Pædagogstuderende Kommunikation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

AnneBJ

Håber I kan hjælpe med forslag til relevant læsning

Jeg er igang med min DKK opgave på 5. semester. Jeg har valgt at skrive om et tegneprojekt med børn i en børnehave. Bl.a. kommer jeg ind på Flow og NUZO men jeg skal også bruge noget om min kommunikation. Altså måden jeg kommunikerer til børnene på, får dem forklaret hvad projektet handler om osv... 

Håber sådan der er nogle der sidder med forslag til god litteratur, det er hovedvægten på opgaven, men det er ikke en "ren" kommunikationsopgave...

På forhånda mange tak!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Kunne relationskompetence være relevant?

"Glædens pædagogik" af Anne Linder, har du den?

Anmeld

27. februar 2012

AnneBJ

Rikke&Liam skriver:

Kunne relationskompetence være relevant?

"Glædens pædagogik" af Anne Linder, har du den?

Ja jeg tror faktisk jeg har "Glædens pædagogik" liggende...!

Tak for forslaget, jeg vil straks kigge i den!

Anmeld

27. februar 2012

crille

Benedicte Madsen og kommunikationstrekanten er en af de teorier jeg hele tiden har det med at vende tilbge til, når det handler om kommunikation. 

Den er let forståelig og nem at sætte i praksis..  

Lyder som en spændende opgave

Anmeld

27. februar 2012

AnneBJ

crille skriver:

Benedicte Madsen og kommunikationstrekanten er en af de teorier jeg hele tiden har det med at vende tilbge til, når det handler om kommunikation. 

Den er let forståelig og nem at sætte i praksis..  

Lyder som en spændende opgave

Fedt! Tusind tak for tippet!

Anmeld

27. februar 2012

crille

Skal flytte i morgen så alt er pt pakket ned.. mangler du noget på æstetik også? 

Da jeg var studerende skrev jeg primært om æstetik og kommunikation, så har et par forslag mere, hvis du mangler Er bare så uendelig dårlig til at huske forfatterne når jeg ikke har litteraturen foran mig.. 

Anmeld

27. februar 2012

iris-mor

Har en gang skrevet om kommunikation i forbindelse med lærerstudiet. Der brugte jeg en meget let læselig - Karen eller Karin Zimsen. Nemt og lige til.

Så havde jeg også noget Wigotsky eller hvordan det lige staves, kan ikke helt huske hvad han lavede der

Anmeld

27. februar 2012

Angelspot

AnneBJ skriver:

Håber I kan hjælpe med forslag til relevant læsning

Jeg er igang med min DKK opgave på 5. semester. Jeg har valgt at skrive om et tegneprojekt med børn i en børnehave. Bl.a. kommer jeg ind på Flow og NUZO men jeg skal også bruge noget om min kommunikation. Altså måden jeg kommunikerer til børnene på, får dem forklaret hvad projektet handler om osv... 

Håber sådan der er nogle der sidder med forslag til god litteratur, det er hovedvægten på opgaven, men det er ikke en "ren" kommunikationsopgave...

På forhånda mange tak!!

Kommunikationstrekanten af Benedicte Madsen er meget relevant og ganske enkel at vruge.

Du har sikkert også læst teksten Anerkendelse i børnehøjde, der er i hvert fald også noget om kommunikation så vidt jeg lige husker. 

Anmeld

27. februar 2012

AnneBJ

crille skriver:

Skal flytte i morgen så alt er pt pakket ned.. mangler du noget på æstetik også? 

Da jeg var studerende skrev jeg primært om æstetik og kommunikation, så har et par forslag mere, hvis du mangler Er bare så uendelig dårlig til at huske forfatterne når jeg ikke har litteraturen foran mig.. 

Desværre mangler jeg ikke om det, men om kommunikation, for at opgaven ikke bliver for pædagogik eller værkstedsagtig. Men tusind tak, og rigtig god flytning!

Anmeld

27. februar 2012

AnneBJ

iris-mor skriver:

Har en gang skrevet om kommunikation i forbindelse med lærerstudiet. Der brugte jeg en meget let læselig - Karen eller Karin Zimsen. Nemt og lige til.

Så havde jeg også noget Wigotsky eller hvordan det lige staves, kan ikke helt huske hvad han lavede der

Hende vil jeg lige kigge på

Jeg havde også regnet med at skulle have noget Vygotsky med, men jeg har simpelthen ikke plads...

Tak for forslag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.