Hjælp - angående dagpenge (barsel) !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

lycly

Jeg har lige et spørgsmål, når man under sin barsel overgår til dagpenge, bliver pengene så bare sat ind på ens konto den sidste bankdag i måneden? Får man ikke nogen kvittering eller noget, ligesom en lønseddel? Jeg har nemlig lige fået lønseddel fra mit arbejde hvor jeg jo kun lige får løn for de få timer inden jeg overgik til dagpenge. Og det er ikke meget! Så dagpengene bør vel bare gå ind på min konto i morgen eller d. 1. ikke??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

9510

LunaLykke skriver:

Jeg har lige et spørgsmål, når man under sin barsel overgår til dagpenge, bliver pengene så bare sat ind på ens konto den sidste bankdag i måneden? Får man ikke nogen kvittering eller noget, ligesom en lønseddel? Jeg har nemlig lige fået lønseddel fra mit arbejde hvor jeg jo kun lige får løn for de få timer inden jeg overgik til dagpenge. Og det er ikke meget! Så dagpengene bør vel bare gå ind på min konto i morgen eller d. 1. ikke??? 

Jeg fik altid den sidste torsdag i måneden

Anmeld

28. februar 2012

Humanincubator

Du skal vel på en eller anden måde kontakte din A-kasse for at få dem udbetalt.

Anmeld

28. februar 2012

lycly

9510 skriver:

Jeg fik altid den sidste torsdag i måneden

Åh, det var jo i torsdags og der fik jeg ikke noget.. :/

Anmeld

28. februar 2012

lycly

Humanincubator skriver:

Du skal vel på en eller anden måde kontakte din A-kasse for at få dem udbetalt.

Jeg er ikke medlem af en a-kasse da jeg er elev. Jeg spurgte nemlig ydelsesservice hvor meget jeg ville få. Og der sagde hun, at jeg ville få det samme som jeg fik i elevløn. Så jeg går ud fra at de ved jeg skal have dagpenge. Ellers havde hun vel sagt at jeg skal melde det.

Anmeld

28. februar 2012

9510

LunaLykke skriver:

Åh, det var jo i torsdags og der fik jeg ikke noget.. :/

hmm det kan være der er sket en fejl så, du må have fat i dem i morgen hvis der ikke er kommet nogen så... det sker der sker fejl når man skal overgå til barsels dagpenge

Anmeld

28. februar 2012

tillac

Jeg er lige gået over til dagpenge og de gik ind i torsdags. Fik et brev fra kommunen om at pengene var gået ind (mindede om en lønseddel) og så skal jeg melde tilbage om hvornår jeg starter på arbejde igen...

Det kunne godt være at du lige skal tage kontakt til kommunen, hvis det var meningen du skal have dagpenge for februar måned (husk dagpenge er bagudbetalt. Enkelte arbejdsgivere har forudbetalt løn, dvs en måned uden løn = MIG!)

Anmeld

28. februar 2012

lycly

tillac skriver:

Jeg er lige gået over til dagpenge og de gik ind i torsdags. Fik et brev fra kommunen om at pengene var gået ind (mindede om en lønseddel) og så skal jeg melde tilbage om hvornår jeg starter på arbejde igen...

Det kunne godt være at du lige skal tage kontakt til kommunen, hvis det var meningen du skal have dagpenge for februar måned (husk dagpenge er bagudbetalt. Enkelte arbejdsgivere har forudbetalt løn, dvs en måned uden løn = MIG!)

Okay, men jeg HAR allerede meldt hvornår jeg kommer tilbage. Skulle udfylde en masse papirer og sende dem . Hvilket jeg gjorde i efteråret.

Jeg er bagudbetalt, så jeg burde få nu her. Må ringe i morgen hvis der ikke er kommet penge. 

Anmeld

28. februar 2012

FruK

Udover at du selv har meldt det, så udfylder din arbejdsgiver også på refusionsblanketten, hvilken dato de ophører med at udbetale løn til dig - altså den dato, du selv skal have dagpengene fra. Så de burde nok vide det.

Jeg siger dog altid til folk, at det er en rigtig god idé selv at ringe til kommunen på forhånd, og høre, om de nu har registreret det. Jeg har nemlig oplevet flere gange, at det er gået galt, når folk overgår fra løn til dagpenge.

Anmeld

28. februar 2012

lycly

FruK skriver:

Udover at du selv har meldt det, så udfylder din arbejdsgiver også på refusionsblanketten, hvilken dato de ophører med at udbetale løn til dig - altså den dato, du selv skal have dagpengene fra. Så de burde nok vide det.

Jeg siger dog altid til folk, at det er en rigtig god idé selv at ringe til kommunen på forhånd, og høre, om de nu har registreret det. Jeg har nemlig oplevet flere gange, at det er gået galt, når folk overgår fra løn til dagpenge.

Ja, netop . Fik også at vide fra ydelsesservice at min arbejdsgiver skulle lave ny indberetning fra d. 24. januar på dagpenge. Så det bør de vel have gjort når de har udfyldt de der papirer. 

Må nok hellere ringe til kommunden og mit arbejde i morgen. Tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.