Lang køretur med 6 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

KLN

Det er sådan, at vi har familie i Norge, hvor der skal være konfirmaton til maj. På det tidspunkt er vores datter 6 måneder. Når vi kommer af færgn venter der en køretur på ca 7 timer. Vi vil rigtig gerne med, det er så sjælden vi ser den del af familien, men synes bare det er en lang tur for baby.  Vi vil selvfølgelig holde en masse pauser, hvis det er, men hvad synes I, hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

maria_wlt

Ja afsted med jer  

Bare i holder pauser og gør hvad i mærker er bedst for jeres datter så kan jeg ikke se problemet..

Anmeld

28. februar 2012

smølfine

Vi har netop været i Østrig med vores dreng på 6 mdr og det gik super fint. Vi kørte om natten og var fremme sidst på formiddagen, en tur på knap 12 timer og vores søn sov stort set hele vejen. På hjemvejen kørte vi om dagen, men der sov han også en del og så holdt vi lidt flere pauser, så han kunne få noget at spise.

Så hold en masse pauser og indstil jer på at turen vil varer lidt længere end normalt og at det er på babys betingelser. God tur.

Anmeld

28. februar 2012

KLN

smølfine skriver:

Vi har netop været i Østrig med vores dreng på 6 mdr og det gik super fint. Vi kørte om natten og var fremme sidst på formiddagen, en tur på knap 12 timer og vores søn sov stort set hele vejen. På hjemvejen kørte vi om dagen, men der sov han også en del og så holdt vi lidt flere pauser, så han kunne få noget at spise.

Så hold en masse pauser og indstil jer på at turen vil varer lidt længere end normalt og at det er på babys betingelser. God tur.

Okay.. Det lyder jo godt. Den ene vej skal vi nemlig os køre om natten, hvis det er. Men hva med deres ryg, kan den godt klare at sidde i autostol så længe?

Anmeld

28. februar 2012

Maja_4000

Afsted med jer

Men kan I ikke evt. tage et fly ? Ved jo ikke , hvor I skal hen , men det tror jeg at jeg ville gøre , hvis det var muligt (:

Anmeld

28. februar 2012

foto på lærred

KLN skriver:

Det er sådan, at vi har familie i Norge, hvor der skal være konfirmaton til maj. På det tidspunkt er vores datter 6 måneder. Når vi kommer af færgn venter der en køretur på ca 7 timer. Vi vil rigtig gerne med, det er så sjælden vi ser den del af familien, men synes bare det er en lang tur for baby.  Vi vil selvfølgelig holde en masse pauser, hvis det er, men hvad synes I, hvad ville I gøre?

De første måneder lejede vi sådan en ligge-tingest i Babysam (ikke liftnet da det vist ikke er tilladt mere) Nej, det var fra Römer King og af samme matariale som alm. autostol. Det fylder en del så hvis I er mange på bagsædet så dur det ikke. Kan ikke huske hvor lang tid de kan bruge det. Vi var super glad for vores. Det var ikke engang fordi vi skulle langt, synes bare det var dejligt at når vi besøgte venner og familie at hun kunne blive liggende unden at vi behøvede at vække hende. Hvis jeg skulle køre i 6 timer ville jeg i hvertfald kigge på det, for lige som dig synes jeg også det er lang tid for baby at sidde i en autostol.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer, wallstickers til børneværelse,collager med blendede foto

Anmeld

28. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KLN skriver:

Er det muligt at tage et fly dertil?

Anmeld

28. februar 2012

Klumpe-dumpe

KLN skriver:

Okay.. Det lyder jo godt. Den ene vej skal vi nemlig os køre om natten, hvis det er. Men hva med deres ryg, kan den godt klare at sidde i autostol så længe?

Det er ikke pga ryggen. Det er måde de sidder på, som gør at organerne ikke får lige så meget ilt, som når de ikke sidder i autostolen.

Men dermed ikke sagt at I ikke kan tage afsted, bare sørg for at holde rigeligt med pauser, så baby kommer ud og bliver strukket ud i ryggen.

Ligeså hvis I skal køre om natten, så husk at skifte stilling på baby i stolen, og at baby stadig kommer ud, selvom I skal vække baby.

Anmeld

28. februar 2012

lycly

mor:) skriver:

Er det muligt at tage et fly dertil?

Ja, det tænkte jeg også, har I ikke mulighed for at flyve ? Jeg kender en der også har familie i Norge og de har fløjet en del gange med deres dreng på 5 mdr og hun siger at det bare var super nemt

Anmeld

28. februar 2012

bettinaLundstrøm

Der er kommet en ny autostol der er beregnet til små børn der skal med på lange ture, der er så de kan ligge ned  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.