Spørgsmål til Pergotime

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

metski83

Håber nogle af jer kan fortælle mig lidt.

Da jeg jo med alt sandsynlighed skal igang med Pergotime, vil jeg lige høre hvad det koster ?

Er det noget man får betalt/tilskud til eller hvordan foregår det ?

Måske nogle dumme spørgsmål, men det hele er jo helt nyt for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Karina1

Da jeg købte dem her for en månedstid siden gav jeg vist nok 85kr for 5 piller, men får tilskud fordi jeg har købt en del fertilitetsbehandlingsmedicin nu.. Tror nok jeg gav omkring 300kr for den føste pakke jeg købte?

Anmeld

16. februar 2012

metski83

Karina1 skriver:

Da jeg købte dem her for en månedstid siden gav jeg vist nok 85kr for 5 piller, men får tilskud fordi jeg har købt en del fertilitetsbehandlingsmedicin nu.. Tror nok jeg gav omkring 300kr for den føste pakke jeg købte?

Tak for svar Nå okay, det er ikke dyre. Men hvor mange pakker skal man bruge på en måned ?

Anmeld

16. februar 2012

Karina1

Jeg har kun skulle tage 5 piller også tage injektioner i 3 dage (det koster så 1800kr per sprøjte/pen) vi er igang med IUI..

Hvilken behandling skal i igang med? Der er lidt forskel på det jo

Anmeld

16. februar 2012

metski83

Karina1 skriver:

Jeg har kun skulle tage 5 piller også tage injektioner i 3 dage (det koster så 1800kr per sprøjte/pen) vi er igang med IUI..

Hvilken behandling skal i igang med? Der er lidt forskel på det jo

Jeg skal vist "bare" have pergotime i et halvt år, og bliver jeg ikke gravid der, skal vi igang med kunstig befrugtning. Men intet er sikkert endnu, da min kæreste først får lavet sædprøve i næste uge. Men jeg skal helt sikkert have hormoner.

Får du ikke betalt injektionerne ?

Anmeld

16. februar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Pergotime koster 90 kr for 5 stk.

Du begynder først at få tilskud,når du har købt for over 890 kr.

Husk man skal følges med scanning,når man tager follikelstimulerene medicin.

Anmeld

16. februar 2012

metski83

mea skriver:

Pergotime koster 90 kr for 5 stk.

Du begynder først at få tilskud,når du har købt for over 890 kr.

Husk man skal følges med scanning,når man tager follikelstimulerene medicin.

Dejligt det ikke er så dyrt.

Det er også i samråd med en gynækolog, det hele foregår.

Anmeld

16. februar 2012

Karina1

metski83 skriver:

Jeg skal vist "bare" have pergotime i et halvt år, og bliver jeg ikke gravid der, skal vi igang med kunstig befrugtning. Men intet er sikkert endnu, da min kæreste først får lavet sædprøve i næste uge. Men jeg skal helt sikkert have hormoner.

Får du ikke betalt injektionerne ?

Nej, for det er medicin som alt muligt andet, tager dem selv også når jeg er blevet scannet efter at have taget pergotime og injektioner, skal jeg tage en ægløsningssprøjte. Men håber det er sidste gang jeg har skulle tage alt det og at det lykkes denne gang.. Har intet imod at stikke mig selv, men vil jo selvfølgelig bare have vores største ønske opfyldt

Har i fået afvide hvorfor i ikke kan blive gravide?

Håber det lykkes for jer

Anmeld

16. februar 2012

metski83

Karina1 skriver:

Nej, for det er medicin som alt muligt andet, tager dem selv også når jeg er blevet scannet efter at have taget pergotime og injektioner, skal jeg tage en ægløsningssprøjte. Men håber det er sidste gang jeg har skulle tage alt det og at det lykkes denne gang.. Har intet imod at stikke mig selv, men vil jo selvfølgelig bare have vores største ønske opfyldt

Har i fået afvide hvorfor i ikke kan blive gravide?

Håber det lykkes for jer

Jeg troede fertilitetsbehandling var blevet gratis ???? Er det ikke det endnu ? Eller skal man "bare" selv betale for medicin ?

Vi har fået lidt at vide om årsagen til at jeg ikke bliver gravid. Mine follikler udvikler sig ikke som de skal, derfor skal jeg igang med pergotime. Måske er der samtidig noget endoemetriose. Oven i det har jeg også en cyste lignende ting ved den ene æggestok, som nok skal opereres væk.

Så det hele er nyt for os, og jeg syntes virkelig det er hårdt.

Anmeld

16. februar 2012

Karina1

metski83 skriver:

Jeg troede fertilitetsbehandling var blevet gratis ???? Er det ikke det endnu ? Eller skal man "bare" selv betale for medicin ?

Vi har fået lidt at vide om årsagen til at jeg ikke bliver gravid. Mine follikler udvikler sig ikke som de skal, derfor skal jeg igang med pergotime. Måske er der samtidig noget endoemetriose. Oven i det har jeg også en cyste lignende ting ved den ene æggestok, som nok skal opereres væk.

Så det hele er nyt for os, og jeg syntes virkelig det er hårdt.

Det kan også være utroligt hårdt  Jeg danner også cyster, men den første fjernede de ved at stikke en nål ind og prikke hul og "suge" indholdet ud af den og sidste gang gik den selv i stykker..

Man skal selv betale medicinen (man skal selv hente det på apoteket) men selve behandlinger er blevet gratis.. Vi plejer at betale 1000kr for at blive insemineret med min kærestes sæd. Det er jo så blevet gratis nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.