Hvor tit fortæller i jeres børn at i elsker dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

Guldfisken:))

NatteS skriver:

Hver gang jeg rigtig føler det ! Det gælder ikk kun min søn kan godt forstå hvad du mener at det kan miste betydning .. Sådan har jeg det hvis det er det bliver "bare en hverdags sætning" men hvis du virkelig føler det hver gang du siger det kan det jo aldrig miste betydning  

Lige præcis Synes nemlig hurtigt de tre ord kan miste sin betydning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Tystys14

Guldfisken:)) skriver:

Ja, hvor tit fortæller i dem det?

Jeg synes nemlig at hvis man siger det for ofte, så mister det lidt betydningen.

Så tit jeg kan, uden det virker mærkeligt.  Ej især når hun skal i seng så siger jeg det gerne et par gange, og så måske to tre gange i løbet af dagen. Tror det meget forskelligt hvor ofte man siger det, nu kommer jeg selv fra et hjem hvor man tit fik at vide ens mor og far elsker en og stadigvæk gør af og til.  Nok også derfor jeg selv overøser min datter med det f.eks. når hun giver mig et kram, eller laver nogle nye lyder siger jeg det gerne at jeg elsker hende.

Anmeld

18. februar 2012

An&Jo

Jeg synes nemlig at hvis man siger det for ofte, så mister det lidt betydningen.

jeg fortæller ham det hver dag, og flere gange om dagen..

det er det første jeg siger om morgenen og det sidste jeg siger om aftenen.. og så er der en masse gange derimellem hvor jeg også siger det..

Anmeld

18. februar 2012

Guldfisken:))

JeNoVa skriver:

Det er jo ikke noget, man SKAL sige. Det er noget, man siger, når man føler det.

Det er jeg enig i Der er efterhånden bare blevet normen at det er noget man skal sige hver eneste dag, hvilket jeg synes er synd da det hurtigt bare bliver en ubetydelig hverdags sætning.

Anmeld

18. februar 2012

Dinna88

Nu har jeg ikke børn endnu. Men jeg kan ikke se hvordan ordenen kan miste betydningen, hvis man siger dem, når man føler det. Så er det jo lige akkurat TILSTRÆKKELIGT man siger dem Om det så er 10 gange om dagen.

Anmeld

18. februar 2012

Troldemommi

Jeg sigfer det nok et par gange om dagen til Johanne, men hun forstår mig ikke endnu, men pyt med det :-)

Anmeld

18. februar 2012

kirsti

Uh tit, mange gange om dagen! 

Jeg synes bestemt ik det mister betydningen fordi det bliver sagt ofte jeg synes mere det handler om om man siger det pr automatik eller med mening og kærlighed bag

Anmeld

18. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg siger det helt sikkert flere gange om dagen, men aldrig for mange! Siger det hver morgen og når hun ska puttes om aftnen. + når jeg lige føler for at fortælle hende at hun er den bedste thea i hele verdnen og at jeg elsker hende! Vh stine

Anmeld

18. februar 2012

-Sigrid-

Heletiden. Jeg syntes først det mister betydningen hvis man siger man "elsker" is eller sine venner, jeg siger egentlig kun at jeg elsker Nethe og Peder (hendes far og min forlovede) så syntes ikke det mister nogen betydning, til gengæld gør det Peder glad (Nethe er kun en måned gammel, det er begrænset hvor meget hun forstår endnu  .). Til gengæld er den første gang jeg kan huske min far har sagt det til mig dagen efter jeg fortalte ham at Nethe var på vej, og jeg kan ikke huske min mor har sagt det ædru til mig, sådan bare "jeg elsker dig". Kan huske hun har sagt "Jeg gør det fordi jeg elsker dig" eller "Sådan gør alle mødre, de elsker deres børn", så jeg har aldrig været i tvivl om at de elskede mig, men det er først efter jeg fandt Peder jeg er begyndt at få af vide dagligt at jeg er elsket - og det skal min datter i hvert fald vokse op med 

Anmeld

18. februar 2012

LR85

Er enig. Nu er min dreng ikke så stor a han forstår ordenes betydning, andet end det er noget godt. 

Men tror jeg siger det på de (ekstra)gode dage eller hvis man har en særlig hyggestund. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.