Hej tøser,
Mig og min kæreste har i de senere dage diskuteret giftermål. Jeg vil vildt gerne giftes, det er min store drøm og jeg elsker selvfølgelig min kæreste mere end noget andet.
Og så kommer det store men. Jeg syntes det er for farligt at gifte sig. Både fordi jeg er under udd og fordi Danmark er skruet forkert sammen. Jeg har måske ikke noget job efter endt udd og hvor skal jeg få pengene fra? Vi vil gerne have et hus, og med hus kan jeg ikk få KH efter endt uddannelse, vel?
Nå men vi snakkede så lidt mere, og så sagde han at jeg skulle være medlem af en A-kasse, så ville jeg jo få dagpenge hvis det var at jeg ikke lige kunne finde et job.
Mit spørgsmål er så, skal studerende betale til en a-kasse under skoletiden for at få dapenge, eller skal man bare være medlem. Har nemlig før været medlem af en fagforening/a-kasse jeg intet betalte til, men det betyder jo ikke at jeg så kan få dagpenge eller andet, eller det ved jeg i hvert fald ikke.
Hvis jeg kan, gælder mine timer i skolen så som de samme timer på arbejdsmarkedet? Eller hvordan skal det gøres?
Ved godt jeg bare kunne ringe i en fagforening, men det er så hyggeligt at snakke med jer herinde
Og nogle gange kommer der også ekstra spørgsmål på bordet hen af vejen fordi i har sådan nogle gode svar
hehe..
Anmeld