Børste tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan reagerer jeres barn/børn på tandbørstning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.499 visninger
20 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

Muhmi

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Laura.

Muhmi skriver:

?

Hehe.. Vi har ingen problemer med at børste bisser herhjemme. Tandbørsten skal bare altid undersøges bagefter..

Anmeld

29. februar 2012

Muhmi

Laura. skriver:

Hehe.. Vi har ingen problemer med at børste bisser herhjemme. Tandbørsten skal bare altid undersøges bagefter..

Er nemlig bange for at vi er kommet ind i en dum vane... Hvordan griber i det an?

Anmeld

29. februar 2012

Laura.

Muhmi skriver:

Er nemlig bange for at vi er kommet ind i en dum vane... Hvordan griber i det an?

åh nej da... Jamen vi børste bare tænderne, og hun er god til at åbne munden.. men hun vil dog ikke børste dem så længe.. det har man ikke tålmodighed til..

Anmeld

29. februar 2012

ledermus

Oliver er begyndt at synes at tandbørstning er ikke sjovt...Det er ok at lege med tandbørsten men jeg må ikke børste hans tænder. Han har hele tiden siddet på skødet af mig når vi har børstet men her det sidste stykke tid har han ikke gidet men er så begyndt at ligge ham ned inde på min seng og så går det nemmere...Han kæmper kun lige kort imod og så synes han bagefter at det er helt ok at jeg børster

Anmeld

29. februar 2012

Fam. Madsen

her hjmme bliver de børstet i mens han er i bad, så ligger han ikke så meget mærke til det

Anmeld

29. februar 2012

Stéphanie

Muhmi skriver:

?

Vi har og har aldrig haft problemer med det, men helt fra start af har jeg gjort meget ud af at børste tænder (altså fra tænderne kom selvfølgelig) Så har altid siddet med dem på armen/benet og så har vi sunget en børste tænder sang, og ungerne har hygget sig. 

Emma mener at hun er blevet aaaalt for stor til sang når der skal børstes (4 år og 8 måneder om et par dage) men hun hjælper med at synge for Xander når han skal have børstet tænder 

Anmeld

29. februar 2012

FrkLarsen

Muhmi skriver:

?

Min datter elsker at få børstet tænder, hun er 1½år.. Når hun får børstet tænder, ligger hun med en tandbørste og børster så mine tænder imens 

Anmeld

29. februar 2012

Muhmi

Laura. skriver:

åh nej da... Jamen vi børste bare tænderne, og hun er god til at åbne munden.. men hun vil dog ikke børste dem så længe.. det har man ikke tålmodighed til..

Hmm.. Jamen Silas var god til det i starten... Men nu her hvor han får flere og flere tænder og gummerne irriteret, så synes han den er hyggelig at sidde med selv, men når Anders eller jeg selv låner den og begynder på at børste, så begynder han at skrige og undvige ved at svinge hovedet væk fra tandbørsten... Men de skal jo børstes... Og det skær mig bare dybt i hjertet at lave sådan et overgreb på ham... Han bliver dog god igen, ligeså snart der bliver børstet færdig og han kan sagtens sidde med den selv lige bagefter og hygge...

Og det er ikke fordi han vil have den når vi tager den og skal børste...

Er det evt. noget de bliver bedre til med alderen? Han er jo kun 10 mdr. og har 8 tænder allerede...

Anmeld

29. februar 2012

Muhmi

Meego skriver:

Min datter elsker at få børstet tænder, hun er 1½år.. Når hun får børstet tænder, ligger hun med en tandbørste og børster så mine tænder imens 

Ååårh, det lyder også rigtig hyggeligt... Men tror måske ikke min 10 mdrs ville synes det var morsomt eller hyggeligt, udover selv at tage min tandbørste i munden også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.