Økonomi - hvad er realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

Anonym trådstarter

Nu sidder jeg og lægger budget for de sidste 6 mdr af min barsel.

Men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er realistisk.

Som det ser ud nu har min søn(han er 4 mdr) og jeg max 2.150,- at leve for hver mdr. Er det realistisk ville i mene?

Hvad lever i for hver mdr?

Derudover.. Hvor meget har i af udgifter for hver mdr?

Jeg synes godt nok jeg har mange udgifter. Puha

Har 9.050,- og jeg kan slet ikke se hvor jeg skulle kunne spare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

Nu sidder jeg og lægger budget for de sidste 6 mdr af min barsel.

Men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er realistisk.

Som det ser ud nu har min søn(han er 4 mdr) og jeg max 2.150,- at leve for hver mdr. Er det realistisk ville i mene?

Hvad lever i for hver mdr?

Derudover.. Hvor meget har i af udgifter for hver mdr?

Jeg synes godt nok jeg har mange udgifter. Puha

Har 9.050,- og jeg kan slet ikke se hvor jeg skulle kunne spare.

Har du så regnet de børnepenge med som du får hvert kvartal??

Her lever vi for 6000 kr.. vores datter er 2½.. så vi er 2 voksne og 1 barn.. I de 6000 skal der betales internet og tlf regning til mig... ellers skal de gå til fornøjelser, benzin og mad.. og ellers tøj

Anmeld

29. februar 2012

An&Jo

synes det lyder af meget lidt i mine ører..

her bruger vi minimum 700kr om ugen, på mad, shampoo, vaskepulver osv..

tøj kommer så ved siden af

Anmeld

29. februar 2012

A.n.onym.

Har du 9000 kr. udbetalt? Kan du så ikke søge om noget boligstøtte?

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har udgifter for 9.050,- hver mdr, og synes det rigtig mange penge Men synes ikke jeg kan se et sted hvor jeg kan spare.

Medmindre jeg cutter tv fra. Men det ville også bare være så øv - især nu jeg er på barsel. Men kunne selvfølgelig blive nødvendigt hvis det ellers slet ikke hænger sammen.

Jeg har ikke regnet den børneydelse med i som jeg får i kvartallet. Det er fordi jeg havde en lille drøm om at klare mig uden. For så kan jeg nemlig hvert kvartal lægge penge til side til opsparing til uforudsete udgifter(tandlæge, tøj osv.), børneopsparing, konfirmationsopsparing, studiebøger og afdrag til min mor(skylder hende lidt penge som jeg gerne vil betale tilbage selvom hun siger jeg ikke behøver. hun har selv økonomiske problemer)

Anmeld

29. februar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Jeg har udgifter for 9.050,- hver mdr, og synes det rigtig mange penge Men synes ikke jeg kan se et sted hvor jeg kan spare.

Medmindre jeg cutter tv fra. Men det ville også bare være så øv - især nu jeg er på barsel. Men kunne selvfølgelig blive nødvendigt hvis det ellers slet ikke hænger sammen.

Jeg har ikke regnet den børneydelse med i som jeg får i kvartallet. Det er fordi jeg havde en lille drøm om at klare mig uden. For så kan jeg nemlig hvert kvartal lægge penge til side til opsparing til uforudsete udgifter(tandlæge, tøj osv.), børneopsparing, konfirmationsopsparing, studiebøger og afdrag til min mor(skylder hende lidt penge som jeg gerne vil betale tilbage selvom hun siger jeg ikke behøver. hun har selv økonomiske problemer)

ved ikke om jeg synes det er mange udgifter heller.. men det kommer jo an på indkomsten..

får du boligstøtte?? penge fra faderen til barnet??

måske du bare skal regne børne familie ydelsen med ind i nu hvor du er på barsel, og så lægge dem til siden når du er færdig på barsel..

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

ved ikke om jeg synes det er mange udgifter heller.. men det kommer jo an på indkomsten..

får du boligstøtte?? penge fra faderen til barnet??

måske du bare skal regne børne familie ydelsen med ind i nu hvor du er på barsel, og så lægge dem til siden når du er færdig på barsel..

Jeg får udbetalt ca. 11.200(SU, SU-lån, Boligstøtte og børnepenge fra kommunen) 

Så det er ikke så meget jeg har at gøre godt med.

Men skal måske nævnes at jeg jo så får ca. 4.000 mere udbetalt pr. mdr når jeg går fra barsel. Så ser det pludseligt meget anderledes ud. Så jo helst jeg så også kunne slippe for mit SU-lån til den tid. Men det kan jeg godt se nok ikke er så realistisk, desværre.(min boligstøtte falder jo også der)

Synes bare jeg vender hver eneste femøre nærmest, og som i går fx. hvor jeg var nødt til at trække min konto over med 30kr for at kunne købe bleer. Det er godt nok øv!

Jeg har også måtte regne børneydelsen med i i januar da jeg har en kassekredit jeg skal have ud af verden, og er også nødt til at gøre det til april. Men så er dén da i det mindste betalt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.