Nu er forvirringen total!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. marts 2009

lonemus

Vi var jo til ørelæge i går med min datter på 2½ år. - egentlig var det bare et tjek, fordi hun har været længe om at snakke.
Ørelægen sagde hun havde væske på begge ører, samt helt fladt tryk på begge ører. Han vurderede så, at hun skulle have lagt dræn i begge ører pga. hun er længe om at tale. - På trods af hun aldrig har haft problemer med ørerne, og kun haft 1 mellemørebetændelse, hvor hun stoppede med pencillin i mandags.
Han sagde det ikke påvirkede resultatet, at hun lige netop havde haft mellemørebetændelse. (det kunne jeg ikke forstå, for da min søn havde haft det, sagde vores egne læge, at man havde væske på ørerne op til 1 måned efter!!)

Nå, men da både min mand og jeg ikke var helt trygge ved ørelægens beslutning, kontaktede vi i dag en anden ørelæge for at få en anden vurdering.
Vi var heldige at få en tid i dag
Denne ørelæge sagde noget helt andet! Hun sagde netop, som vores egne læge havde sagt, at man ikke kunne regne med resultatet, når hun lige havde haft mellemørebetændelse, i det man ALTID havde væske på ørerne 4-6 uger efter. Så uanset hvad, skyldes væsken mellemørebetændelsen i sidste uge - og hun sagde at trykket på ørerne vil ALTID være fladt lige så snart der er væske på ørerne, så det havde intet med hinanden at gøre.
Yderligere sagde hun, at SÅ meget væske var der altså heller ikke!
Vi fortalte, at hun havde været/er længe om at tale, men da vores egne læge aldrig har fundet noget anderledes på hendes ører og hun ingen problemer haft, mente hun ikke hendes manglende tale skyldes væsken på ørerne. Nogle børm er jo bare længe om at tale, som hun sagde - og hun er i øvrigt begyndt at sige mere, hvilket gjorde hende mere sikker på, at det ikke var det. I hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.
Hun rådede os til at vente 1 måned og så få ørerne tjekket igen, hvilket vi gør.

Er bare så overrasket over de forskellige resultater, men hende vi besøgte i dag fortalte og forklarede en masse, og det hun sagde passede sammen med alt det vores læge har fortalt. Så vi vælger at stole på hende og vende tilbage om 1 måned.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2009

lonemus

Ingen der har prøvet noget lignende?????
Har I altid stolet på den første ørelæge og aldrig fået en anden læges vurdering??

Lone

Anmeld

27. marts 2009

Mca<3

lonemus skriver:

Ingen der har prøvet noget lignende?????
Har I altid stolet på den første ørelæge og aldrig fået en anden læges vurdering??

Lone

Altså jeg har jo altid stolet på vores øre læge og begge mine børn har fået lagt dræn op til flere gange De havde dog konstant den ene mellem øres bet. efter den anden så der var jo ikke så meget at tvivle på .. Men det du beskriver er da ubehageligt

Anmeld

27. marts 2009

StineL

Det kunne næsten have været mig, der har skrevet det indlæg... Isabella på 20 mdr. havde mellemørebestændelse for 1 måned siden for første gang. Hun var heldigvis ikke generet af det, og vi fandt først ud af det, da trommehinden sprang. Vi fik nogle dråber, vi skulle dryppe ørene med i en uge.
Vi var så til kontrol i går og var overbeviste om, at lægen bare ville tjekke ørene og sige, at det hele så fint ud, men Isabella har ligesom din datter væske i ørene og let nedsat hørelse.
Vi fik dog en lidt anden vurdering. Pga. årstiden og at vi nu går sommeren i møde, syntes ørelægen, at vi lige skulle se tiden an i et par måneder, før hun skulle til kontrol igen og vi tog stilling til hvad vi gjorde. Netop også fordi, at det jo ikke er lang tid siden, at hun har haft mellemørebetændelse.
Vi skulle blot være opmærksomme på, at se hende ind i øjnene, når vi taler til hende, for at sikre at hun forstår/hører os.

Jeg ved ikke om dette hjalp, men jeg er i hvert fald glad for, at vi lige skal se tiden an, før vi gør mere...

Stine

Anmeld

23. april 2009

lonemus

Så er det på mandag vi skal til det nye tjek med min datter.....jeg er simpelthen SÅ nervøs...

