Anonym skriver:
Jeg ville lige høre jer herinde om det er mig der er helt ude i noget der ikke giver mening.
Jeg har den dejligste lille baby på 4½ mdr som jeg er alene med.
Fra h*n var 2 uger og frem til 3 mdrs alderen havde h*n kolik, og nu står vi så overfor lidt andre problemer.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg har forkælet h*n pga. kolikken eller hvorfor det nu er tingene er sådan.
Mine forældre siger jeg skal være hård og fast - min veninde, der læser til pædagog, har modsat sagt at hun synes det virker som om h*n er et sensitivt barn.
Noget jeg ikke havde hørt om før. Nogle herinde der har erfaringer med sensitive børn, og hvad der typisk karakterisere det?
H*n har aldrig haft særlig stort søvnbehov. I starten mistænkte jeg kolikken - men jo ældre h*n bliver jo mindre bliver det. Det er en kamp uden lige.. Jeg vil mene h*n sover 7-9 timer om dagen som det ser ud nu - fordelt ud på formiddag og nat.
Jeg ville jo så tro at når h*n ikke sover mere at h*n så hele tiden var overtræt. Men tværtimod virker h*n aktiv alle de vågne timer.
Men h*n nægter at ligge alene(skriger så snart jeg ligger h*n fra mig), og h*n er enormt morsyg. Vil hele tiden sidde hos mig eller bæres rundt af mig.
Det er desuden umuligt at få h*n til at sove alene. Jeg er nødt til at ligge ved siden af for at h*n kan falde i søvn
Det er kun mig der kan putte h*m som det ser ud lige nu(min mor har ellers forsøgt et par gange hvor hun har været på besøg)
Jeg synes derudover også h*n bliver virkelig hurtig vred og irritabel, og nogle gange må jeg godt nok indrømme jeg ikke helt føler jeg slår til som mor fordi h*n så ofte græder eller skriger
Sundhedsplejersken siger dog at h*n trives SÅ fint.
Mit problem står så lidt i at det ikke vare længe før h*ns far skal have h*n på samvær, og jeg kan ikke helt overskue hvordan det skal fungere når h*n har det på den måde? og dette er desværre ikke noget jeg kan forklare h*ns far uden han ser det som om at jeg prøver at forhindre samvær.
Min søn er sensitiv.
Ved ikke hvad der karaterisere det, men hos ham kommer det til udtryk hvis der sker for meget omkring ham, eller hvis dagene ikke er nogenlunde ens.
Han reagere ved ikke at kunne sove (han kan enten være aktiv, urolig eller for pylret til at finde ro) og ved at græde og blive morsyg og kun kan hænge på armen.
Min søn kan også kun puttes af mig. Det skal være det samme og den samme som det plejer.
Da han var mindre, under de 6 måneder tror jeg, have han det også svært med farverig legetøj.
For mange mennsker af gangen, mere en 3 er mange for ham, er heller ikke godt.
Og "fremmede" der taler "højt" eller er for frembrusende kan han heller ikke holde til.
For det meste reagere han først bagefter, om aftenen og nogle gange i dagene efter. Han an sagtens være påvirket af en oplevelse 2 - 3 dagen efter.
Noget du kan genkende?