At sluge/synke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.621 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

Frk.Skruk

Jeg håber at der er nogen af jer som kan hjælpe mig med mit meget store problem!!

Jeg har siden jeg var lille ikke kunne sluge piller, har dog kunnet i perioder - og så er det som om der bare bliver lukket..

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har fået nogle ret store kapsler som jeg skal sluge 2 gange om dagen, og jeg kan bare ikke få dem ned!!! De må ikke deles/tømmes da jeg så ikke vil få fuld effekt af dem, og dermed kan risikere at skulle tage dem i længere tid..

Jeg har prøvet alt (tror jeg)

- med youghurt (staves)

- i tykket mad

- Med sodavand

- i banan

- Med hovedet nedad

- Ligge den bagerst på tungen og drikke derud af

- Med krydsede arme og ryst på hovedet

- Overtræk til piller som gør dem lette at sluge (endda med citrus smag)

JAMEN ALTSÅ ! Og der er bare ingenting der hjælper for mig..

Er der andre end mig som har problemer med at sluge piller?? Og måske nogen af jer som er kommet over det, som kan komme med nogle gode fif som måske kan hjælpe?

Krydser fingre

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Zeus

Frk.Skruk skriver:

Jeg håber at der er nogen af jer som kan hjælpe mig med mit meget store problem!!

Jeg har siden jeg var lille ikke kunne sluge piller, har dog kunnet i perioder - og så er det som om der bare bliver lukket..

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har fået nogle ret store kapsler som jeg skal sluge 2 gange om dagen, og jeg kan bare ikke få dem ned!!! De må ikke deles/tømmes da jeg så ikke vil få fuld effekt af dem, og dermed kan risikere at skulle tage dem i længere tid..

- med youghurt (staves)

- i tykket mad

- Med sodavand

- i banan

- Med hovedet nedad

Er der andre end mig som har problemer med at sluge piller?? Og måske nogen af jer som er kommet over det, som kan komme med nogle gode fif som måske kan hjælpe?

Krydser fingre

Jeg har haft, og har det til dels stadig.. Min krop vil simpelthen ikke have piller

Jeg prøver på at ignorere at jeg skal til at tage en pille, undlader at kigge på dem, og sluger dem hurtigt.. Andet har ikke hjulper her

Anmeld

16. februar 2012

Fam. Madsen

Jeg har selv svært ved og tage piller.

min måde og "over leve" det på er ved og lukke øjenen også bare få den ned.. det tager noget tid men til sidste lykkes det mig da den kommer til og smage af H-til til sidst men ned kommer den. 

åhh bare det og skrive om det giver mig kvalme 

Anmeld

16. februar 2012

Frk.Skruk

Zeus skriver:

Jeg har haft, og har det til dels stadig.. Min krop vil simpelthen ikke have piller

Jeg prøver på at ignorere at jeg skal til at tage en pille, undlader at kigge på dem, og sluger dem hurtigt.. Andet har ikke hjulper her

Det er bare VIRKELIG belastende

Isør når det er piller som SKAL tages.. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg plejer også som du - at lade være med at tænke over det, og så bare prøve at få dem ned.. Men det lykkedes MEGET sjældent ..

Men tak for rådet

Anmeld

16. februar 2012

Frk.Skruk

Fam. Madsen skriver:

Jeg har selv svært ved og tage piller.

min måde og "over leve" det på er ved og lukke øjenen også bare få den ned.. det tager noget tid men til sidste lykkes det mig da den kommer til og smage af H-til til sidst men ned kommer den. 

åhh bare det og skrive om det giver mig kvalme 

Problemet med de her er bare at det er kapsler.. Det vil sige at de bliver opløst jo længere tid de er "våde"..

Kan have den i munden i max 2 min, så bliver den opløst og jeg kan spytte det hele ud ..

Det er bare virkelig ufedt..

Anmeld

16. februar 2012

Fam. Madsen

Frk.Skruk skriver:

Problemet med de her er bare at det er kapsler.. Det vil sige at de bliver opløst jo længere tid de er "våde"..

Kan have den i munden i max 2 min, så bliver den opløst og jeg kan spytte det hele ud ..

Det er bare virkelig ufedt..

Øv hvor træls  

jeg har desværre ikke andet som hjælper ved mig.. håber du finder en løsning. 

Anmeld

16. februar 2012

HoltSchmidt

Frk.Skruk skriver:

- med youghurt (staves)

- i tykket mad

- Med sodavand

- i banan

- Med hovedet nedad

Krydser fingre

Har heller aldrig kunnet sluge piller...selv p-piller var et kæmpe problem. Det er som om tungen lukker til for halsen, så der intet kan komme ned.

Det eneste måde jeg kan få piller ned på, er ved at stoppe dem så langt ned i halsen som muligt og så drikke noget, for at de kommer helt ned.

Det er selvfølgelig ikke behageligt, men ned kommer de 

Anmeld

16. februar 2012

Fenja09

Jeg har ikke det problem med piller, medmindre de er virkelig store. Har du prøvet med kakao, det plejer at virke ret godt.

En anden mulighed var måske at tale med lægen om det og så se om du ikke kan få pillerne i flydende form eller et andet mærke/præparat som laver piller der må knuses.

/Fenja

Anmeld

16. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Jeg synes det hjælper med cola altså pepsi eller pepsi max der er meget brus i så man ikke mærker pillen 

Anmeld

17. februar 2012

EnGodMor

Jeg har os altid haft svært ved at synke en pille...... indtil jeg en dag tænkte over hvor latterligt det egentlig var.... For når man spiser aftensmad, kan man sagens ha munden fuld af mad, og synke hele mundfulden i en omgang....såååååååååå jeg tænkte, at så kunne jeg fandme os synke en skide lille pille  

tyk din mad, og inden du synker det, put pillen ind blandt din tykket mad, og synk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.