Frivillige fra Folkekirkens Nødhjælp - omkring sprogbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

265 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Kahluna

Jeg blev idag passet op på gaden af en frivillig fra Folkekirkens Nødhjælp, der starter med at råbe "Hey smukke, kom lige herover". Jeg aner virkelig ikke hvem manden er, så blev nu lige lidt paf over hans måde at komme i kontakt med andre på.

Jeg har tidligere igennem en længere periode støttet Folkekirkens Nødhjælp, men stoppede igen fordi jeg virkelig ikke kunne få min økonomi til at hænge sammen længere. Jeg var (er stadig) på SU og var på daværende tidspunkt lige blevet fyret fra mit gamle arbejde på grund af nedskæringer. Jeg prøver pænt at forklare gutten at jeg desværre ikke har råd til det, men han fortsætter med at følge efter mig (WTF ) ned af gågaden og bliver ved med at kalde mig for søde og smukke. Er jeg virkelig den eneste her, der ville synes det var ret ubehageligt? Eller er jeg bare sart?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

nilletøz

nej hvor kender jeg det godt det der..!

De der sælger de jagter bare en så meget. 

Jeg gik også en gang på strøget, og bliv stoppet af en sælger (kan ikke hvad han selv støttede) Men han bliv bare ved og ved, jeg prøvede samtidlig at få min søn til at sove - så ret stressede at han bliv ved...

Til sidst stoppede jeg bragt op, og råbe af ham, så alle kunne høre det. Han blev meget utilpas, og undskylde og gik sin vej.

Men jeg har også hørt at man kan ringe til deres kontor og sige at  deres sælger er for nærgående.

Har dog aldrig været ude for at de har kaldt mig smukke eller søde, ville også synes det var upassende hvis en sælger kaldte mig for smukke eller søde

Anmeld

27. februar 2012

Muffin_girl

Kahluna skriver:

Jeg blev idag passet op på gaden af en frivillig fra Folkekirkens Nødhjælp, der starter med at råbe "Hey smukke, kom lige herover". Jeg aner virkelig ikke hvem manden er, så blev nu lige lidt paf over hans måde at komme i kontakt med andre på.

Jeg har tidligere igennem en længere periode støttet Folkekirkens Nødhjælp, men stoppede igen fordi jeg virkelig ikke kunne få min økonomi til at hænge sammen længere. Jeg var (er stadig) på SU og var på daværende tidspunkt lige blevet fyret fra mit gamle arbejde på grund af nedskæringer. Jeg prøver pænt at forklare gutten at jeg desværre ikke har råd til det, men han fortsætter med at følge efter mig (WTF ) ned af gågaden og bliver ved med at kalde mig for søde og smukke. Er jeg virkelig den eneste her, der ville synes det var ret ubehageligt? Eller er jeg bare sart?..

Det gør de gadesælgere også der er her.. Det er for meget !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.