muligvis i barnløshedsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Anonym trådstarter

Godaften de damer

nu har jeg haft flere aborter næsten efter hinanden, 1mdr imellem ..
og nu har min læge snakket om at ville sende mig videre til udredning for at finde ud af hvorfor jeg ikke kan holde på fosterene. (får første udredning hos lægen i denne uge her)

men hvis nu det viser sig at der er nogen ting og jeg skal videre i behandling for at kunne få ønskebarnet.

Hvordan fungere det så ?? ved godt at I ikke kan svare på direkte hvad der er galt, men min læge snakker om at jeg ikke producere nok hormon når først jeg bliver gravid så ægget/embryonet når ikke at kunne udvikle sig inden det allerede er forbi.. Når kun lige at kunne teste positiv og så styrt bløder jeg dagen efter. kan måske nå lige præcis til uge 6 også er det ovre igen.
det er skide hårdt og selvflgelig skal min krop have flere måneders pause nu med graviditeter for det må squ ikke være helt sundt.

Men åh det er så svært, for samtilige veninder som er på alder med mig eller yngre end mig bliver gravide og kommer med glædelige nyheder når de har været til tryghedsscanninger, og jeg har som person meget svært ved egentlig at være glade på deres vegne for det kunne jo have været mig op til flere gange.
Hvordan tackler i det, når jeres veninder bliver gravide ??

Har så svært ved at tale om det, og derfor er jeg også ano

har været gravid til 11+ (2 gange) og 2 gange til uge 7+. og 3
gange til uge 5-6+

håber i forstår miin tråd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

tarkoflen

Nu er det desværre svært at sige noget ret konkret, men jeg skal have noget gel, som skal sprøjtes op i skeden efter ægoplægning. Så vidt jeg har forstået (har ikke prøvet det endnu) så skulle det gøre, at man er sikker på, at der er nok hormon til, at ægget kan sætte sig fast, så hvis du er rigtig heldig, kan det være at det bare er det, der skal til... Krydser fingre for dig jeg kan godt finde navnet på gelen i morgen, men det er ikke sikkert du får så meget ud af det før du har været på en fertilitetsklinik? Håber alt det bedste for dig!

Anmeld

19. februar 2012

tarkoflen

Hov glemte at svare på den sidste del af spørgsmålet! Jeg synes faktisk at jeg indtil nu godt har kunne tackle at mine veninder og kollger er blevet gravide, selvom jeg også får et stik af misundelse! Men jeg tror og håber på, at det nok skal blive min tur... Men det er skide svært! Jeg tror måske du skal give dig selv lov til at være lidt misundelig og ikke skamme dig over det, det er ganske naturligt, når alle andre får børn! Det er jo ligesom at være single og alle andre har kærester, det er jo også ok at være ked af!

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hov glemte at svare på den sidste del af spørgsmålet! Jeg synes faktisk at jeg indtil nu godt har kunne tackle at mine veninder og kollger er blevet gravide, selvom jeg også får et stik af misundelse! Men jeg tror og håber på, at det nok skal blive min tur... Men det er skide svært! Jeg tror måske du skal give dig selv lov til at være lidt misundelig og ikke skamme dig over det, det er ganske naturligt, når alle andre får børn! Det er jo ligesom at være single og alle andre har kærester, det er jo også ok at være ked af!

Takker for svar.. Du må da heller end gerne finde navnet på den gel jeg kan jo altid bare sidde og undersøge om det på nettet Hihi og ja jeg burde måske give mig selv lov til at være misundelig men hold da op hvor er det bare svært

Anmeld

20. februar 2012

morbibi

Anonym skriver:

Godaften de damer

nu har jeg haft flere aborter næsten efter hinanden, 1mdr imellem ..
og nu har min læge snakket om at ville sende mig videre til udredning for at finde ud af hvorfor jeg ikke kan holde på fosterene. (får første udredning hos lægen i denne uge her)

men hvis nu det viser sig at der er nogen ting og jeg skal videre i behandling for at kunne få ønskebarnet.

Hvordan fungere det så ?? ved godt at I ikke kan svare på direkte hvad der er galt, men min læge snakker om at jeg ikke producere nok hormon når først jeg bliver gravid så ægget/embryonet når ikke at kunne udvikle sig inden det allerede er forbi.. Når kun lige at kunne teste positiv og så styrt bløder jeg dagen efter. kan måske nå lige præcis til uge 6 også er det ovre igen.
det er skide hårdt og selvflgelig skal min krop have flere måneders pause nu med graviditeter for det må squ ikke være helt sundt.

Men åh det er så svært, for samtilige veninder som er på alder med mig eller yngre end mig bliver gravide og kommer med glædelige nyheder når de har været til tryghedsscanninger, og jeg har som person meget svært ved egentlig at være glade på deres vegne for det kunne jo have været mig op til flere gange.
Hvordan tackler i det, når jeres veninder bliver gravide ??

Har så svært ved at tale om det, og derfor er jeg også ano

har været gravid til 11+ (2 gange) og 2 gange til uge 7+. og 3
gange til uge 5-6+

håber i forstår miin tråd.

Den gel Tarkoflen nævner, kender jeg som en gel man bruger, for at ægget kan sætte sig fast. Men Man tager den vist fra man får ægget lagt op (dagen før) og til man tester positiv. Ikke meget længere end det. Pøj pøj med det - En tidligere veninde, som konstant aborterede, fik at vide, at hun skull tage en pamol hver dag og sjovt nok, tabte hun ikke barnet denne gang og har idag en sund og rask pige

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Den gel Tarkoflen nævner, kender jeg som en gel man bruger, for at ægget kan sætte sig fast. Men Man tager den vist fra man får ægget lagt op (dagen før) og til man tester positiv. Ikke meget længere end det. Pøj pøj med det - En tidligere veninde, som konstant aborterede, fik at vide, at hun skull tage en pamol hver dag og sjovt nok, tabte hun ikke barnet denne gang og har idag en sund og rask pige

en pamol =? som i smertestillende/hovedpine piller eller noget helt andet ? eller er det gelen der hedder pamol

Anmeld

20. februar 2012

morbibi

Anonym skriver:

en pamol =? som i smertestillende/hovedpine piller eller noget helt andet ? eller er det gelen der hedder pamol

Bare en helt almindelig pamol eller børnepanodil, sagde hendes læge dengang

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Bare en helt almindelig pamol eller børnepanodil, sagde hendes læge dengang

vildt alligevel

Anmeld

20. februar 2012

Nessie

jeg tror at det er Crinone, Tarkoflen taler om, den har jeg fået efter ÆO de sidste gange. Har jeg fået en positiv G-test, skulle jeg bare tage pakken færdig.

Når man har problemer med at blive gravid, eller har tabt så mange gange som du har, er det helt i orden at blive ked af, når ens veninder kommer og fortæller om graviditeter.
Jeg prøvede ikke at veninder blev gravide, mens vi prøvede, men andre i omgangskredsen blev, og det var da med et stik i hjertet at vi sagde tillykke, men vi gav også os selv lov til at være kede af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.