et surt opstød :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Anonym trådstarter

skal lige have luft, så mit sure opstød kommer lige her fra morgenstunden...

svigerinden blev 30 i fredags - vi blev ikke inviteret, men resten af familien gjorde...

igår blev der så holdt fest, med venner som vi også ser - vi blev ikke inviteret...

måske holder de (hun) noget lørdag i næste uge, hvis de lige har lyst til det...

bliver squ lidt gal - man skriver tillykke til hende på sms, men hører ikke noget fra hende - og skrev det på sms, da hun aldrig tager sin telefon... selv svigermor synes det var underligt vi ikke var inviteret!

ud kom det, og så må jeg lige trække vejret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

svigerinden blev 30 i fredags - vi blev ikke inviteret, men resten af familien gjorde...

igår blev der så holdt fest, med venner som vi også ser - vi blev ikke inviteret...

måske holder de (hun) noget lørdag i næste uge, hvis de lige har lyst til det...

bliver squ lidt gal - man skriver tillykke til hende på sms, men hører ikke noget fra hende - og skrev det på sms, da hun aldrig tager sin telefon... selv svigermor synes det var underligt vi ikke var inviteret!

det var da underligt. Har i et dårligt forhold?

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

det var da underligt. Har i et dårligt forhold?

Næh, det synes jeg ikke... men kan da godt mærke, at det for det meste ikke passer hende når hendes mand har inviteret os ud til kaffe fx... sidste weekend var vi inviteret ud til kaffe, og hun var ikke hjemme da vi kom... da hun så kom hjem, virkede hun nærmest lidt småsur over at børnene og jeg var med, og det ikke kun var min mand der var kommet...

altså vi snakker ikke meget sammen, til trods for vi bor i samme by... vores børn ser også kun hinanden når det er i forbindelse med fødselsdag, eller hvis svigermor inviterer på mad... og så virker det som om vi (min mand og jeg) bliver fravalgt nogle gange, fordi vi ikke drikker vin fx - og ikke er dem der har lyst til at drikke, fordi vi ikke gider tømmermænd dagen efter med morgenfriske børn...

Anmeld

19. februar 2012

FruK

Er der ikke nogen, der har spurgt hende hvorfor? Det ville måske være meget naturligt, hvis I er de eneste i familien, der ikke var inviteret? -og I plejer at være.

Hvis jeg selv var til familiefødselsdag og der " manglede" nogen, så tror jeg også at jeg ville spørge hvorfor se ikke var der…

Hvis hun ikke tager telefonen og ikke svare på jeres sms'er, så ville jeg få den tanke, at hun har et eller andet problem med jer - og så ville jeg nok spørge hende hvorfor? Måske synes hun I er blevet uvenner oveefter eller andet?

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Er der ikke nogen, der har spurgt hende hvorfor? Det ville måske være meget naturligt, hvis I er de eneste i familien, der ikke var inviteret? -og I plejer at være.

Hvis jeg selv var til familiefødselsdag og der " manglede" nogen, så tror jeg også at jeg ville spørge hvorfor se ikke var der…

Hvis hun ikke tager telefonen og ikke svare på jeres sms'er, så ville jeg få den tanke, at hun har et eller andet problem med jer - og så ville jeg nok spørge hende hvorfor? Måske synes hun I er blevet uvenner oveefter eller andet?

jeg ved ikke om min svigermor har spurgt hvorfor vi ikke blev inviteret, og den undskyldning min svoger kom med var at hun var i dårligt humør over at hun blev 30, men alligevel godt kunne holde fest for resten af familien... min svigermor skrev at jeg da kunne skrive til hende, men nu har jeg det sådan at jeg vil ikke tigge om at komme med til en fest, hvor jeg ikke er inviteret på lige fod med andre...

der er ikke noget vi er blevet uvenner over, ikke så vidt jeg ved... jeg synes i hvert fald ikke jeg har gjort noget der kunne træde hende over tæerne... men vi har da nok altid haft et lidt anspændt forhold - min mand synes ikke at hun har behandlet hans storebror godt altid, og det vil jeg nok give ham ret i - og så er jeg bare ikke den der gå-i-byen-drik-dig-fuld type, som hun er...

Anmeld

19. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

altså.kan da gpdt.forstå at du synes at det er øv ikke at blive inviteret, men man er jo ikke tvunget til at kunne lide sin familie/svigerfamilie.

hvis nu der var en her inde der skrev:" jeg har fødselsdag i næste weekend, og jeg har bare sæet ikke lyst til at invetere mi svigerinde. hvad skal jeg gøre? kan jeg tillade mig at lade vær?"

så ville mange svare at det jo er hendes fødselsdag og hun skal gøre hvad hun har lyst til, så hvis hun ikke vil se dem, så lad vær at invitere dem.

men hvis i gerne vil inviteres næste gang, så skal i jo nok tage en snak med dem om det, det kan jo være at i er kommet til at gøre noget der har pisset hende af, uden at i selv ved det.

knus hende der heller ikke inviteret hendes svigerinde til hendes sidste fødselsdag, drt var dog mest pga pladsmangel og at vi ikke synes at vi har noget til fælles.

