Vi var jo til ørelæge i går med min datter på 2½ år. - egentlig var det bare et tjek, fordi hun har været længe om at snakke.
Ørelægen sagde hun havde væske på begge ører, samt helt fladt tryk på begge ører. Han vurderede så, at hun skulle have lagt dræn i begge ører pga. hun er længe om at tale. - På trods af hun aldrig har haft problemer med ørerne, og kun haft 1 mellemørebetændelse, hvor hun stoppede med pencillin i mandags.
Han sagde det ikke påvirkede resultatet, at hun lige netop havde haft mellemørebetændelse. (det kunne jeg ikke forstå, for da min søn havde haft det, sagde vores egne læge, at man havde væske på ørerne op til 1 måned efter!!)
Nå, men da både min mand og jeg ikke var helt trygge ved ørelægens beslutning, kontaktede vi i dag en anden ørelæge for at få en anden vurdering.
Vi var heldige at få en tid i dag

Denne ørelæge sagde noget helt andet! Hun sagde netop, som vores egne læge havde sagt, at man ikke kunne regne med resultatet, når hun lige havde haft mellemørebetændelse, i det man ALTID havde væske på ørerne 4-6 uger efter. Så uanset hvad, skyldes væsken mellemørebetændelsen i sidste uge - og hun sagde at trykket på ørerne vil ALTID være fladt lige så snart der er væske på ørerne, så det havde intet med hinanden at gøre.
Yderligere sagde hun, at SÅ meget væske var der altså heller ikke!
Vi fortalte, at hun havde været/er længe om at tale, men da vores egne læge aldrig har fundet noget anderledes på hendes ører og hun ingen problemer haft, mente hun ikke hendes manglende tale skyldes væsken på ørerne. Nogle børm er jo bare længe om at tale, som hun sagde - og hun er i øvrigt begyndt at sige mere, hvilket gjorde hende mere sikker på, at det ikke var det. I hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.
Hun rådede os til at vente 1 måned og så få ørerne tjekket igen, hvilket vi gør.
Er bare så overrasket over de forskellige resultater, men hende vi besøgte i dag fortalte og forklarede en masse, og det hun sagde passede sammen med alt det vores læge har fortalt. Så vi vælger at stole på hende og vende tilbage om 1 måned.
Lone