hvor længe må en 2-årig have diarre inden vi skal til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

2721

Du kan få hvad børnelægen sagde til os på Herlev hospital
Børn kan have diarre i op til 3 uger uden det er unormalt, man plejer og sige at afgæringen skal tjekkes hvis de har haft det i mere end 6-7 dage. En god ide er at købe probiotika, det kan fås på apoteket som tyggetabelet med smag.
Hvis hun ikke spiser og drikker så meget kan i købe revolyt-dehyderingspulver som skal blandes op i vand.
Lægen kan ikke gøre noget.
Kun hvis hun er svært afkræftet ikke kontaktbar.
Her køre vi på 16 dagen.
God bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

serinasmor

Puslingen skriver:

Du kan få hvad børnelægen sagde til os på Herlev hospital
Børn kan have diarre i op til 3 uger uden det er unormalt, man plejer og sige at afgæringen skal tjekkes hvis de har haft det i mere end 6-7 dage. En god ide er at købe probiotika, det kan fås på apoteket som tyggetabelet med smag.
Hvis hun ikke spiser og drikker så meget kan i købe revolyt-dehyderingspulver som skal blandes op i vand.
Lægen kan ikke gøre noget.
Kun hvis hun er svært afkræftet ikke kontaktbar.
Her køre vi på 16 dagen.
God bedring

Takker

Du er en skat

3 uger

og i har været i krig med vasketøj og bleskift  i 16 dage ... jeg føler med jer

Anmeld

23. februar 2012

2721

Når ja, glemte lige at sige at hvis i giver hende revolyt behøver i ikke bekymre jer over om hun spiser eller ej, Dahlin får alt hun har brug for der. Man må blande det op med saft eller juice, da det smager grimt. Og så sagde han at revet æble og alle de andre gode råd, ikke har bogen form for dokumenteret virkning og er noget fis. De skal bare have lov at lyst spise. Men meget små potioner med 1 times mellemrum som minimum. Men intet er bedre end andet.

Anmeld

23. februar 2012

gonefishing

serinasmor skriver:

Tjae ... vi kører nu på 4.døgn med diarré og ENORMT mange bleskift og MEGET vasketøj - det hører jo med ...

men hvor længe må hun egentlig have diarré ugen vi skal have ringet til lægen??

Er der nogen der ved det

Jeg fik af vide med min datter at de må have diarre i 7 døgn.

Anmeld

23. februar 2012

serinasmor

Flodkilling skriver:

Jeg fik af vide med min datter at de må have diarre i 7 døgn.

Det var dog herligt med så mange forskellige holdninger på de danske lægehuse  .... doh !

men det har jo intet med dig at gøre

Så mange tak for svar

Anmeld

23. februar 2012

Zafir

Det ALLER vigtigste er jo at du får væske i hende og gerne saftevand eller noget, så hun får nogen kalorier den vej. Måske endda cacaomælk?`mmm... Der er jo ihvertfald også kalorier i.

Men jeg ville helt klart ringe til lægen.

Også skal du holde øje med om hun holder op med at tisse og at det kun er racermave, der kommer ud, hvis du kan skille det ad, for de holder op med at tisse, når de er alvorligt dehydreret.

Så en masse godt at drikke og så ringe til lægen

God bedring!!!

Anmeld

23. februar 2012

serinasmor

Puslingen skriver:

Når ja, glemte lige at sige at hvis i giver hende revolyt behøver i ikke bekymre jer over om hun spiser eller ej, Dahlin får alt hun har brug for der. Man må blande det op med saft eller juice, da det smager grimt. Og så sagde han at revet æble og alle de andre gode råd, ikke har bogen form for dokumenteret virkning og er noget fis. De skal bare have lov at lyst spise. Men meget små potioner med 1 times mellemrum som minimum. Men intet er bedre end andet.

il det sige at hvis den lille frøken har lyst til at leve af kiks, knækbrød, æbler, og lidt banan OG saft i litervis så er det helt oki ?

Anmeld

23. februar 2012

serinasmor

Zafir skriver:

Det ALLER vigtigste er jo at du får væske i hende og gerne saftevand eller noget, så hun får nogen kalorier den vej. Måske endda cacaomælk?`mmm... Der er jo ihvertfald også kalorier i.

Men jeg ville helt klart ringe til lægen.

Også skal du holde øje med om hun holder op med at tisse og at det kun er racermave, der kommer ud, hvis du kan skille det ad, for de holder op med at tisse, når de er alvorligt dehydreret.

Så en masse godt at drikke og så ringe til lægen

God bedring!!!

Tak for råd

Anmeld

23. februar 2012

2721

Ja det er faktisk kun godt
Han sagde det var vigtigt de kun spiste det de havde lyst til. Og jo mere salt og sødt jo bedre

Anmeld

23. februar 2012

gonefishing

serinasmor skriver:

Det var dog herligt med så mange forskellige holdninger på de danske lægehuse  .... doh !

men det har jo intet med dig at gøre

Så mange tak for svar

ja den har jeg også tit tænkt på.

har fået af vide at mad er "lige meget" kun væske betyder noget. og så længe han/hun vil lege og reagere så er det op til 7 dage i følge læge og en vagtlæge i kbh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.