Dinna88 skriver:
nogle mennesker ER bare rigtigt stærke. Men man må huske at skelne mellem at klare det hele rigtig godt og så det at fortrænge smerten.
Jeg har en veninde der har levet et ekstremt svært liv. Hun er blevet voldtaget, havde en alkoholisk far der endte med at dø af det og hendes mor var psykisk syg, som i EKSTREMT syg. Jeg har altid set SÅ meget op til hende. Hun var en straight "A" student der bare var god til alt hvad hun gjorde. Hun var ekstremt dygtig til at danse, hendes engelsk var så smukt, hun havde været sammen med sin kæretse i tre år, hun var den absolut bedste veninde man kunne forestille sig, hun kunne rumme alle andre selvom hun måske selv lige havde set sin mor stå og true med at skære sine håndled over.
Så døde hendes mor.. Og der knækkede filmen. Så hun kunne klare meget. Og fortrængte eller benægtede det ikke bare. Men hun endte med at knække sammen.
Jeg ved ikke om jeg fortrænger smerten, men tror det ikke, har jeg brug for at græde, så gør jeg det, jeg venter bare til jeg er alene..
Jeg er os den der altid er der for mine veninder og hjælper dem, jeg har en skulder de kan græde ved, og en seng de kan sove i hvis de har behov for det..
På mange måder minder jeg om din veninde, bare lige bortset fra en moder der er psykisk syg..
men en alkoholisk far, en voldelig mor, seksuelt misbrug, svigt fra både det ene og det andet sted.. Men er der noget jeg altid har, så er det at klare mig godt i skolen.. Det har været mit fristed, og det er det stadig, når jeg er i skole eller laver lektier, så fordyber jeg mig i det og glemmer alt andet..
Men på mange måder har det hele bare gjort mig til den jeg er idag, og om det er fordi jeg virkelig er stærk eller fortrænger det, det skal jeg ikke kunne sige..
men min veninde var ret sikker i sin sag igår..