Det er nu 5 uger siden vi var i Nykøbing hos ørelægen, men der er virkelig sket en kæmpe udvikling i min datters sprog siden da
For 5 uger siden kunne hun udtale 87 forskellige ord (det ved jeg fordi vuggestuen skal holde sprogtest for alle de snart 3-årige børn til sommer, så vi skulle skrive alle ordene op. Som 3-årige skal de kunne 100 ord), men nu kan hun 181 ord

Vi har virkelig gjort meget ud af, at hun skulle tale til os, når hun ville noget, hun har sagt lange sætninger osv. - selv i vuggestuen siger de, at hun er begyndt at snakke hele tiden, hvilket hun ellers ikke har gjort før

Hun har dog været forkølet lidt on and off de sidste 3 uger, så jeg håber ikke det har gjort væsken fortsat sidder på ørerne......åh, jeg er bare så nervøs....nok mest fordi hun aldrig har haft problemer med ørerne, og jeg syntes jo hendes tale virkelig er rykket meget fremad på bare de her 5 uger - det samme siger vuggestuen. Nogle ord og bogstaver kan hun have svært ved at udtale - f.eks. f og v, men hun kan sige sit eget fulde navn nu

Jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal komme igennem weekenden, jeg har så ondt i min mave allerede....lørdag har vi dog valgt at tage i zoo, så mon ikke vi alle får afledt tankerne lidt dér

Nå, det var bare lige lidt tanker fra mig!

Lone

Anmeld

23. april 2009

charlottekri

jeg har selv et ørebarn, som har ahft væske i ørerne siden september sidste år (har haft 3-4 mellemørebetændelser siden).. hun var til tjek 16. januar, hvor hendes ører var raske, men der var væske allerede d. 30. januar igen... hun har så i mellemtiden fået prikket hul på trommehinden (pga. betændelse) og nu snakker de om måske at lægge dræn i...
men bare lige et lille "skulderklap" (mangel på ord) til jer mødre med ørebørn: min ørelæge, som i øvrigt er overlæge på Esbjrg sygehus, fortalte mig, at når små børn får væske i ørerne og det ikke er til at slippe af med, så er det fordi det er medfødt. Det er noget med at der er et rør inde i øret, der hælder lidt forkert, så der ophobes væske... det går dog i sig selv igen i løbet af det første til andet leveår, så der er lys forude
Jeg har bare hørt så meget om at det er fordi du ryger, fordi du ikke giver barnet hat på, barnet har frosset, osv, og det var bare SÅ rart at få at vide at det rent faktisk ikke var noget jeg var skyld i!!!!!

Anmeld

23. april 2009

lonemus

charlottekri skriver:

jeg har selv et ørebarn, som har ahft væske i ørerne siden september sidste år (har haft 3-4 mellemørebetændelser siden).. hun var til tjek 16. januar, hvor hendes ører var raske, men der var væske allerede d. 30. januar igen... hun har så i mellemtiden fået prikket hul på trommehinden (pga. betændelse) og nu snakker de om måske at lægge dræn i...
men bare lige et lille "skulderklap" (mangel på ord) til jer mødre med ørebørn: min ørelæge, som i øvrigt er overlæge på Esbjrg sygehus, fortalte mig, at når små børn får væske i ørerne og det ikke er til at slippe af med, så er det fordi det er medfødt. Det er noget med at der er et rør inde i øret, der hælder lidt forkert, så der ophobes væske... det går dog i sig selv igen i løbet af det første til andet leveår, så der er lys forude
Jeg har bare hørt så meget om at det er fordi du ryger, fordi du ikke giver barnet hat på, barnet har frosset, osv, og det var bare SÅ rart at få at vide at det rent faktisk ikke var noget jeg var skyld i!!!!!

Tak for dit indlæg.

Jeg vil bare lige sige, at det intet har at gøre med, om du ryger osv. - måske i nogle tilfælde, men jeg hverken ryger, drikker og jeg giver altid mine børn hue på meget længere end andre forældre, da jeg er bange for deres ører. Og vi har intet røg i huset, det er simpelthen forbudt.

Men nu ved jeg ikke om mine børn har et egentlig øreproblem, det er ørelægen også i tvivl om, derfor skulle vi vente med at komme igen før på mandag.
Begge mine børn har haft mellemørebetændelse 1 gang hver i deres liv, ellers ingen problemer - selv da de havde mellemørebetændelsen kunne vi intet mærke på dem!! De har ellers aldrig haft røde ører eller andet, så jeg ved slet ikke om de har mere på ørerne. Det er det vi skal have tjekket på mandag....!

Lone

Anmeld

30. april 2009

lonemus

Lige en lille opdatering!

Mødet hos ørelægen gik SUPER - alt væsken var væk
Nu skal vi til tjek igen om 3 mdr.

Er bare SÅ glad

Lone - som lige ville dele det med jer

Anmeld

30. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
lonemus skriver:

Lige en lille opdatering!

Mødet hos ørelægen gik SUPER - alt væsken var væk
Nu skal vi til tjek igen om 3 mdr.

Er bare SÅ glad

Lone - som lige ville dele det med jer

Tillykke med det - det lyder dejligt! Så kan I nyde sommeren sammen

Anmeld

30. april 2009

lonemus

Rosa skriver:

Tillykke med det - det lyder dejligt! Så kan I nyde sommeren sammen

Tak Det var bare så dejligt at høre, så vi fejrede det med en is bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.