Jeg er fuldstændig ødelagt! (økonomi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.318 visninger
31 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja, står i den mest forfærdelige situation 

Min mand har været hjemmegående siden november (først sygemelding pga. ulykke), men nu er han så hjemsendt pga. hans chef siger, at der er for lidt at lave på hans arbejde. 

Han er nu overgået til dagpenge og skal sende noget ind til fagforeningen (senest idag), men deres hjemmeside virker ikke  

Så nu står han nok uden indkomst i næste måned. Han får i forvejen ikke ret meget på dagpenge, så vores økonomi har været virkelig stram siden november.

Og jeg har lidt skiftet uddannelse, så nu tager det åbenbart 2-4 uger før jeg ved om jeg er godkendt til SU (hvilket jeg er), selvolm jeg egentlig er i SU-systemet og først derefter kan jeg søge SU-lån, så jeg har åbenbart heller ikke nogen indkomst. 

Hvad gør man i sådan en situation?

Vi har lidt på budgettet, som kan dække de fleste udgifter, men vi skal jo også leve 

2 voksne og 1 barn, hvordan skal det ikke gå  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

prettybutterfly

Jeg tror jeg ville ta på kommunen og græde snot til de hjalp. Har set det lykkes for andre... Ellers ved jeg ik hvad man kan gøre. Håber det lykkes for jer!

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

prettybutterfly skriver:

Jeg tror jeg ville ta på kommunen og græde snot til de hjalp. Har set det lykkes for andre... Ellers ved jeg ik hvad man kan gøre. Håber det lykkes for jer!

Skal lige siges at vi er gift, så vi kan ingen hjælp få på kommunen, så vidt jeg ved 

Anmeld

19. februar 2012

sarahb

Jeg ville tage screenshots af dagpenge siden der ikke virker, ogfremlægge det for dem. Så det ikke er jeres skyld de ikke blev indberettet..

Anmeld

19. februar 2012

prettybutterfly

Anonym skriver:

Skal lige siges at vi er gift, så vi kan ingen hjælp få på kommunen, så vidt jeg ved 

Hvis EN af jer havde haft penge var der intet at hente, men nu da INGEN af jer har, burde de kunne hjælpe. Det er ihvertfald et forsøg værd hvis den virkelig står helt skidt til hos jer!

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Jeg ville tage screenshots af dagpenge siden der ikke virker, ogfremlægge det for dem. Så det ikke er jeres skyld de ikke blev indberettet..

Ja, det er nok en god ide. Det vil jeg lige nævne for manden.

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

prettybutterfly skriver:

Hvis EN af jer havde haft penge var der intet at hente, men nu da INGEN af jer har, burde de kunne hjælpe. Det er ihvertfald et forsøg værd hvis den virkelig står helt skidt til hos jer!

Det er måske den eneste udvej, men vi har altid klaret os selv og det ville virkelig være svært at tage på kommunen

Anmeld

19. februar 2012

jeanne-skat

Anonym skriver:

Ja, står i den mest forfærdelige situation 

Min mand har været hjemmegående siden november (først sygemelding pga. ulykke), men nu er han så hjemsendt pga. hans chef siger, at der er for lidt at lave på hans arbejde. 

Han er nu overgået til dagpenge og skal sende noget ind til fagforeningen (senest idag), men deres hjemmeside virker ikke  

Så nu står han nok uden indkomst i næste måned. Han får i forvejen ikke ret meget på dagpenge, så vores økonomi har været virkelig stram siden november.

Og jeg har lidt skiftet uddannelse, så nu tager det åbenbart 2-4 uger før jeg ved om jeg er godkendt til SU (hvilket jeg er), selvolm jeg egentlig er i SU-systemet og først derefter kan jeg søge SU-lån, så jeg har åbenbart heller ikke nogen indkomst. 

Hvad gør man i sådan en situation?

Vi har lidt på budgettet, som kan dække de fleste udgifter, men vi skal jo også leve 

2 voksne og 1 barn, hvordan skal det ikke gå  

min kæreste kan heller ikke komme ind på hans side..

så tag det roligt han skal nok få sine penge der er bare problemer med hjemmesiden

Anmeld

19. februar 2012

prettybutterfly

Anonym skriver:

Det er måske den eneste udvej, men vi har altid klaret os selv og det ville virkelig være svært at tage på kommunen

Det kan jeg sagtens forstå, men det er vel forsøget værd hvis det er eneste udvej. I kan endda fortælle at det er en "engangsforestilling" da jeres SU og dagpenge snart er på plads, men at i ikke kan klare jer indtil da.

Anmeld

19. februar 2012

Gry91

Kan banken ikke hjælpe jer indtil tingene kommer i orden ?

Det har jeg før måtte være nødt til når der har været rod i su'en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.