Politik omkring svar på jobansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man ringe til et sted

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

999 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har sendt en ansøgning afsted - og vil gerne vide hvad deres politik er omkring hvorvidt man får besked via email, telefon eller slet ikke.

Dog er det dagen før jobsamtale-dagen, men ville du ringe alligevel for at få informationen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

bøgelund

Anonym skriver:

Jeg har sendt en ansøgning afsted - og vil gerne vide hvad deres politik er omkring hvorvidt man får besked via email, telefon eller slet ikke.

Dog er det dagen før jobsamtale-dagen, men ville du ringe alligevel for at få informationen?

nej det ville jeg ikke..

enten sender de en mail eller ringer de..

jeg kunne kun finde på at ringe til dem, hvis jeg havde været til samtale, UDEN at få jobbet. for at høre hvorfor jeg ikke fik det. hvad jeg kunne gøre bedre til næste gang.. 

Anmeld

20. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har du fået svar? Hvis ikke, ville jeg ringe og sige at jeg blot ville forsikre mig om at de har modtaget min ansøgning, da du ikke har fået svar. Det kan man godt tillade sig. Så er de også tvunget til at kigge på din ansøgning. Det er en god ting at gøre generelt

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Har du fået svar? Hvis ikke, ville jeg ringe og sige at jeg blot ville forsikre mig om at de har modtaget min ansøgning, da du ikke har fået svar. Det kan man godt tillade sig. Så er de også tvunget til at kigge på din ansøgning. Det er en god ting at gøre generelt

Tak - så giver jeg dem et kald  med henblik på modtagelsen af min ansøgning og ikke på politikken omkring.

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

bøgelund skriver:

nej det ville jeg ikke..

enten sender de en mail eller ringer de..

jeg kunne kun finde på at ringe til dem, hvis jeg havde været til samtale, UDEN at få jobbet. for at høre hvorfor jeg ikke fik det. hvad jeg kunne gøre bedre til næste gang.. 

Nogen steder har jeg erfaret at man slet ikke får besked.

Anmeld

20. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak - så giver jeg dem et kald  med henblik på modtagelsen af min ansøgning og ikke på politikken omkring.

Ja det virker mere "uskyldigt" og ikke så angribende som at høre dem om hvad deres politik omkring det er.

Det kan du godt gøre generelt når fristen for indsendelse er overskredet. Kender flere der har gjort det og på den måde "tvunget" til at kigge på netop deres ansøgning og fået en samtale ud af det.

Anmeld

20. februar 2012

pemiro

Anonym skriver:

Jeg har svaret ja, idet jeg mener det er en god ting at gøre, da det også viser at man gerne vil jobbet, fremfor bare at sende en ansøgning og så vente til man MÅSKE hører noget.

Jeg gjorde det bla da jeg skulle søge elevplads i tidernes morgen, og det resulterede i at jeg faktisk fik to pladser, hvor virksomhederne kæmpede lidt for at få mig til at vælge dem. Hvorimod en del fra klassen je gik i, inter hørte og ingen elevplads fik.

Så jeg tror det hjælper det er ihvertfald min erfaring

Held og lykke  

Anmeld

20. februar 2012

bøgelund

Anonym skriver:

Nogen steder har jeg erfaret at man slet ikke får besked.

nej men så er du ikke en af dem der er kommet til samtale.. kan os være du får et brev om et par uger. om at stillingen er besat. det har jeg os oplevet.

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ikke kommet i betragtning til jobsamtalen i første omgang, der var 60 ansøgere om een stilling. Det er jo realiteten nu og her, så det kom ikke som en overraskelse at der var så mange om buddet. Men som hun sagde, så kan det være der ikke er nogen i første runde (men det er jo nok mest for modtageren af beskedens skyld ) og de giver først besked via email, når stillingen er besat. Men nu har jeg da fået dem til at finde min ansøgning frem igen  hvem ved..hvad det kan føre med sig  Jeg er ikke slået ud heller, da jeg stadigvæk har 11 tilbud at søge på. 4 af dem er dem jeg har den bedste mavefornemmelse omkring  så de bliver skrevet først.

Tak for svar og råd ! Det var virkelig brugbart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.