Udmalkning - søger råd :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

ajbs

Jeg skal på søndag være væk et par timer fra min 8 uger gamle søn. Jeg er derfor begyndt at malke lidt ud. Er det nogen der ved hvor meget et måltid svarer til? Jeg ammer ham ca hver 2-3 time ved et bryst af gangen. Han er endnu ikke blevet introduceret til sutteflaske, hvordan gør jeg det smartest? Gode råd ønskes :-) vh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

CA

Det er svært at sige, hvor meget han spiser på et måltid. Det er jo det bøvlede ved amning Men jeg ville malke en hel flaske(210ml) ud - fordelt på 2 flasker(hvis nu den ene flaske skulle blive dårlig eller noget).

Kunne det være en idé at lade faren prøve at gi sutteflaske mens du lige er ude og handle, så I kans e om det fungerer? Det er vigtigt, at du ikke er der når det skal prøves, da dine bryster dufter af mælk han hellere vil have 

Ved du godt alt det der med opbevaring af udmalket mælk osv.? 

Anmeld

22. februar 2012

ajbs

Tusind tak for dit svar Jeg er begyndt at malke lidt ud, men synes ikke det giver vildt meget. Indtil videre er det blevet til 35 + 90 ml. Jeg har haft lidt svært ved at vurdere hvornår det er smartest at gøre, her i dagtimerne spiser han med 2 timers mellemrum. Så sidst blev det kun til 35 ml. Begge portioner kom på køl,altså hver for sig, da det var forskellige dage, og derefter i fryseren. Kan man blande det sammen under optøning? Skal det være modermælk når man introducerer flasken? Mener jeg har læst om nogen der brugte vand med lidt sukker i ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.