Hvordan tiltaler du vandhanerne i dit hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

L&V

Mira0911 skriver:

Kuglepennen er svær synes jeg.... Ja den har jeg sat og tænkt meget over siden du skrev det... 

Har ikke noget svar på det... Hmm... 

Vi har tit snakket om det og der er flere der siger man tænder og slukker sådan en, meget forvirrende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Mira0911

Katte87 skriver:

Jeg skruer op og ned for vandet  Tror aldrig jeg har sagt det andet hehe

Den med at skrue op for vandet bruger jeg kun hvis mine hænder er fyld med franskbrøds dej og kæresten skal åbne for vandhanen... Så får han bare at vide at han skal skrue helt op for vandet... 

Anmeld

26. februar 2012

Mira0911

Månsson skriver:

Vi har tit snakket om det og der er flere der siger man tænder og slukker sådan en, meget forvirrende

Der er jo ikke strøm til... Så det kan jo ikke hedde tænd og sluk... 

Så nok nærmer åben og luk?

Anmeld

26. februar 2012

Mira0911

Malou&Anders skriver:

Det gøre jeg heller ikke Hehe :p vil altid sig tænd for vandet og sluk for vandet 

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Mira0911 skriver:

Der er jo ikke strøm til... Så det kan jo ikke hedde tænd og sluk... 

Så nok nærmer åben og luk?

Tror ikke nødvendigvis der behøver være strøm til for at man bruger tænde/slukke.. Man tænder jo os for et blus på et gas komfur og det er jo ikke strøm. Og mener hvis man åbner noget så omhandler det oftest noget med rum i lige bortset fra bøger osv. Det er der det danske sprog driller

Anmeld

26. februar 2012

Mira0911

Månsson skriver:

Tror ikke nødvendigvis der behøver være strøm til for at man bruger tænde/slukke.. Man tænder jo os for et blus på et gas komfur og det er jo ikke strøm. Og mener hvis man åbner noget så omhandler det oftest noget med rum i lige bortset fra bøger osv. Det er der det danske sprog driller

Ja... Du har ret... Så langt tænker man jo slet ikke over tingene... Den med vandhanen har bare sat sig i hovedet på mig... 

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Mira0911 skriver:

Ja... Du har ret... Så langt tænker man jo slet ikke over tingene... Den med vandhanen har bare sat sig i hovedet på mig... 

Har nu spurgt min veninde der har en master grad i dansk hun siger det korrekte er at åbne/lukke for vand og tænde/slukke for en kuglepen

Anmeld

26. februar 2012

Maria-s

Månsson skriver:

Er mere i tvivl om hva man gør med en kuglepen

Den skriver man som regel med??

Anmeld

26. februar 2012

Mira0911

Månsson skriver:

Har nu spurgt min veninde der har en master grad i dansk hun siger det korrekte er at åbne/lukke for vand og tænde/slukke for en kuglepen

Så fik vi det på plads... 

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Maria-s skriver:

Den skriver man som regel med??

Årh hvad super kvik he he he he Tak for opklaringen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.