Fortryder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.435 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg ammede de første 4 dage mit barn, det gik godt mælken løb til med det samme, og der var masser af den, men efter de 4 dage var mine bryster så ødelagte de var et stort sår og på 4 dagen røg en stor hudflage af, dette gjorde mig meget forskrækket og vi valgte derfor at sige stop, det var det rene smerte helvede...

Jeg fik nogle piller til at stoppe mælkenmen tros det har jeg stadig mælk nu 10 dage efter mit barn er født, mine bryster er helet og jeg begynder nu at fortryde mit valg og overvejer at prøve at genoptage amningen og hvis ikke amningen så evt. Malke ud...

En af grundene er at folk dømmer så let, en anden grund er vægten og en trejde grund er at jeg savner den nærhed med mit barn... Jeg virkelig nød at amme, kan selvfølige godt se en masse fordele i flaske men panikker over de overstående ting... 

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg men trængte til at få det ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

JeNoVa

Anonym skriver:

Jeg ammede de første 4 dage mit barn, det gik godt mælken løb til med det samme, og der var masser af den, men efter de 4 dage var mine bryster så ødelagte de var et stort sår og på 4 dagen røg en stor hudflage af, dette gjorde mig meget forskrækket og vi valgte derfor at sige stop, det var det rene smerte helvede...

Jeg fik nogle piller til at stoppe mælkenmen tros det har jeg stadig mælk nu 10 dage efter mit barn er født, mine bryster er helet og jeg begynder nu at fortryde mit valg og overvejer at prøve at genoptage amningen og hvis ikke amningen så evt. Malke ud...

En af grundene er at folk dømmer så let, en anden grund er vægten og en trejde grund er at jeg savner den nærhed med mit barn... Jeg virkelig nød at amme, kan selvfølige godt se en masse fordele i flaske men panikker over de overstående ting... 

Du kan da forsøge at få gang i amningen igen ved at lægge din baby til så ofte som muligt. Og så er det VIGTIGT, at du sørger for, at baby har så meget af brystvorten inde i munden som muligt.

Anmeld

26. februar 2012

Moms

Mine brystvorter var jo lidt som dine.

Jeg holdt ud og lavede ve-vejrtrækning for at holde det ud, når jeg lagde ham til.

På 9. dagen fik han klippet tungebåndet og jeg tror det hjalp.

Allerede efter 14 dage gjorde det ikke ondt mere.

Så hvis du gerne vil amme, så skal du holde ud og bide smerten i dig og tro på, at det bliver bedre.

Du kan tro jeg er glad for at jeg gjorde det. Jeg nyder at amme.

Om du kan nå det på trods af medicinen ved jeg ikke. Men jeg vil tro, at nogle måske skulle have af flere omgange, for at stoppe mælkeproduktionen så prøv da bare at lægge ham til og se om du kan redde den....

Moms

Anmeld

26. februar 2012

Mumto3

Ring til en ammerådgiver  Det er mit allerbedste råd! De har erfaringer med den slags og ved hvordan man kommer igang igen efter amme-pille-stop

Held og lykke med det!

Anmeld

26. februar 2012

Mamalou

Mumto3 skriver:

Ring til en ammerådgiver  Det er mit allerbedste råd! De har erfaringer med den slags og ved hvordan man kommer igang igen efter amme-pille-stop

Held og lykke med det!

Anmeld

26. februar 2012

Tona

Anonym skriver:

Du kan jo prøve stille og roligt at lægge ham til nogle gange om dagen og se hvordan det går. Så kan du altid trappe op hvis det bare går fint og ellers kan du også vælge bare at del-amme og supplere op med mme hvis han vil være med til det. Hvis du får det mindste form for sår eller ømhed igen så prøv at købe en ammebrik til at tage det i opløbet så det ikke udvikler sig igen. Du kan også få sådan noget salve ved lægen til at hele brystvorten hvis der igen går hul.

Jeg vil tro at du kan få gang i den amning igen (i alt fald i et eller andet omfang), fordi du stadig har mælk.

Jeg prøvede selv det samme som dig, så jeg ved godt at det ikke er sjovt

Anmeld

26. februar 2012

Moms

Anonym skriver:

Arg....

Se her:

http://ammenet.dk/wiki/ammestop-piller

Moms

Anmeld

26. februar 2012

Valle81

Anonym skriver:

Hey,

Jeg ville ringe vi fødegangen eller sp. Der er flere grunde, et er at jeg mener at de piller du får gør at du ikke må påbegynde amning igen, en anden er at nu er dine bryster helet men sandsynligheden får sår er store og hvad så der?

Held og lykke med det hele

Anmeld

26. februar 2012

Dorthe77

Nu ved jeg ikke hvordan du ammede, men hvis du starter op igen, så prøv evt biologisk amning. Vi var på ammekursus på kolding sygehusog hørte om biologisk amning - de 9 faser, og det er helt klart den metode, vi kaster os ud i. Prøv evt at google det og tal med sundhedsplejersken eller Jordemoder på sygehuset om det. Med denne metode må det ikke gøre ondt, for så gør man det forkert.

Håber det lykkes dig at få gang i amningen igen

Anmeld

26. februar 2012

modesty

Dorthe77 skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du ammede, men hvis du starter op igen, så prøv evt biologisk amning. Vi var på ammekursus på kolding sygehusog hørte om biologisk amning - de 9 faser, og det er helt klart den metode, vi kaster os ud i. Prøv evt at google det og tal med sundhedsplejersken eller Jordemoder på sygehuset om det. Med denne metode må det ikke gøre ondt, for så gør man det forkert.

Håber det lykkes dig at få gang i amningen igen

Jeg har lige googlet, der dukkede ikke et eneste hit op?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.