mit barn har høreproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har været til ørelægen med min søn på 5 år da børnehaven ikke mente har kunne høre godt nok.

Og ØV. De havde ret. Ørelægen siger at det ikke er galt nok til at han skal have høreapp. men vi skal komme igen om 1 års tid til kontrol for der er en lille risiko for at det bliver værre.

Jeg er så ked af det må min drengs vegne. Men nu hvor vi har fået det at vide så kan jeg da godt i bakspejlet se at han har problemer, vi har bare ikke tænkt så meget over det. Bare regnet med at det var en del af hans personlighed at han tit skulle kaldes på flere gange osv.

ER der andre med børn med høreproblemer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Camillos

Anonym skriver:

Jeg har været til ørelægen med min søn på 5 år da børnehaven ikke mente har kunne høre godt nok.

Og ØV. De havde ret. Ørelægen siger at det ikke er galt nok til at han skal have høreapp. men vi skal komme igen om 1 års tid til kontrol for der er en lille risiko for at det bliver værre.

Jeg er så ked af det må min drengs vegne. Men nu hvor vi har fået det at vide så kan jeg da godt i bakspejlet se at han har problemer, vi har bare ikke tænkt så meget over det. Bare regnet med at det var en del af hans personlighed at han tit skulle kaldes på flere gange osv.

jeg har ikke men du får lige en 

Anmeld

23. februar 2012

sarahb

kram til dig...
Prøv at se om der er fif og tips og tricks til at træne hørelsen eventuelt.

Stort kran til dig og din søn.

Anmeld

24. februar 2012

jydeinden

Anonym skriver:

op med modet, tro mig det værste for dit barn er ikke at have nedsat hørelse, det værste ville være hvis der ingenting blev gjort ved det ( taler af personlig erfarring, og du er velkommen til at skrive til mig, hvis du ønsker)

Anmeld

24. februar 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Kender godt følelsen..

Min søn skal have lagt dræn her på mandag pga væske.. Det er så hvad det er.. Det væreste er at han har gået i 2 år med en nedsættelse af sin hørsel på 55 %.. 

MEGA dårlig samvittighed.. (Men SÅ glad for at han kommer til at høre igen og at jeg forhåbenlig kommer til at hedde mor og ikke far'th mere) 

Anmeld

24. februar 2012

Munder

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå dig, det er aldrig rart, når der er noget galt med vores unger

Tro mig, det er ikke et problem at have høreapperater. Jeg har det selv, men fik det først som voksen. Jeg har også været hørehæmmet i mange år, men troede ikke det var "slemt" nok til at få høreapperat. Det var en hård nød at sluge, da jeg fik beskeden, men nu kan jeg ikke leve uden. 

Jeg tror faktisk det vil blive en lettelse for din søn. Det er ekstremt frustrerende at være i større grupper som hørehæmmet. Man kan ikke opfange tale i al larmen, hvilket er meget hæmmende for ens adfærd!

Du skal endelig spørge løs, hvis du har noget du gerne vil vide.

Anmeld

24. februar 2012

marieo

Har ikke børn der er hørehæmmede men er selv lettere hørehæmmet.

Jeg var dog lidt større end din dreng da vi fandt ud af det, så synes det bedste du kan gøre er at opdrage ham som om det er helt normalt og at det ikke behøver betyde alverden.

Syntes selv det var enormt træls at være hørehæmmet, da jeg følte det stemplede mig som anderledes end de andre børn i skolen, men det var til dels også min klasselærers skyld der formåede at fremstille det stort. Jeg brugte høreapparater som lille, men må indrømme jeg hadede det. De var i vejen (da jeg også brugte briller), de var store og synlige (de er jo heldigvis mere diskrete i dag) og alting lød enormt mærkeligt i dem (lyden er mere mekanisk, hvilket er tydeligt hvis man stadig hører ret godt).

Mit had gjorde at jeg, da jeg blev større nægtede at bruge dem, hvilket egentlig ikke gjorde noget. At jeg lod værre med at bruge høreaparater gjorde bare at jeg lærte at forstå og reagere på min hørenedsættelse. Jeg har lærte bare at sige til folk hvis jeg ikke kunne høre, lærte at sænke stemmen (snakkede virkelig højt) og delvis at mundaflæse.

I dag fungerer jeg upåklageligt uden høreaparater og lægger næsten aldrig mærke til mit handicap. Det eneste sted jeg har svært ved at høre er i rum med mange mennesker og meget larm. Der er jeg helt lost.

Synes det bedste i kan gøre for jeres søn, om han skal have høreaparater eller ej, er ikke at gøre det større end det er og huske at lytte til drengen når han bliver større. Det værste for mig var at jeg var anderledes, og ville ønske der var nogen der havde snakket med med mig om det. Desuden synes jeg i skal udnytte at han stadig er så lille, for at få det til at fremstå som normalt for ham. Tag evt. en snak med lægen om hvad der kan gøres for at gøre hverdagen lettere for jeres søn.

(hvis han skal have høreaparater hen ad vejen vil jeg gerne anbefale at sende ham på børnehørekursus i sommerferien, en helt igennem fantastisk oplevelse hvor man møder andre børn med høreaparater)

Skal lige for god ordens skyld sige at jeg ikke hører dårligt over hele skalaen, men at der er bestemte lyde og toner jeg ikke kan opfange.

Undskyld at det blev så langt, men håber at det hjalp lidt

Anmeld

24. februar 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle jeres svar. Til jer der "bare" gav kram: tak det havde jeg også brug for.

Nu når nyheden er synket ind er jeg meget bekymret for hans skolegang. Ørelægen sagde at det kunne være at han havde brug for at sidde foran i klassen og ikke nedebagerst netop for bedre at kunne høre hen over den almindelige støj børnene laver.

Jeg er bange for om han bliver stemplet som den DØVE eller dumme dreng. Men omvendt skal de jo vide det i skolen netop for at undgå at de tror at han ikke hører efter.

Det er egentlig lidt mærkeligt at vi aldrig har tænkt på at han måske hørte dårligt. Vi kunne jo godt se at han er anderledes og "hører" ikke så godt efter når vi  f.eks er i bilka. Nu kan jeg se at det jo netop er  alt den larm i bilka der har gjort at han ikke høret så godt og ikke bare fordi han var ukoncentreret som vi ind til nu har troet. Heldigvis har vi aldrig skældt ham ud for det. Så ville jeg være endnu mere ked af det nu.

Jeg er rigtig glad for jeres svar. Er der nogen der kender til n hjemmeside med mere information om børn med høre problemer? Ørelægen var meget forsinket og jeg var for overrasket til at få stillet alle de spørgsmål som der har meldt sig bagefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.