Puhhha hjælp.. det bliver en hård omgang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

twinny

Godaften, ladies..

Drengene er nu 7,8 kilo og 8,2 kilo og derfor siger SP de ikk behøver mad om natten.. Og det er blevet en dårlig vane for dem.  

Vi er nok op 4 gange nogle gange flere andre gange mindre...

Vi skal snart starte i skole, så vi har besluttet os for at stoppe det natteroderi nu...

Men hvordan gjorde i? startede med at tilbyde dem kamillete eller vand i stedet for? og hvor lang tid tog det at "afvende" jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Mumto3

Øh...hvor gamle er dine drenge nu? Er de ikke kun omkring 5 mdr? (og vejer de virkelig så meget allerede?) Personligt synes jeg det er meget tidligt at stoppe helt.

4 gange per nat lyder af meget, men hvad med at trappe ned til først 2 gange og derefter 1 gang?

Anmeld

19. februar 2012

twinny

Mumto3 skriver:

Øh...hvor gamle er dine drenge nu? Er de ikke kun omkring 5 mdr? (og vejer de virkelig så meget allerede?) Personligt synes jeg det er meget tidligt at stoppe helt.

4 gange per nat lyder af meget, men hvad med at trappe ned til først 2 gange og derefter 1 gang?

Okay.... Jaah de vejer allerede sååå meget.  De har virkelig fået en god kamp vægt... Jo de bliver 5 måneder om 4 dage...

Jamen skal jeg tilbyde dem noget andet i stedet for? eller?

Jeg har nemlig prøvet engang, hvor jeg bare gav sut og trøstede... Men opgav efter en time med gråd. Også slugte de også flasken (næsten) Det kunne mit moderhjerte ikk.

Anmeld

19. februar 2012

Mumto3

Jeg ville trappe ned, enten med at give 10 eller 20 ml mindre i en eller to af natflaskerne, og så efter en uge tage yderligere 12-20 ml fra, og til sidst vil der ikke være noget i de to flasker= de er trappet  ud. Så vil de jo stadig få 2 flasker per nat. Efter et stykke tid ville jeg se hvordan det gik, og hvis de ikke virkede sultne, så ville jeg trappe den ene flaske ud, så de kun fik en flaske per nat. Jeg ville ikke fjerne alle natmåltider, og slet ikke hvis de er vant til at få 4 flasker!

Anmeld

19. februar 2012

twinny

Mumto3 skriver:

Jeg ville trappe ned, enten med at give 10 eller 20 ml mindre i en eller to af natflaskerne, og så efter en uge tage yderligere 12-20 ml fra, og til sidst vil der ikke være noget i de to flasker= de er trappet  ud. Så vil de jo stadig få 2 flasker per nat. Efter et stykke tid ville jeg se hvordan det gik, og hvis de ikke virkede sultne, så ville jeg trappe den ene flaske ud, så de kun fik en flaske per nat. Jeg ville ikke fjerne alle natmåltider, og slet ikke hvis de er vant til at få 4 flasker!

okay.. tak...

Anmeld

19. februar 2012

Røverdatter

Min søn på 4 en halv måned får også bryst 5 gange om natten nu, og han vejer 8 kg. Så han er også en stor dreng. Men jeg har ikke tænkt mig at lade vær med at amme ham om natten af den grund

Altså hvis du ikke har noget imod at give 4 flasker om natten så ville jeg ikke umiddelbart synes at du skulle stoppe Hvis du til gengæld synes det er meget hårdt, og er frustreret over det, så ville jeg nok synes det er okay du prøver at afvænne dem flasken.

Jeg lader Birk bestemme tempoet - hvis han har brug for 5 måltider om natten så får han det

Anmeld

19. februar 2012

twinny

Himmelsmil skriver:

Min søn på 4 en halv måned får også bryst 5 gange om natten nu, og han vejer 8 kg. Så han er også en stor dreng. Men jeg har ikke tænkt mig at lade vær med at amme ham om natten af den grund

Altså hvis du ikke har noget imod at give 4 flasker om natten så ville jeg ikke umiddelbart synes at du skulle stoppe Hvis du til gengæld synes det er meget hårdt, og er frustreret over det, så ville jeg nok synes det er okay du prøver at afvænne dem flasken.

Jeg lader Birk bestemme tempoet - hvis han har brug for 5 måltider om natten så får han det

Okay... vores SP sagde bare det ikk var nødvendigt med mad mere, når de vejer over 7 kilo...

De skal helst snart afvænnes, da vi starter i skole... Så har jeg overhovedet ikk overskud til natteroderi 4-5 gange om natten..  Det havde været fint med en gang...

Anmeld

20. februar 2012

Lone Jakobsen

mine børn har været noget ældre da jeg stoppede med nat flasker. men der valgte jeg simpelthen at erstatte flaskens indhold med vand.

det har rimelig hurtigt haft en effekt, for det lidt kølige vand var ikke nær så spændende som en flaske lun mælk

så hvis sp. siger at børnene er store nok, så kan du roligt gå i gang med projektet. jeg kan godt forstå det er hårdt at skal op så mange gange i løbet af natten.

Lone

Anmeld

20. februar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
twinny skriver:

Godaften, ladies..

Drengene er nu 7,8 kilo og 8,2 kilo og derfor siger SP de ikk behøver mad om natten.. Og det er blevet en dårlig vane for dem.  

Vi skal snart starte i skole, så vi har besluttet os for at stoppe det natteroderi nu...

Men hvordan gjorde i? startede med at tilbyde dem kamillete eller vand i stedet for? og hvor lang tid tog det at "afvende" jeres børn?

Man siger nu at børn rent fysisk først er klar til at undvære mad om natten helt når de er 8 mdr.!

Min er knap 9 mdr og jeg er også oppe flere gange om natten. Han er begyndt at sove nogen nætter igennem inden for de sidste par uger.

Jeg ville ikke stoppe når de kun er 5 mdr.

Anmeld

20. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
twinny skriver:

Godaften, ladies..

Nu kan jeg se at Sp'er siger noget forskelligt. De er ikke helt enige

Men nu skriver jeg alligevel hvad min Sp siger 

ifølge min Sp kan man godt blive ved med at give natflasker til de er 9måneder.

Er de begyndt at spise grød endnu? Hvor meget grød/mos får de om dagen?

Min skulle have 3 flasker hver nat indtil han begyndte at spise mere grød (vi er oppe på to portioner. Grød til frokost og grøntsagsmos med lidt frugtmos til dessert til aftensmad) og nu er han nede på 1 flaske og nogle nætter slet ingen. Han sover fra 19-7.

Men hvordan er det hvis du tilbyder vand i stedet for?

Det med vægten. Altså min dreng er 5 måneder og vejer 7,3. Det har jeg fået at vide er helt normalt ifølge min SP.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.