jette1983 skriver:
Hun startede med at spise hver 3. Time men virkede efter noget tid slet ikke sulten der så vi satte det op til hver 4. Time hvor hun pylrer og sutter meget på sin sut, hvilket plejer at være hendes tegn på sult, hun tømmer også næsten flasken når hun endelig tager fat så hun må da være sulten? Jeg tror jeg er bange for at give hende grød allerede fordi jeg ville synes det var så synd hvis hun fik ondt i maven af det, der anbefales jo at vente til 6 mdr af netop samme årsag? Kan maven godt tåle kanel og vanillesukker? Har altid fået at vide at krydderier er absolut no go til de små maver?
De små kan meget nemt få mavekneb af al den mme - det var bla hvad der skete her :0) Jeg har INGEN problemer haft ved at tilbyde min dreng grød og mos, tværtimod :0)
Det er blevet bedre efter han er startet på grød og mos... Der står på de forskellige grødpakninger at det er fra 4 mdr (risgrød og vælling fx), men min sp sagde at det er noget der er blevet ændret fra 3 mdr, da firmaerne der producerer det ikke vil have nogen på nakken, fordi nogen måske tror at det er bedre end modermælk...
Min sp anbefalede faktisk at variere smagen med netop kanel og vanillesukker fordi at der er nogle gavnlige stoffer deri...
Du kan jo prøve at lave lidt risgrød til den lille - den skal nok være rimelig tynd til at starte med, og så bruge en blød silikoneske... I starten spiser de meget lidt af det, for det er jo en ny fornemmelse, og de skal lige lære det. Hvis hun blankt afviser grøden, så prøv igen en uge efter...
Min dreng startede med frugtmod på glas, bananmos og risgrød.
I dag er han 5 mdr, og ÆDER løs. Han ælsker hvis jg moser en moden banan ned i risgrøden og evt blander vanille eller kanel i...
Til aftensmad hitter kartoffelmos med grøn pesto lige pt... Det må de også gerne få fra 3 mdr...
Anmeld