Hvornår mens efter SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.831 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

ØnskeBarn2012

hvor lang tid gik der fra i havde SA til din mens startede.

Jeg har fået en SA den 15.feb jeg var 9+5 henne, begyndte og blødetog på HP får vide den er gået i grunde for 2 uger siden. Så jeg holdt op med bløde den 22.feb efter medicin behandling. vil meget gerne være gravid igen med det samme, men lægerne siger vent til din først mens, men hvornår kommer den efter SA blødning er hold op med bløde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

monedk

Tror det er forskelligt, jeg fik en SA og nåede slet ikke at få min mens før jeg blev gravid igen.

Anmeld

28. februar 2012

ØnskeBarn2012

monedk skriver:

Tror det er forskelligt, jeg fik en SA og nåede slet ikke at få min mens før jeg blev gravid igen.

Men lægerne anb at vente til første mens? det vil sige det behøver man så ikke?? er helt vildt forvirret da jeg gerne vil være gravid med det samme.

Anmeld

28. februar 2012

Kris89

Vi fik at vide at vi bare skulle klø på efter SA... dog gik der 3 mdr. fra SA til første mens...

Anmeld

28. februar 2012

monedk

Men lægerne anb at vente til første mens? det vil sige det behøver man så ikke?? er helt vildt forvirret da jeg gerne vil være gravid med det samme.

Jeg ville bare blive ved med at prøve, vi fik ikke noget af vide med vi skulle vente    & nu skulle lillemanden melde sin ankomst om 4 dage

Anmeld

28. februar 2012

FrkZier

samgul skriver:

de sagde til mig på hospitalet at den ENESTE grund til de NOGENgange anbefalede folk at vente til efter først mens. var af rent dovenskab fra deres side - fordi det er nemmere for dem at vide hvor langt man er henne hvis man allerede har haftt sin mens..

jeg spurgte nemlig ind til det fordi jeg selv var ret forvirret..

Anmeld

28. februar 2012

ekebiv

samgul skriver:

Jeg har fået en SA den 15.feb jeg var 9+5 henne, begyndte og blødetog på HP får vide den er gået i grunde for 2 uger siden. Så jeg holdt op med bløde den 22.feb efter medicin behandling. vil meget gerne være gravid igen med det samme, men lægerne siger vent til din først mens, men hvornår kommer den efter SA blødning er hold op med bløde.

jeg havde en MA ca d 6 december (opdagede dér at den var død 2 uger forinden) og fik første mens 15 januar.

Anmeld

28. februar 2012

Risen

Grunden til, at man skal vente til næste menstruation, er fordi der er en øget risiko for infektion, hvis du forsætter projekt baby. Din menstruation er naturlig og "skyller" eventuelle rester ud af kroppen, så du er klar til en ny graviditet.

Der kan godt gå en del uger før den kommer, og jeg ved hvor hårdt det er. Men giv dig selv den pause og ro, til lige at sund dig. 

Vh Risen  

Anmeld

12. april 2012

Ønskebarnet

Jeg fik afvide at man bare sku klø på igen når man var stoppet med at bløde  .

Anmeld

12. april 2012

Tona

samgul skriver:

Først og fremmest skal du have et kram, det er synd for dig at du skulle opleve det

Da jeg havde min SA blødte jeg i ca en uge eller sådan noget lignende og så gik der ca 38 dage og så kom min mens og så kom den ellers hver måned siden, dog sådan at min cyklus stadig (her 9 mdr efter) er længere end den var før. Men kan se at det er ved at rette sig nu.

Lægerne sagde også til mig at jeg skulle vente med at prøve igen indtil jeg havde haft første mens, men nu var det sådan at jeg havde mistet modet lidt og gerne ville vente, så vi prøvede ikke igen. Men hvis vi gerne ville have prøvet igen ved jeg ikke om vi havde ventet. Jeg har hørt om så mange der bare kløede på når de var færdige med at bløde og hvor det gik fint. Det er jo en smagssag hvor godt man lytter efter lægerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.