Førstehjælp til surdej!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

MorEllen

Hej piger!

Jeg har kastet mig ud i et prosjekt jeg ikke helt har oversigt over Jeg skal bage rugbrød..! For en nordman som mig er det et relativt ukendt fenomen..
Jeg har lavet surdejen, og den er nu 6 dage gammel. I opskriften står det at den gerne skal "boble som lava".. og det gør min surdej også, men der ligger et lag med væske på toppen af dejen.. er det normalt? Hvordan ser Jeres surdej ud?
Gode råd og rugbrødsopskrifter modtages med tak!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Gry91

Jeg kan desværre ikke svare dig, men må jeg ikke få din opskrift på surdej ? 

Anmeld

20. februar 2012

Lone Jakobsen

MyLille skriver:

Hej piger!

Jeg har kastet mig ud i et prosjekt jeg ikke helt har oversigt over Jeg skal bage rugbrød..! For en nordman som mig er det et relativt ukendt fenomen..
Jeg har lavet surdejen, og den er nu 6 dage gammel. I opskriften står det at den gerne skal "boble som lava".. og det gør min surdej også, men der ligger et lag med væske på toppen af dejen.. er det normalt? Hvordan ser Jeres surdej ud?
Gode råd og rugbrødsopskrifter modtages med tak!!

ja det er helt normalt. du skal bare huske at røre den igennem hver dag, så bundfaldet ikke rådner.

Anmeld

20. februar 2012

MorEllen

Lone Jakobsen skriver:

ja det er helt normalt. du skal bare huske at røre den igennem hver dag, så bundfaldet ikke rådner.

Ok, det var godt at høre Jeg fodrer den med mel og rører i den hver dag.. den skal jo nærmest passes som et lille barn Så bliver det prosjekt rugbrød i aften

Anmeld

20. februar 2012

Lone Jakobsen

MyLille skriver:

Ok, det var godt at høre Jeg fodrer den med mel og rører i den hver dag.. den skal jo nærmest passes som et lille barn Så bliver det prosjekt rugbrød i aften

ja den kræver at man nusser lidt om den

har lige haft en som jeg passede i over 40 dage. det var et stort projekt for mig. jeg brugte af den af og til, og tilføjede så bare en tilsvarende mængde. men til sidst mistede jeg interessen for den.

Anmeld

20. februar 2012

MorEllen

Gry91 skriver:

Jeg kan desværre ikke svare dig, men må jeg ikke få din opskrift på surdej ? 

Ja, opskriften på surdejen fant jeg på Camilla Plums hjemmeside..

Den er lige her : http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/boller+af+staal/opskrifter/20080124092425.htm

Held og lykke

Anmeld

20. februar 2012

Gry91

MyLille skriver:

Ja, opskriften på surdejen fant jeg på Camilla Plums hjemmeside..

Den er lige her : http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/boller+af+staal/opskrifter/20080124092425.htm

Held og lykke

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.