Hjælp til en salat + hvor meget kylling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Maja_4000

Hej piger

Håber der er nogle som vil hjælpe

Mine forældre og lillebror kommer og spiser i aften .. Havde tænkt at lave kylling , bagte rodfrugter , tzaziki (staves?) og noget salat .. Har I et forslag til en god salat ? - Det må ikke være med bulgur osv. , da mændende ikke spiser det 

OG er 1100 g kylling med ben ("lørdagskylling") nok til 5 pers + Caroline på 14 måneder ? Eller ? Overvejede også at købe en hel kylling på 1600 g .. Hvad ville I gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Silas&Mille

Jeg tror ikke 1100 g lørdags kylling er  nok til 5 personer.

Jeg ville nok købe en ekstra kylling

Anmeld

26. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså man siger vel normalt 250 g kød pr mand ca. Hos os ville 1100g nok ik være helt nok. Hvorfor ik bare lave kyllingen på 1600 g i stedet?? En meget nem salat er tomat salat.. Der er jo bare tomat, rødløg og frisk skåret mozzerala, med frisk basilikum overpå.

Eller bare noget rouccola, tomat, agurk, peberfrugter, feta, pinjakerner ristet, friske jordbær, med en belsamico/ honning dressing... Vh stine

Anmeld

26. februar 2012

Maja_4000

StineW79 skriver:

Altså man siger vel normalt 250 g kød pr mand ca. Hos os ville 1100g nok ik være helt nok. Hvorfor ik bare lave kyllingen på 1600 g i stedet?? En meget nem salat er tomat salat.. Der er jo bare tomat, rødløg og frisk skåret mozzerala, med frisk basilikum overpå.

Eller bare noget rouccola, tomat, agurk, peberfrugter, feta, pinjakerner ristet, friske jordbær, med en belsamico/ honning dressing... Vh stine

Jeg kan ikke lide tomat Hehe

Men den anden lyder god ;D Jordbær er jo bare ikke særlig spændende på den her årstid , er de ? 

Anmeld

26. februar 2012

tarkoflen

Jeg tror slet ikke at 1100 g. Kylling med ben er nok, det spiste jeg og mine forældre næsten sidste søndag... Og hvis der skulle være rester i morgen, så er der jo til en lækker kyllingesalat, sandwich eller stegte ris mit forslag til salat kunne være en salat med avocado, æbler i både, jeres yndlingssalatblade, jeres yndlingskerner/nødder, og så en dressing af lime, sennep, honning og olie og så selvfølgelig salt og peber, den er lækker og skøn til kylling! Man kan også putte feta eller frisk mozzarella i salaten god fornøjelse med maden.

Anmeld

26. februar 2012

Maja_4000

tarkoflen skriver:

Jeg tror slet ikke at 1100 g. Kylling med ben er nok, det spiste jeg og mine forældre næsten sidste søndag... Og hvis der skulle være rester i morgen, så er der jo til en lækker kyllingesalat, sandwich eller stegte ris mit forslag til salat kunne være en salat med avocado, æbler i både, jeres yndlingssalatblade, jeres yndlingskerner/nødder, og så en dressing af lime, sennep, honning og olie og så selvfølgelig salt og peber, den er lækker og skøn til kylling! Man kan også putte feta eller frisk mozzarella i salaten god fornøjelse med maden.

Tak for svar Den lyder også lækker (:

Men er æble og tzaziki ikke underligt sammen ?

Anmeld

26. februar 2012

tarkoflen

Altså jeg har lavet det sammen, tzazikien er jo til rodfrugterne... Men nu er jeg også helt pjattet med den salat, så jeg kan spise den til næsten alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.