Hvad skriver man i kondolance kort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

50.527 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Lunae

HJÆLP!

Min venindes mormor døde i lørdags og jeg vil derfor sende hende en buket blomster, så hun ved jeg er her og tænker meget på hende.

Men hvad skriver man i sådan et kort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Tona

Lunae skriver:

HJÆLP!

Min venindes mormor døde i lørdags og jeg vil derfor sende hende en buket blomster, så hun ved jeg er her og tænker meget på hende.

Men hvad skriver man i sådan et kort?

Man kan bare skrive noget i retning af:

"Kære ..............

Det gør mig ondt at du har mistet din mormor.

Jeg håber at du og din familie kommer bedst muligt igennem den svære tid og jeg tænker meget på jer.

Kærlig hilsen

............."

Det ville jeg nok have skrevet

Anmeld

20. februar 2012

Lunae

Amandas-mor skriver:

Man kan bare skrive noget i retning af:

"Kære ..............

Det gør mig ondt at du har mistet din mormor.

Jeg håber at du og din familie kommer bedst muligt igennem den svære tid og jeg tænker meget på jer.

Kærlig hilsen

............."

Det ville jeg nok have skrevet

Det er også noget i den stil, som jeg gerne vil skrive, men tænker at det er ret neutralt. Det er min rigtige gode veninde, men jeg er bare tom for ord.

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Lunae skriver:

Det er også noget i den stil, som jeg gerne vil skrive, men tænker at det er ret neutralt. Det er min rigtige gode veninde, men jeg er bare tom for ord.

Hvis det er en nær veninde, så kan du jo nærmest skrive hvad som helst, bare lige hvad du føler. Det vigtige er jo at du viser at du er der for hende. Hun vil jo blive glad hvad end du skriver, bare for tanken

Anmeld

20. februar 2012

Tranebær

Jeg tænker på dig og du kan altid ringe til mig. Jeg er her for dig.

Anmeld

20. februar 2012

Nitz - <3 David

Jeg har været i en blomsterbutik.. (med interflora, hvor folk tit bestilte og skrev kortet på nettet) Der skrev mange bare noget i retning af

Kære "Louise og Jesper"

Kondulere for jeres tab af jeres mormor.
Vi tænker på jer i denne svære tid.

De bedste hilsner fra "Jette"

Anmeld

20. februar 2012

Lunae

kan man skrive følgende:

Det er så sørgeligt, at ord ikke synes at være dækkende og vi vil her udtrykke vores dybeste medfølelse. Det gør os forfærdelig ondt.

Vi ved at i begge er stærke og det skal i være i denne svære tid. I ved begge to, at vi selvfølgelig altid vil være der for jer, hvis i har brug for det!

De varmeste hilsner og en masse tanker

...

Anmeld

20. februar 2012

Carl-Emil's mor

Lunae skriver:

kan man skrive følgende:

Det er så sørgeligt, at ord ikke synes at være dækkende og vi vil her udtrykke vores dybeste medfølelse. Det gør os forfærdelig ondt.

Vi ved at i begge er stærke og det skal i være i denne svære tid. I ved begge to, at vi selvfølgelig altid vil være der for jer, hvis i har brug for det!

De varmeste hilsner og en masse tanker

...

Jeg ville nok skrive ".... Håber I begge husker på at vi selvfølgelig til hver tid vil være der for jer..." eller noget i den stil

Anmeld

20. februar 2012

Lunae

Höör skriver:

Jeg ville nok skrive ".... Håber I begge husker på at vi selvfølgelig til hver tid vil være der for jer..." eller noget i den stil

jeg rettede det også lige - det er klart bedre

Anmeld

20. februar 2012

Nettemor

Da min veninde mistede sin mand sidste år skrev jeg ikke så meget.

Var der for hende og når jeg skrev et kort eller noget til hende var det som regel noget med:

"Hvis jeg kunne fjerne din smerte gjorde jeg det. Det kan jeg ikke.  Men jeg er her for dig. Når som helst, hvor som helst. Kun et opkald væk "

eller

"tænker på dig "

eller

""

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.