Jer der laver sættekasser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.211 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Sakris

Har lige brug for et godt råd. Vil igang med en sættekasse til min datter og en til min kusine. Har købt noget hobbymaling, papir og decoupagelim. Men hvad så? Har jeg købt det rigtige? Lakere I bagefter, eller lader den være råmalet? 

Og hvad maler og lakere I med?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

MorEllen

Jeg har lavet en sættekasse til pigen, og da brugte jeg bare almindelig Sadolin-maling. Jeg maled hele sættekassen, også brugte jeg faktisk bare almindelig hobbylim til at lime fast stofstykker indeni rommene... Det fungerte meget godt

Anmeld

3. marts 2012

Mor til L&S

Sakris skriver:

Har lige brug for et godt råd. Vil igang med en sættekasse til min datter og en til min kusine. Har købt noget hobbymaling, papir og decoupagelim. Men hvad så? Har jeg købt det rigtige? Lakere I bagefter, eller lader den være råmalet? 

Håber nogen kan hjælpe

Jeg spray malede sættekassen først og derefter satte jeg papir på med en slags lim/Lack fra hobby forretningen, som jeg også brugte til at lakere med ovenpå papiret, så fik det lidt shine

Anmeld

4. marts 2012

Sakris

MyLille skriver:

Jeg har lavet en sættekasse til pigen, og da brugte jeg bare almindelig Sadolin-maling. Jeg maled hele sættekassen, også brugte jeg faktisk bare almindelig hobbylim til at lime fast stofstykker indeni rommene... Det fungerte meget godt

Ok. Tak for svar.

Så det er faktisk vægmaling du har brugt? 

Almindelig lim, er vel ikke så godt når man bruger papir? 

Anmeld

4. marts 2012

Sakris

Mor til Liva skriver:

Jeg spray malede sættekassen først og derefter satte jeg papir på med en slags lim/Lack fra hobby forretningen, som jeg også brugte til at lakere med ovenpå papiret, så fik det lidt shine

Jeg prøvede spraymaling først. Men synes det er lidt besværligt med det stads. Og det skulle bare have vildt mange lag for at blive rigtig hvidt! 

Men super med limlakken, det er også det jeg har købt til både nedenunder og ovenover papiret. Tænkte mere om hele kassen bliver lakeret til sidst? Eller om det holder fint bare med decoupagelimen?

Anmeld

5. marts 2012

MorEllen

Sakris skriver:

Ok. Tak for svar.

Så det er faktisk vægmaling du har brugt? 

Almindelig lim, er vel ikke så godt når man bruger papir? 

Jeg brugte helt alm interiørmaling som det hedder Papirlim fungerer nok mindre godt med papir ja.. ironisk nok Kan godt være at det det er en god idè at bruge dekopagelim Du må da gerne smidde et billede ind når du er ferdig

Anmeld

5. marts 2012

Mor til L&S

Sakris skriver:

Jeg prøvede spraymaling først. Men synes det er lidt besværligt med det stads. Og det skulle bare have vildt mange lag for at blive rigtig hvidt! 

Men super med limlakken, det er også det jeg har købt til både nedenunder og ovenover papiret. Tænkte mere om hele kassen bliver lakeret til sidst? Eller om det holder fint bare med decoupagelimen?

Jeg synes det var super nemt at spray male kassen

Jeg lakerede ikke hele kassen kun ovenpå papiret...

Anmeld

8. marts 2012

Sakris

Mor til Liva skriver:

Jeg synes det var super nemt at spray male kassen

Jeg lakerede ikke hele kassen kun ovenpå papiret...

Ok. Tror jeg prøver med det jeg har indkøbt så 

Anmeld

8. marts 2012

Sakris

MyLille skriver:

Jeg brugte helt alm interiørmaling som det hedder Papirlim fungerer nok mindre godt med papir ja.. ironisk nok Kan godt være at det det er en god idè at bruge dekopagelim Du må da gerne smidde et billede ind når du er ferdig

Skal nok smide et billede ind når jeg er færdig 

Anmeld

8. marts 2012

dorthemus

Sakris skriver:

Håber nogen kan hjælpe

Jeg bruger decoupagelim, som både er lim og lak Man skal dog arbejde hurtigt for det tørrer hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.