spørgsmål til 6 mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

Anonym trådstarter

Har lige nogle forskellige spørgsmål til 6 mdr gammel baby

- Hvor meget sover jeres om dagen?

- Hvordan aktiverer i jeres?

- Hvad leger i med jeres?

Min er kun vågen i halv time ad gangen ca. Nogen gange 2 timer. Er det ikke lidt? Syntes han sover meget. Han sover ca halvanden time ad gangen, nogen gange 2 timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

tinasmor

Min datter er lige fyldt 7 måneder, men rytmen er det samme da hun va 6 måneder.

Vågner omkring kl 06.30 - 07 sammen med resten af familien når vi gør klar til at starte dagen.

Soven en lille formiddagslur omkring 08.30 til 09.10. Derefter så ammer jeg og pakker taske og gør klar og kl. ca 09.45 tager vi de 4 af dagene til forskellige legestuer i området og 1 gang hvor jeg mødes med veninder som har børn på samme alder. I legestuerne hygger vi, synger og spiser små bondebrødshapsere kl. lidt i 11.

Kl 12 sover hun sin lange lur i barnevognen på altanen. Jeg vækker hende efter 3 timer. Så henter vi søster og når vi kommer hjem spiser vi lidt havegrød. Søster og jeg på leger på værelset hvor lillesøster ligger på maven og møver sig rundt og putter alt i munden  og får en ammetur

kl. 17.30 til 18.00 får hun en lille lur og efter aftensmaden siger vi godnat kl 20.00. Hun vågner to gange i løbet af natten (1 gange hvor hun får sutten fra far og en gang hvor hun bliver ammet)

mht aktivering så gør jeg ikke noget specielt. Når vi er ved legestuerne så sidder jeg bare med hende med noget legetøj og snakker med hende. Når vi er her hjemme så bruger storesøster og jeg f.eks rasleæg, sæbebobler og ellers alt det (alt for meget) babylegetøj som hun har. Specielt det med lyde kan hun godt lide. Om aftenen efter den lille lur kl 18 er der hvor hun er "surest" så der sidder jeg nogle gange med søster og synger sange fra "Alberte synger med de små" men som regel vil hun helst bare hænge på på mig

Anmeld

22. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har lige nogle forskellige spørgsmål til 6 mdr gammel baby

- Hvor meget sover jeres om dagen?

- Hvordan aktiverer i jeres?

- Hvad leger i med jeres?

Min er kun vågen i halv time ad gangen ca. Nogen gange 2 timer. Er det ikke lidt? Syntes han sover meget. Han sover ca halvanden time ad gangen, nogen gange 2 timer.

altså min er 5 måneder, men vågner kl 7 om morgenen og bliver puttet igen kl 9.00. Sover til ca. kl 11 og er så vågen igen til ca kl 13.00 og sover til kl 15.00. 

Fra kl 15.00 er han vågen til kl 18.30-19.00 hvor det så hedder godnat. (nogle gange tager han en lynlur kl.17.00 men så sover han først kl 20.00)

Anmeld

22. februar 2012

Fenja09

Vi har nok en lidt anderledes rytme end mange andre. Vores datter vågen ved 08.00 tiden, da hun skal have medicin, nogle gange sover hun videre lige bagefter til kl ca. 11.00 og andre gange vågner hun og er vågen i en times tid. Derefter sover hun til middag.

Når hun så vågner ved middagstid er hun faktisk vågen det meste af eftermiddagen. Hun sover nogle gange 1/2 times tid i løbet af dagen og så tager hun sig først en lur henad aften. Hvor længe hun sover om aftenen afhænger meget af hvad vi har lavet om dagen.

Hun kommer i seng ved 22.00 og sover (for det meste) til kl 08.00.

