Gode råd ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.556 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Anonym trådstarter

Jerg skal imorgen for første gang i et år have farvet og permanentet håret (YES!!) så jeg kan blivee ordenligt klar til dåben som er lige om hjørnet.. 

så er spørgsmålet så bare, hvad gør jeg med amningen, har hørt det går i mælken ?? 

hvor længe skal jeg pumpe ud bagefter før jeg igen kan amme uden at være bange for at den lille får nogen af de farlige stoffer med i mælken ?? 

håber der er nogen herinde der kan hjælpe, eftersom jeg ikke kan finde nogen andre der ved noget om det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

JeNoVa

Det er ikke anbefalet at få farvet hår, mens du ammer: http://www.babykemi.dk/?id=149

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Det er ikke anbefalet at få farvet hår, mens du ammer: http://www.babykemi.dk/?id=149

det er jeg klar over, men kan slet ikke holde håret ud mere .. så er nødt til at få gjort et eller andet ved det .. 

har da bestemt heller ikke tænkt mig at amme den lille lige efter jeg har fået det gjort, der får h*n MME, spørgsmålet er bare, hvor lang tid går der før det ikke sidder i mælken mere .. malker ud til det er fint igen.. 

Anmeld

20. februar 2012

JeNoVa

Anonym skriver:

det er jeg klar over, men kan slet ikke holde håret ud mere .. så er nødt til at få gjort et eller andet ved det .. 

har da bestemt heller ikke tænkt mig at amme den lille lige efter jeg har fået det gjort, der får h*n MME, spørgsmålet er bare, hvor lang tid går der før det ikke sidder i mælken mere .. malker ud til det er fint igen.. 

Det vigtigste er nok, at hårfarven får mindst mulig kontakt med din hud. Jeg ville nok selv vente med at pumpe til 4-6 timer efter hårfarvningen og så smide al mælken ud. Herefter ville jeg så amme normalt igen. Dog er dette kun et gæt.

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Det vigtigste er nok, at hårfarven får mindst mulig kontakt med din hud. Jeg ville nok selv vente med at pumpe til 4-6 timer efter hårfarvningen og så smide al mælken ud. Herefter ville jeg så amme normalt igen. Dog er dette kun et gæt.

det skal heller ikke farves helt i bund, men har en KÆMPE udgroning  da jeg ikke ville farve håret under graviditeten .. 

regnede selv med at give MME i et døgn og så bare pumpe den "ødelagte" mælk ud og smide det ud .. ved at man kan gøre det med alkohol (har jeg fået a vide) så det er vel det samme med hårfarvning ?  

frisøren vidste ikke noget om det, og mente godt man kunne amme med det samme, men det tør jeg ikke .. 

Anmeld

20. februar 2012

Nessie

Anonym skriver:

det skal heller ikke farves helt i bund, men har en KÆMPE udgroning  da jeg ikke ville farve håret under graviditeten .. 

regnede selv med at give MME i et døgn og så bare pumpe den "ødelagte" mælk ud og smide det ud .. ved at man kan gøre det med alkohol (har jeg fået a vide) så det er vel det samme med hårfarvning ?  

frisøren vidste ikke noget om det, og mente godt man kunne amme med det samme, men det tør jeg ikke .. 

Jeg vil gætte på at det sidder i kroppen i længere tid. HVad med en økologisk / grøn frisør? de bruger jo slet ikke alle de skrappe kemikalier

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg vil gætte på at det sidder i kroppen i længere tid. HVad med en økologisk / grøn frisør? de bruger jo slet ikke alle de skrappe kemikalier

så vidt jeg er oplyst, så skader det ligemeget når hårfarvningen ikkr røre hovedbunden . 

men der er bare SÅ mange forskellige meninger om det her   

håbede lidt der var nogen der vidste hvor længe det sad i kroppen 

Anmeld

20. februar 2012

Nessie

Anonym skriver:

så vidt jeg er oplyst, så skader det ligemeget når hårfarvningen ikkr røre hovedbunden . 

men der er bare SÅ mange forskellige meninger om det her   

håbede lidt der var nogen der vidste hvor længe det sad i kroppen 

Det tror jeg ikke, der er jo noget helt andet i dét den grønne frisør bruger.

Personligt har jeg hverken farvet hår under graviditeten eller under amning, jeg ville ikke risikere nget.
Men skulle jeg vælge, så blev det helt klart den grønne frisør

Anmeld

20. februar 2012

L&V

Nessie skriver:

Det tror jeg ikke, der er jo noget helt andet i dét den grønne frisør bruger.

Personligt har jeg hverken farvet hår under graviditeten eller under amning, jeg ville ikke risikere nget.
Men skulle jeg vælge, så blev det helt klart den grønne frisør

Min søster er "grøn frisør" og det er også skadeligt under graviditet og amning, bare lige til orientering

Anmeld

20. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Kemikalier udskilles ikke på samme måde som alkohol da det forbrændes, det kan du ikke med kemikalier så de ophober sig i kroppen og tager meget meget meget længre tid at komme af med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.