Hjælp til kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

Ploffer

Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad man kan lave med en hel kylling? Synes jeg er lidt træt at den sædvanlige ovnkylling ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

L&V

Ploffer skriver:

Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad man kan lave med en hel kylling? Synes jeg er lidt træt at den sædvanlige ovnkylling ;-)

Bland smør med en masse urter og så smør det ind under skindet(mellem skind og kylling) også langtidssteg den i ovnen. Der kan man også putte urter, æbler og rodfrugetr ind i det er sååå lækkert. Skindet bliver helt sprødt pga smøret

Anmeld

17. februar 2012

Ploffer

Månsson skriver:

Bland smør med en masse urter og så smør det ind under skindet(mellem skind og kylling) også langtidssteg den i ovnen. Der kan man også putte urter, æbler og rodfrugetr ind i det er sååå lækkert. Skindet bliver helt sprødt pga smøret

Det lyder lækkert :-) ved du hvor lang tid den skal stege og ved hvor mange grader? Og hvad plejer du at spise til?

Anmeld

17. februar 2012

Supermum

Du kan jo også lave den traditionelle kylling danois....

Anmeld

17. februar 2012

L&V

Ploffer skriver:

Det lyder lækkert :-) ved du hvor lang tid den skal stege og ved hvor mange grader? Og hvad plejer du at spise til?

Kommer jo lidt an på størrelsen, ville starte med 100grader også langsomt gå op af.. Tid ved jeg ikke helt, bruger altid stege termometer men 1-1½ time vil jeg skyde på.. Jamen så laver vi enten mos i ovnen også og så de der rodfrugter eller en pasta det er lidt hva humør vi lige er i

Anmeld

17. februar 2012

Ploffer

Supermum skriver:

Du kan jo også lave den traditionelle kylling danois....

Jaaaa men så skal der hjemmelavet agurkesalat til og det kan jeg ikke nå at lave nu ;-)

Anmeld

17. februar 2012

Giraffen

Ploffer skriver:

jeg har faktisk lige plukket en kogt kylling her for kort tid siden :-)

Noget af den skal i tærte med brocoli, forårsløg og gulerødder og resten skal fordeles i to slags pastasalater, en med kylling, bacon, karry/senneps-dressing og en kylling,(bacon), pesto

alt sammen skal serveres til familie kom sammen på søndag med salat og flutes til 

ellers er der jo tarteletter og suppe 

Anmeld

17. februar 2012

Ploffer

Giraffen skriver:

jeg har faktisk lige plukket en kogt kylling her for kort tid siden :-)

Noget af den skal i tærte med brocoli, forårsløg og gulerødder og resten skal fordeles i to slags pastasalater, en med kylling, bacon, karry/senneps-dressing og en kylling,(bacon), pesto

alt sammen skal serveres til familie kom sammen på søndag med salat og flutes til 

ellers er der jo tarteletter og suppe 

Øj det lyder også lækkert :-) tak for inputtet

Anmeld

17. februar 2012

Giraffen

Ploffer skriver:

Øj det lyder også lækkert :-) tak for inputtet

mit mål var "mad til mange for få penge" og jeg ender med mad til 13 for 400 det er jeg ret godt tilfreds med - når det nu er 'friske råvarer' 

Anmeld

17. februar 2012

Ploffer

Giraffen skriver:

mit mål var "mad til mange for få penge" og jeg ender med mad til 13 for 400 det er jeg ret godt tilfreds med - når det nu er 'friske råvarer' 

Det er altså også ret godt gået :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.