Anmeld

19. februar 2012

FruK

Enig med Numsesparker. Man er jo ikke tvunget til at kunne lide hinanden, fordi man er i familie. Men hvis I plejer at invitere hinanden, så ville jeg undre mig - og derfor spørge hvad I havde gjort.

Selv har jeg ikke lyst til at spilde min tid på at besøge nogen som jeg ikke føler mig velkommen hos. Så jeg tror, at jeg ville trække mig - og kun se dem, hvis de selv inviterede jer alle 4. Holde op med at ringe og sms'e.

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

altså.kan da gpdt.forstå at du synes at det er øv ikke at blive inviteret, men man er jo ikke tvunget til at kunne lide sin familie/svigerfamilie.

hvis nu der var en her inde der skrev:" jeg har fødselsdag i næste weekend, og jeg har bare sæet ikke lyst til at invetere mi svigerinde. hvad skal jeg gøre? kan jeg tillade mig at lade vær?"

så ville mange svare at det jo er hendes fødselsdag og hun skal gøre hvad hun har lyst til, så hvis hun ikke vil se dem, så lad vær at invitere dem.

men hvis i gerne vil inviteres næste gang, så skal i jo nok tage en snak med dem om det, det kan jo være at i er kommet til at gøre noget der har pisset hende af, uden at i selv ved det.

knus hende der heller ikke inviteret hendes svigerinde til hendes sidste fødselsdag, drt var dog mest pga pladsmangel og at vi ikke synes at vi har noget til fælles.

Kan godt se hvad du mener - synes så bare det er forkert, hvis grunden er at hun ikke vil se "os", er at hun ikke føler for at se os som familie, men ikke har noget imod at min mand kigger forbi til kaffe... og at min svoger så inviterer os, når det ikke virker som om at det er hende der gør det... jeg har sagt til min mand, at der specifikt skal siges at det er fødselsdag vi bliver inviteret til næste weekend, da der ellers ikke kommer nogen gave... og ja, må nok bare erkende at vi ikke er nogle der betyder noget i hendes verden - selv om det da er trist at der gør at fætter og kusiner ikke ser hinanden så meget så...

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Enig med Numsesparker. Man er jo ikke tvunget til at kunne lide hinanden, fordi man er i familie. Men hvis I plejer at invitere hinanden, så ville jeg undre mig - og derfor spørge hvad I havde gjort.

Selv har jeg ikke lyst til at spilde min tid på at besøge nogen som jeg ikke føler mig velkommen hos. Så jeg tror, at jeg ville trække mig - og kun se dem, hvis de selv inviterede jer alle 4. Holde op med at ringe og sms'e.

Vi snakker heller ikke særlig meget sammen - men så kan hun lige pludselig godt ringe og "vil bare lige høre hvordan det går" og så går der måske 3 mdr. før vi snakker sammen igen... føler lidt at der skal hentes sladder, så hun har noget at snakke om med hendes veninder... jeg ønsker nok mere af svigerinde-forholdet end hun gør - men er nok bare ikke hendes kop the - jeg synes ikke særlig godt om mennesker der virker overfladiske i deres kontakt, og det kan være jeg udstråler det - og så er jeg nok bare ikke hendes liga, fordi jeg ikke går så meget op i hvilket tøjmærke jeg selv og mine børn er klædt i, og må nok bare erkende at vi ikke spiller samme melodi...

Anmeld

19. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi snakker heller ikke særlig meget sammen - men så kan hun lige pludselig godt ringe og "vil bare lige høre hvordan det går" og så går der måske 3 mdr. før vi snakker sammen igen... føler lidt at der skal hentes sladder, så hun har noget at snakke om med hendes veninder... jeg ønsker nok mere af svigerinde-forholdet end hun gør - men er nok bare ikke hendes kop the - jeg synes ikke særlig godt om mennesker der virker overfladiske i deres kontakt, og det kan være jeg udstråler det - og så er jeg nok bare ikke hendes liga, fordi jeg ikke går så meget op i hvilket tøjmærke jeg selv og mine børn er klædt i, og må nok bare erkende at vi ikke spiller samme melodi...

Jeg er ikke helt enig i at man ikke behøver kunne lide hinanden bare fordi man er i familie. Man behøver ikke være veninder, men det burde ikke være sådan at man undgår hinanden.

Man må acceptere hinandens forskelligheder og respektere hinanden. Min søsters kæreste er typen der er meget op at køre og "på" hele tiden, men så er det bare om at finde de gode sider. Og jeg synes egentlig han er meget sjov efter jeg har lært ham at kende.

Jeg ville helt bestemt gøre en indsats af respekt for min søster.

Hvis jeg var dig ville jeg spørge hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.