Mad til baby på 4mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

Alexander&Lærke

Et godt råd er at begynde med noget hjemme lavede også selvom det kun bliver et par skefulde de første gange og man måske har lavet til meget mere.

Jeg blev anbefalet at så længe det bare var smagsprøver så kunne man ligeså godt lave købegrød... DET HAR JEG SÅ MEGET fortrudt jeg gjore for min datter vil overhoved ikke have andet end købe grød og det er altså pænt dyrt i længden når vi nu er oppe på 3 måltider om dagen.

Til min søn købte jeg en god blanding fra aurion, den første grød, som kan købe ved helsekosten, den var super god, han elskede det og den var nemt at lave med vand og mme.

Og måske er det enda også en god ide at begynde med noget mos af grønsager for det kan de også have svæer ved at vænne sig til. Begge mine har lavede store bræk fornemmleser af kartoffelmos/grønsagsmos. Alexander var hen mod et år før han spiste det, og Lærke som nu er 7 md kan jeg heller ikke få til at spise det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Krussedulle

Miia90 skriver:

Ja, knap og nap fylder 4mdr d. 8 marts

Philippa holder meget øje med hvad vi spiser, åbner og lukker munden og laver smaskelyde

Ville i begynde på vællig eller grød?

Vil gerne lave hendes mad fra bunden

kom med jeres opskifter  piger?

Mia

Trives hun som hun skal på mm/mme? for så ville jeg personligt fortsætte med det, i hvert fald en måneds tid endnu så er du sikker på at hendes fordøjelsessystem er klar til fin grød osv ... Det er selvfølgelig helt op til jer, som forældre, men hvis I starter op på fast føde nu, ville jeg starte med grøntsagsmos noget der ikke er stivelse/kulhydrat!

Anmeld

28. februar 2012

Miia90

Krussedulle skriver:

Trives hun som hun skal på mm/mme? for så ville jeg personligt fortsætte med det, i hvert fald en måneds tid endnu så er du sikker på at hendes fordøjelsessystem er klar til fin grød osv ... Det er selvfølgelig helt op til jer, som forældre, men hvis I starter op på fast føde nu, ville jeg starte med grøntsagsmos noget der ikke er stivelse/kulhydrat!

hun for mest bryst. for en stor flaske mme 200mlvmorgen og 100mme i løbet af dagen  også 200ml når vi går i seng. hun vågner bare 100gange om natten og vil have mad og står op før fanden for sko på. det skal lige siges det gør hun normalt ikk går hendes mors sove hjerte og tænker om det måske ville være en god ide og prøve med en flaske vælling som godnat flaske ??

Anmeld

28. februar 2012

Krussedulle

Miia90 skriver:

hun for mest bryst. for en stor flaske mme 200mlvmorgen og 100mme i løbet af dagen  også 200ml når vi går i seng. hun vågner bare 100gange om natten og vil have mad og står op før fanden for sko på. det skal lige siges det gør hun normalt ikk går hendes mors sove hjerte og tænker om det måske ville være en god ide og prøve med en flaske vælling som godnat flaske ??

Jeg sætter lige den her ind det er meget god læsning ... https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/derfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed.aspx

Anmeld

28. februar 2012

Mother-love

Vi startede med risgrød og hirsegrød. Men isabella fik så hård mave af det så vi gav grønsagsmos og frugtmos. Og da hun så blev 6 mdr. Gav vi øllebrød og havregrød. Det kunne hun godt tåle. De fleste anbefaler grønsagsmos da det ikke er så hård ved maven som grød er. Og mht opskrifter google det og du finder en masse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.