Hej, vil prøve at høre alle jer herinde for er virkelig frustreret. Jeg har en søn på 20 måneder som er meget tryghedssøgende også i vuggestuen og det er her problemet er.
En kort forhistorie. Jeg har stort set været alene med ham fra fødslen af, da hans far gik ned men en depression. Vi gik så helt fra hinanden i november måned (2011) men er stadig gode venner.
Vores søn, William, startede i sin institution (vuggestue og børnehavebørn er blandet på stuerne - de er ca 19 børn fra alderen 1-6 år) Han var 5 uger om at blive kørt ind. Var meget ked af det og lagde beslag på pædagogerne hvilket var et stort problem hos dem. Fik blandt andet at vide at han var besidderisk og bestemmende (helt ærlig drengen var et 15 måneder gammel). Tog ham ud en uge for at være sammen med ham og tænke over tingene. Da ugen var gået og han blev aflevret var han som forvandlet. Han var super glad og har stort set været det siden. Dog har han svært ved at være på andre stuer og fællesarealerne. Han bliver super ked af det når jeg aflevere ham om morgenen og hans stue ikke er åben. Jeg vælger så at aflevere ham til en pædagog fra hans stue ved morgenbordet - og det er så åbenbart ved at være et problem.
Hele problemet er nu, at han stadig ikke, efter så lang tid, ikke vil aflevres andre steder end på stuen og kan mærke på pædagogerne at de synes det er træls. Selv på stuen er han begyndt at søge trygheden mere og bliver ked af det når de ikke er i nærheden. De siger at de prøver at "tvinge" ham lidt ved at sige at så må han sidde der eller gå over og lege om han vil eller ej. Det er sådan set også ok men min følelse det sidste stykke tid har været at når jeg henter og aflevere ham, så er de ikke særlig imødekommende. Siger ikke rigtig godmorgen og farvel og sådan. Hvilket har undret mig lidt - men så kom det frem her til morgen at han åbenbart er et "problem" - for at sætte det lidt på spidsen. Spørgsmålet er bare, hvad gør jeg galt/hvad kan jeg gøre? Skal han flyttes?
Et meget langt brev - beklager, men håber nogen har nogle gode råd.
Hilsen Tina
Anmeld