Vil kun grød og mos..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

280 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

Sitrani

Hej damer..

Min datter på 7½ måned spiser fint grød og mos hver dag.. Hun får også bryst hver gang hun skal sove, og til natten.. Det er sådan set også fint nok, men hvornår begyndte I med fx bondebrød osv.? Eller hvornår kunne jeres små spise sig mætte i "almindelig" mad?

Jeg har prøvet at tilbyde hende brød osv. Men hun vil ikke ha' det.. Hun vrider sig væk, hver gang jeg prøver at putte det i munden på hende.. Når hun selv får lov at sidde med det, bliver det bare most, leget med og undersøgt.. Det betyder vel, at hun ikke er klar til det endnu..?

Hun har 2 tænder i undermunden, men hun er ikke så god til at tygge noget endnu.. Hun får det meget galt i halsen, og kaster nogle gange op også, hvis det kommer den gale vej....  Hun kan godt håndtere en blød og moden pære, eller noget blødt melon, men ikke andet fast føde som sådan.. Hvordan gjorde I..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

B&J

jeg ville vente hvis vægten er fin og hun har det gjodt ville jeg helt klart vente for så er hun ikke klar

det tog længe her hjemme men helt klar fordi mad var lige 0 men du prøver ind i mellem mere behøver du ikke  og så længe hun er mæt og tilfreds er alt godt

Anmeld

17. februar 2012

Maja_4000

Vent Lad hende smage på jeres "rigtige" mad .. Men forvent ikke at hun spiser sig mæt .. 

Caroline er 14 måneder og hun spiser stadig ikke rugbrød hvis hun kan slippe

Anmeld

17. februar 2012

Clisolka

STN skriver:

Hej damer..

Min datter på 7½ måned spiser fint grød og mos hver dag.. Hun får også bryst hver gang hun skal sove, og til natten.. Det er sådan set også fint nok, men hvornår begyndte I med fx bondebrød osv.? Eller hvornår kunne jeres små spise sig mætte i "almindelig" mad?

Jeg har prøvet at tilbyde hende brød osv. Men hun vil ikke ha' det.. Hun vrider sig væk, hver gang jeg prøver at putte det i munden på hende.. Når hun selv får lov at sidde med det, bliver det bare most, leget med og undersøgt.. Det betyder vel, at hun ikke er klar til det endnu..?

Hun har 2 tænder i undermunden, men hun er ikke så god til at tygge noget endnu.. Hun får det meget galt i halsen, og kaster nogle gange op også, hvis det kommer den gale vej....  Hun kan godt håndtere en blød og moden pære, eller noget blødt melon, men ikke andet fast føde som sådan.. Hvordan gjorde I..?

Vi ventede 

Jeg tror Isabella var omkring de 9 mrd. da hun begyndte kun at få fast føde. Vi fik besked på fra SP at begynde på rugbrød da hun kun var 6 mrd. gammel, men det kunne hun slet ikke håndtere, så vi startede op igen da hun var 8 mrd. Lige pludselig en dag var det der. Nu er hun 15½ mrd og er altspisende (endnu) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.