Aftensmad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
1 svar
0 synes godt om
25. februar 2012

Stéphanie

Åh gud hvor kan lille søde Emma drive sin mor til vanvid når vi skal spise aftensmad...

Vi spiser ALTID kl 18.00, ellers bliver hun træt, og hun er altid skrupsulten når maden bliver lavet, og også imens hun spiser. Men hvis det går i hendes tempo tager det op til 1(!!!!!) time og spise 2 kartofler (ikke de største af slagsen) 1 lille bøf, en klat grøntsager og sovs. Maden er bare et eksempel 

Det er altså KUN til aftensmad hun er så langsom, alle andre måltider er hun færdig før mig, og synes nu altså selv jeg er rimelig hurtig til at spise..

Nogen der har nogle råd til hvordan jeg lige får hende til at spise bare lidt hurtigere? Vi skal konstant sidde og huske hende på at hun skal spise, ellers sidder hun bare og kigger..

God lørdag aften til jer alle 

Stéphanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Mamalou

Stéphanie skriver:

Åh gud hvor kan lille søde Emma drive sin mor til vanvid når vi skal spise aftensmad...

Vi spiser ALTID kl 18.00, ellers bliver hun træt, og hun er altid skrupsulten når maden bliver lavet, og også imens hun spiser. Men hvis det går i hendes tempo tager det op til 1(!!!!!) time og spise 2 kartofler (ikke de største af slagsen) 1 lille bøf, en klat grøntsager og sovs. Maden er bare et eksempel 

Det er altså KUN til aftensmad hun er så langsom, alle andre måltider er hun færdig før mig, og synes nu altså selv jeg er rimelig hurtig til at spise..

Nogen der har nogle råd til hvordan jeg lige får hende til at spise bare lidt hurtigere? Vi skal konstant sidde og huske hende på at hun skal spise, ellers sidder hun bare og kigger..

God lørdag aften til jer alle 

Stéphanie

Jeg tror desværre, at I må indse at jeres datter bruger lang tid på aftensmaden. Hvis I begynder at presse hende, så tror jeg der er risiko for, at det udvikler negativt eks. at hun slet ikke vil spise. Det skal være hyggeligt og rart for børn, når de skal spise og det forsvinder hurtigt, hvis I skynder på hende... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.