Anonym skriver:
Ja, så tog vi beslutningen.. Vi skal ha' hus
Hurra! Jeg skriver som anonym, da indlægget indeholder private ting, som jeg ikke vil have u¨d på nettet..
Vi kigger efter hus på nettet, og har fundet mange rigtig flotte.. Vi skal ud og se på 3 huse på søndag
Glæder mig bare SÅ meget.. Det er helt vildt dejligt, at vide, at det snart er slut med at bo i lejlighed.. 
Men nu må jeg høre jeres erfaringer - vi er førstegangskøbere.. Og vi kommer til at have en samlet indkomst der ca. vil være på kr. 30-32.000 om måneden efter skat! Min kæreste er kok, jeg er pædagog..
Hvad kan vi sidde for..? Eller hvad sidder I for..? Vi skal kigge på huse til mellem kr. 1.395.000 og kr. 1.595.000 og vil derfor have en husleje på ca. 5000,- til 7000,- om måneden (afbetaling på lånet) uden regninger.. Vi har en god kapital at starte med, og kan derfor allerede betale lidt af på huset, når vi køber det, og det gør, at huslejen selvfølgelig bliver lidt mindre hver måned 
Jamen det kommer jo an på om i har brug for to biler og har børn fx...
Her købte vi hus for 1,4 , det er nødvendigt med to biler og vi har et barn der skal i dagpleje sidst på sommeren...
Her lånte vi af min far til udbetalingen, men når vi er færdige med at betale ham af, vil vi når daginstitution, benzin og alle andre faste udgifter er betalt, have ca 9.000 til mad, opsparing, gaver, tandlæge, medicin osv.... noget mindre med et evt barn nr 2...
Det skal lige nævnes at vores biler er købt kontant, så vi betaler ikke af på biler i vores buget...
Derudover kommer det jo også an på hvilken type lån i vælger eller har mulighed for at vælge... Fastfirrentet - og til hvilken rente - eller variabel? vi har fastforrentet 4 pct lån, da jeg ikke vil have nogen grimme overraskelser på den front...