Muffins opskrift søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

Turtles

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg synes det må være tid til jeg prøver noget nyt så tænkte jeg måtte spørge om jeres allerbedste muffinsopskrift der er et " krav " skal være luftig og lækker så piger håber nogle af jer ligger inde med nogle lækre opskrifter I vil dele ud af

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift. php?id=18757

Jeg bruger denne opskrift på muffins..
Men og tilsætter allemulige ting.
De blir super gode med banan og m&m i..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Pige2009

Carl-Emil's mor skriver:

Iiiih lyder jo lækkert

Smager kanon og så kan du komme et halvt stykke pålægschokolade ovenpå hver muffin så snart de er taget ud af ovnen - DET er bare mums

Anmeld

23. februar 2012

th

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg synes det må være tid til jeg prøver noget nyt så tænkte jeg måtte spørge om jeres allerbedste muffinsopskrift der er et " krav " skal være luftig og lækker så piger håber nogle af jer ligger inde med nogle lækre opskrifter I vil dele ud af

de bedste muffins ever.....

http://frk-kierkegaard.blogspot.com/2011/06/chokol ade-muffins-med-luft-i-p.html

de er gode selv på 3 dagen.... guf guf guf...

Anmeld

23. februar 2012

M (:

Her er en opskrift på hindbærmuffins, men alle bær kan bruges (eller helt udelades) der kan tilsættes nødder, chokolade m.m. - det er kun fantasien, der sætter grænser!

Det er nogle fantastiske muffins, som hæver flot op, bliver luftige og er lækkert "snaskede" i flere dage bagefter - og bliver som nybagte, hvis de lunes igen..

Hindbærmuffins

ca. 12 stk.

• ½ (polynesisk) vaniljestang (evt. kan vaniljesukker bruges i stedet)
  • 300 g mel
  • 3tsk. Bagepulver
  • 1 tsk. Kardemomme (kan udelades!)
  • 1/4 tsk. Salt
  • 150 g sukker
  • 1 æg (str. L)
  • 2,5 dl. Mælk
  • 125 g neutral olie (evt. Majsolie)
  • 200 g friske hindbær
  • 60 g grofthakkede mandler til pynt

ca. 12 muffinsforme
ca. 12 papirs kapsler

Vaniljestangen flækkes på den lange led, og kornene skrabes ud med en lille kniv. Vaniljekornene og 1 tsk. af sukkeret mases sammen på bordet med kniven, således at kornene skille ad. Vaniljesukker, sukker og æg piskes luftigt. Olien tilsættes lidt af gangen. Mælken tilsættes, når massen er homogen. Mel, bagepulver, kardemomme og salt blandes og sigtes ned i. Vend dejen sammen til den er ensartet, og kom den op i en engangssprøjtepose (man kan sagtens bruge en ske!). 

Ilæg papirs kapsler i muffinsformene. Fyld papirskapslen med dej, så den netop er fuld. Der skal stadig være et stykke op til kanten af muffinsformene, så kagerne kan soufflere , uden at vælte ud over kanterne… (Hvis der ikke anvendes papir kapsler, smør da muffins formene grundigt og de fyldes da 2/3 op med dej).

Drys de grofthakkede mandler på toppen af hver muffin.
Bages ved 180 grader til de giver efter ved tryk, ca. 14 minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.