Vælling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Saka

Hej i skønne tøsser jeg sidder med endnu et spørgsmål

Skal til at lave vælling til min søm for 1 gang og opskriften lyder

2 dl vand
2 tsk. majsstivelse (evt. maizena)
Modermælkserstatningspulver svarende til 2 dl vand
Vand og majsstivelse piskes sammen og koges op under konstant piskning. Koges i ca. 1 minut, før det afkøles til spisetemperatur, og modermælkserstatningspulveret piskes i. Vællingen hældes på flaske.

Men hvor meget er mme svarende til 2dl vand? Nogen der kan fortælle hvor mange af de skeer der følger med i mme pakken jeg skL lægge i??

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Happiness

Ved ikke om det er forskelligt fra pakke til pakke. Men her er det 7 skeer til 210ml vand. Og tænker at noget af vandet fordamper mens du laver det. 

Har lige kigget på en anden pakke. Og derer det også 7 skeer til 210 ml Så mon ikke det er det samme med dem alle?

Anmeld

3. marts 2012

IT-nørd

Det står på pakken... 1måleske bruges til 30 ml vand og når der er 200 ml (2 dl), så er det nemmere at lave enten 180 eller 210. Der fordamper lidt vand når du koger så jeg ville putte 6 mål i

Anmeld

3. marts 2012

IT-nørd

MME er nu ens. Tidligere havde Hipp en anden dosering, men de er lavet om nu, så det svarer til alle andre mærker

Anmeld

3. marts 2012

Holbæktrunten

Saka skriver:

Hej i skønne tøsser jeg sidder med endnu et spørgsmål

Skal til at lave vælling til min søm for 1 gang og opskriften lyder

2 dl vand
2 tsk. majsstivelse (evt. maizena)
Modermælkserstatningspulver svarende til 2 dl vand
Vand og majsstivelse piskes sammen og koges op under konstant piskning. Koges i ca. 1 minut, før det afkøles til spisetemperatur, og modermælkserstatningspulveret piskes i. Vællingen hældes på flaske.

Men hvor meget er mme svarende til 2dl vand? Nogen der kan fortælle hvor mange af de skeer der følger med i mme pakken jeg skL lægge i??

På forhånd tak

Køb dog det der bare skal blandes op med vand :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.