Mave til ryg hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.600 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. februar 2012

Camulla

Min ny lille søn rullede fra mave til ryg dagen inden han blev 3 uger. Er det ikke godt nok rigtig tidligt? Han er nu 6 uger på søndag og vi kan næsten ikke lægge ham på maven uden at han triller om på ryggen. Nogle gange ret belastende, da han jo også skal blive stærkt i nakken og træne i at løfte hovedet. At rulle fra ryg til mave kan han næsten, han mangler dog lige at få hovedet med. 

Er det normalt at rulle så tidligt? Mener at min store dreng var 4-5 mdr. før han gjorde det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Frk. Himmelblå

Camulla skriver:

Min ny lille søn rullede fra mave til ryg dagen inden han blev 3 uger. Er det ikke godt nok rigtig tidligt? Han er nu 6 uger på søndag og vi kan næsten ikke lægge ham på maven uden at han triller om på ryggen. Nogle gange ret belastende, da han jo også skal blive stærkt i nakken og træne i at løfte hovedet. At rulle fra ryg til mave kan han næsten, han mangler dog lige at få hovedet med. 

Er det normalt at rulle så tidligt? Mener at min store dreng var 4-5 mdr. før han gjorde det...

Det ER tidligt! 

Og en udfordring, da han jo, som du skriver, har bedst af at ligge på mavsen, når han er vågen... 

Mine har kunnet den anden vej først. Altså fra ryg til mave. Og den hurtigste kunne ved 2 mdr. 

Anmeld

24. februar 2012

Mother-love

Camulla skriver:

Wow synes godt nok det var tidligt. Vi har haft rigtig mange problemer med at få isabella til at ligge på maven det er først nu hvor hun snart bliver 9 mdr. Og efter hun er startet i vuggestue hun gider. Og hun kunne ikke trille før hun var 7,5 mdr tror jeg. Men hun har også altid lagt bum stille. Som vi har fået afvide så er hun ret doven hahaha. Så det er først nu man skal holde ved hende på puslebordet og andre steder. Hun har dog kunnet sidde siden hun var 5 mdr. Men mor her har en doven datter hehehe.

Nå men ville de ikke evt hjælpe hvis i lagde noget i sidderne på dit barn med lidt kant på så han ikke bare lige kan rulle rundt? Det hjalp ihvertfald med isabella at hun så blev helt hysterisk pga hun ikke kunne komme rundt var så hvad det var

Anmeld

24. februar 2012

Carl-Emil's mor

Camulla skriver:

Denne kunne jeg have skrevet så tak for du gjorde det for mig min søn triller også fra mave til ryg og fra ryg til mave har han gjort 4 gange samt han fanger ens fingre og hiver op ( hospitalet opdagede det da vi var derinde for 2,5 uge sidden) og de sagde støt men lad ham gøre det... SP siger det er ok han triller fra mave til ryg bare man så træner ham på andre måder til nakken jeh har ham tit op på skulderen hvor jeg holder med hånden/fingrene klar til at støtte den anden dag holdt han selv2 min og46 sek tog min veninde tiden til så prøv at træn ham sådan måske det er bare at holde ham deroppe ligesom hvis han skulle bøvse

Anmeld

24. februar 2012

modesty

Carl-Emil's mor skriver:

Denne kunne jeg have skrevet så tak for du gjorde det for mig min søn triller også fra mave til ryg og fra ryg til mave har han gjort 4 gange samt han fanger ens fingre og hiver op ( hospitalet opdagede det da vi var derinde for 2,5 uge sidden) og de sagde støt men lad ham gøre det... SP siger det er ok han triller fra mave til ryg bare man så træner ham på andre måder til nakken jeh har ham tit op på skulderen hvor jeg holder med hånden/fingrene klar til at støtte den anden dag holdt han selv2 min og46 sek tog min veninde tiden til så prøv at træn ham sådan måske det er bare at holde ham deroppe ligesom hvis han skulle bøvse

Tillykke med din dygtige dreng!  Men vil bare lige indskyde at det slet ikke er ligeså god træning når han sidder på skulderen. Han skal ned på maven for at få armene og hele rygmuskulaturen med, som er vigtig i forhold til at lære at kravle. Så hvis jeg var dig, ville jeg også se om jeg kunne få ham til at ligge på maven ind imellem.

Anmeld

25. februar 2012

Camulla

michelledam skriver:

Wow synes godt nok det var tidligt. Vi har haft rigtig mange problemer med at få isabella til at ligge på maven det er først nu hvor hun snart bliver 9 mdr. Og efter hun er startet i vuggestue hun gider. Og hun kunne ikke trille før hun var 7,5 mdr tror jeg. Men hun har også altid lagt bum stille. Som vi har fået afvide så er hun ret doven hahaha. Så det er først nu man skal holde ved hende på puslebordet og andre steder. Hun har dog kunnet sidde siden hun var 5 mdr. Men mor her har en doven datter hehehe.

Nå men ville de ikke evt hjælpe hvis i lagde noget i sidderne på dit barn med lidt kant på så han ikke bare lige kan rulle rundt? Det hjalp ihvertfald med isabella at hun så blev helt hysterisk pga hun ikke kunne komme rundt var så hvad det var

Jo, det kunne vi selvfølgelig godt prøve... Det vil jeg gøre  

Tak for svar  

Anmeld

25. februar 2012

L&V

Hvad med at købe legetæppe med drejeskive fra lamaze så bliver han jo tvunget til at ligge på maven

Anmeld

25. februar 2012

foto på lærred

Camulla skriver:

Jeg tror min datter var næsten en måned. Men hun gjorde det kun nogle dage og så var det som om hun glemte det igen og så gik der 4 måneder mere eller sådan noget inden hun gjorde det igen. Men hun har også altid elsket at ligge på maven, da vi gjorde meget ud af at træne det denne gang (storesøster var ikke en fan) Men fra hun begyndte at rulle fra mave til ryg, så gik der ikke mere end en måned så rulle hun også selv den anden vej, og så vælger hun næsten altid maven.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

wallstickers, invitationer til dåb og barnefødselsdag samt collager.

Anmeld

25. februar 2012

Camulla

Månsson skriver:

Hvad med at købe legetæppe med drejeskive fra lamaze så bliver han jo tvunget til at ligge på maven

Ja, det var selvfølgelig også en ide... Den vil jeg lige drøfte med manden i morgen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.