Det der med at køre bil?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

LLN

nannafrederiksen skriver:

Hej alle I skønne kvinder! 

Jeg skal starte på kørekortet på onsdag, og jeg glæder mig helt vildt. Har været ude og køre med min mor et par gange, men i dag kørte vi en lidt længere tur, og jeg synes der var såååå meget jeg skulle koncentrere mig om, så jeg tænkte:

Hvor lang tid tog det jer, at vænne jer til alle de ting der skulle holdes øje med og sådan når I kører bil?

Lige nu er jeg så nervøs for at skulle til køreprøve, men mon ikke det går når jeg får lidt mere erfaringer med at køre i bil  

Håber i kun har kørt på privat område. Alt andet er efter min mening dybt uforsvarligt uanset hvor langsomt du køre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

hende-nanna

HeidiØ skriver:

Ej, dét skal du også bare være glad for

Faktisk så sys jeg det er mere afslappet at køre alene nu, end hvis f.eks. min kæreste sidder ved siden af. Så er man mere bange for at lave fejl hehe!

Jeg tror også jeg 1000 gange hellere vil køre alene end have en passagerer med - så er der ligesom ingen præsentationsangst at forholde sig til 

Anmeld

26. februar 2012

hende-nanna

LR85 skriver:

Det tog helt klart mange køretimer før jeg ikke var helt vildt nervøs og ikke tryg. 

Det er naturligt og bliver med sikkerhed bedre

Jeg håber du har ret! Men det er altid rart at høre at jeg ikke er den eneste med de problemer 

Anmeld

26. februar 2012

hende-nanna

LLN skriver:

Håber i kun har kørt på privat område. Alt andet er efter min mening dybt uforsvarligt uanset hvor langsomt du køre.

Vi kørte på vores private vej, som kører rundt om vores gård, så bare rolig 

Anmeld

26. februar 2012

LLN

Vi kørte på vores private vej, som kører rundt om vores gård, så bare rolig 

Det er jeg glad for at høre. Held og lykke med kørekortet.

Anmeld

26. februar 2012

hende-nanna

LLN skriver:

Det er jeg glad for at høre. Held og lykke med kørekortet.

Tusind tak 

Anmeld

26. februar 2012

lukasmor

Hej alle I skønne kvinder! 

Jeg skal starte på kørekortet på onsdag, og jeg glæder mig helt vildt. Har været ude og køre med min mor et par gange, men i dag kørte vi en lidt længere tur, og jeg synes der var såååå meget jeg skulle koncentrere mig om, så jeg tænkte:

Hvor lang tid tog det jer, at vænne jer til alle de ting der skulle holdes øje med og sådan når I kører bil?

Lige nu er jeg så nervøs for at skulle til køreprøve, men mon ikke det går når jeg får lidt mere erfaringer med at køre i bil  

Man lærer først rigtig at køre bil når man skal ud og køre selv. Det er anspændt når der er en der sidder og holder øje med en det kommer helt naturligt når du får styr på det hele.. pøj pøj med kortet

Anmeld

26. februar 2012

Den lykkelige

Puha, det var lang tid. Jeg synes bare jeg sidder bag rattet og spænder i hele kroppen, hvilket gør at jeg ikke kan køre særlig langt. Men jeg tænker jo mere du kører jo bedre bliver det jo 

For mig var det måske også længere tid end andre!!
Men ja det er virkelig også bare øvelse, øvelse og øvelse..
Jeg har dog altid haft svært ved fart og mange ting på en gang.. holdt også pause på 3 år efter jg fik kortet.. jeg kunne ikke lide det..
Men begyndte så igen.. kunne stadig ikke lide det så godt.. men fik så bil med automatgear.. og det hjalp MEGET!!
Nu kan jeg udelukkende koncentrere mig om trafikken!!  Ikke fordi jeg sikkert ikke kunne vænne mig til det.. men magtede ikke den frygt.. så køber bare biler med automatgear  og jeg elsker det..

Anmeld

26. februar 2012

hende-nanna

Den lykkelige skriver:

For mig var det måske også længere tid end andre!!
Men ja det er virkelig også bare øvelse, øvelse og øvelse..
Jeg har dog altid haft svært ved fart og mange ting på en gang.. holdt også pause på 3 år efter jg fik kortet.. jeg kunne ikke lide det..
Men begyndte så igen.. kunne stadig ikke lide det så godt.. men fik så bil med automatgear.. og det hjalp MEGET!!
Nu kan jeg udelukkende koncentrere mig om trafikken!!  Ikke fordi jeg sikkert ikke kunne vænne mig til det.. men magtede ikke den frygt.. så køber bare biler med automatgear  og jeg elsker det..

Jeg har også altid sagt at jeg skulle have en bil med automatgear, for det med at skifte gear synes jeg ikke er nemt. Eller jo, selve gearskiftet er okay, men det med at finde koblingspunktet bagefter igen - det er jo ret så dårlig til! 

Men dejligt for dig at du igen er begyndt at køre bil! 

Anmeld

26. februar 2012

hende-nanna

Lukasmor skriver:

Man lærer først rigtig at køre bil når man skal ud og køre selv. Det er anspændt når der er en der sidder og holder øje med en det kommer helt naturligt når du får styr på det hele.. pøj pøj med kortet

Jeg tror også det er mere det at skulle præstere overfor min kørelærer og den motorsagkyndige der skræmmer mig! Men tak for det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.