Vi har et legehjørne på hendes værelse og det bruger vi en del til at øve i at rulle fra mave til ryg og omvendt, samt at lære at sidde. Så er vi også ude ved spejlet i gangen - planen er at få et spejl ved hendes legehjørne, men nu står vi i gangen og laver ansigter osv

Vi leger også med legetøj og hun får også lov at ligge for sig selv i kravlegården. Udover det, så er vi i fuld gang med at vænne hende til at spise grød, så det bruger vi også lidt tid på.

/Fenja

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Min datter er lige fyldt 7 måneder, men rytmen er det samme da hun va 6 måneder.

Vågner omkring kl 06.30 - 07 sammen med resten af familien når vi gør klar til at starte dagen.

Soven en lille formiddagslur omkring 08.30 til 09.10. Derefter så ammer jeg og pakker taske og gør klar og kl. ca 09.45 tager vi de 4 af dagene til forskellige legestuer i området og 1 gang hvor jeg mødes med veninder som har børn på samme alder. I legestuerne hygger vi, synger og spiser små bondebrødshapsere kl. lidt i 11.

Kl 12 sover hun sin lange lur i barnevognen på altanen. Jeg vækker hende efter 3 timer. Så henter vi søster og når vi kommer hjem spiser vi lidt havegrød. Søster og jeg på leger på værelset hvor lillesøster ligger på maven og møver sig rundt og putter alt i munden  og får en ammetur

kl. 17.30 til 18.00 får hun en lille lur og efter aftensmaden siger vi godnat kl 20.00. Hun vågner to gange i løbet af natten (1 gange hvor hun får sutten fra far og en gang hvor hun bliver ammet)

mht aktivering så gør jeg ikke noget specielt. Når vi er ved legestuerne så sidder jeg bare med hende med noget legetøj og snakker med hende. Når vi er her hjemme så bruger storesøster og jeg f.eks rasleæg, sæbebobler og ellers alt det (alt for meget) babylegetøj som hun har. Specielt det med lyde kan hun godt lide. Om aftenen efter den lille lur kl 18 er der hvor hun er "surest" så der sidder jeg nogle gange med søster og synger sange fra "Alberte synger med de små" men som regel vil hun helst bare hænge på på mig

Tak for svar

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Tan for alle svarene. 

Ingen der har nogen gode aktiverings ideer ?

Anmeld

23. februar 2012

tinasmor

Anonym skriver:

Tan for alle svarene. 

Ingen der har nogen gode aktiverings ideer ?

gå evt på biblo og lån bogen: Leg med din baby.

Men når de er 6 måneder har de jo ikke som sådan brug for aktiviering. Så længe du sidder nede ved baby, snakker med baby, synger lidt, måske viser nogle babybøger, leger med en tørklæde som du "driller" med. "spiser" babys mave eller kilder lidt under foden osv. Så længe baby ser dig, høre din kærlige stemmme så tror jeg altså det er nok stimulering for en 6 måneder baby.

Anmeld

23. februar 2012

Mettefpigen

Vi har ikk nogen rytme her.... Han vågner mellem 7-8 også hygger vi og leger, også sover han omkring 3 gange mellem 30 min -2 timer af gangen indtil han falder i søvn om aftenen mellem 20-23 til om morgenen... Om natten vågner han 0-3 gange... Ihvertfald den sidste uges tid... Vi ligger meget på maven her, eller på legetæppet, stolen og hygger med at spille musik, danse og pludrer med ham  Også har min fætter fået en pige dagen efter vi fik Lukas så hende leger han også meget med

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

gå evt på biblo og lån bogen: Leg med din baby.

Men når de er 6 måneder har de jo ikke som sådan brug for aktiviering. Så længe du sidder nede ved baby, snakker med baby, synger lidt, måske viser nogle babybøger, leger med en tørklæde som du "driller" med. "spiser" babys mave eller kilder lidt under foden osv. Så længe baby ser dig, høre din kærlige stemmme så tror jeg altså det er nok stimulering for en 6 måneder baby.

Mange tak for et hjælpende svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.