Jeg er frustreret og irritereret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
1 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja, kort og godt, jeg fik ikke barselsdagpenge i torsdags som jeg mente jeg skulle have. Jeg ringede til Kommunen og fik forklaringen.
________

Før jeg gik på barsel ringede jeg til Kommunen for at få styr på det med barsel og barsels regler osv.. Jeg var førstegangs gravid og synes det hele var en jungle at finde rundt i. Men damen jeg fik fat i kendte ikke til barselsregler og kunne derfor ikke hjælpe mig. Jeg synes det er ret mystisk, for de skulle jo kunne hjælpe mig og specielt når jeg starter med at sige jeg har nogle spørgsmål mht. barsel. Nå, jeg måtte så have fat i min fagforening. Jeg talte med en mand som hjælper mig og fortæller mig at jeg har 1 års barsel.

________

Da jeg i dag snakker med damen fra Kommunen fortæller hun mig at mine barselsdagpenge er ophørt da jeg jo kun har 46 ugers barsel. Jeg fortæller hende at jeg mente jeg havde et år, da det er jo det jeg fik atvide af min fagforening. Damen begynder så at sige at jeg burde havde kendt reglerne og at jeg bare kunne havde ringet til Kommunen og få det hele på det rene. Jeg fortæller hende så om min samtale med den dame som intet kunne fortælle mig om barsel, hvor hun så afbryder og siger, at det passer jo ikke! JO, DET PASSER ! fik jeg vidst sagt meget bestemt.
Det ligger normalt ikke til mig at svare folk igen, men damen skal sgu da for pokker ikke hentyde til at jeg lyver!! Og jeg ved det godt - det lyder vildt underligt at de inde på Kommunen ikke kunne hjælpe mig, men damen sagde ordret at hun ikke var inde i reglerne omkring barsel.

Jeg her sidder jeg og er godt frustreret og irriteret! Hvorfor kan barsel ikke bare være ens for alle, så ville det ikke være så svært at finde rundt i!!!

Aaarrrgh!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

dpb

kan godt forstå du bliver frustreret Det er også lidt en jungle at finde rundt i du kan se lidt her omkring reglerne  det er bla. fordi de 4uger før fødsel tæller med også

Fik du så slet ingen penge?? for hvis du ellers er i arbejde forstår jeg ikke du ikke har hørt noget fra arbejdsgiver og hvis det er kontanthjælp eller dagpenge du er på  ellers syntes jeg du har fået enormt dårlig vejledning... men har der ikke stået en dato i nogle af de 117papirer du skulle udfylde?? Det mindes jeg da at der gjorde i mine

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.