Halv dagpengesats/kontanthjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. februar 2012

Christine

Okay så nu skal unge mennesker straffes. Jeg synes det er voldsomt diskriminerende at foreslå at halvere kontanthjælp/dagpengesats for unge mellem 25-30 da det er en alder hvor man ofte har SMÅ BØRN AT FORSØRGE (eller burde få børn, da det jo sådan set er den bedste alder biologisk set at få børn i jf. undersøgelser).

Jeg ved godt der har været snak (og jeg har personligt kendt til) om mange der var på kontanthjælp fordi de ikke rigtigt gad andet, men der er altså folk der er ufrivilligt arbejdsløse og kæmper for at få et job!!
Fuldstændigt sygt at man i sin bedste alder skal udsættes for sådan en hetz. Hvorfor ikke sige 35-45 årige?

Jeg synes godt nok det altid er unge mennesker der står for skud og vi kan jo ikke helt gøre for at vi har den alder vi nu engang har.

Synes det skulle være lige for alle, så behøver beløbene måske ikke halveres og gøre livet umådeligt surt for en persongruppe, men i stedet justeres så alle er fælles om det økonomiske ansvar.
Gad vide hvor gamle dem der har fundet på forslaget egentlig er?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

sofies

Hej

Det kan du godt ha ret i det lyder hårdt, især i en tid hvor det er svært for ny uddandede at få job .. Men er det ikke for at få arbejdsløse igang med en uddandelse eller hvad ligger der bag ??

Jeg tror ikke de kan slippe afsted med det, der er alt for mange i den aldersgruppe som har været på arbejdsmarkedet og sidder med hus og bil og børn, de fleste mennesker betaler jo også til en a-kasse for at være sikret og har man optjent den ret kan de da ikke ta det væk igen, jeg tvivler på at kontigentet til indbetaling sættes ned for den aldersgruppe ...

Anmeld

17. februar 2012

jydeinden

sofies skriver:

Hej

Det kan du godt ha ret i det lyder hårdt, især i en tid hvor det er svært for ny uddandede at få job .. Men er det ikke for at få arbejdsløse igang med en uddandelse eller hvad ligger der bag ??

Jeg tror ikke de kan slippe afsted med det, der er alt for mange i den aldersgruppe som har været på arbejdsmarkedet og sidder med hus og bil og børn, de fleste mennesker betaler jo også til en a-kasse for at være sikret og har man optjent den ret kan de da ikke ta det væk igen, jeg tvivler på at kontigentet til indbetaling sættes ned for den aldersgruppe ...

jo det er regeringens ønske at alle unge ( dvs fra 18- 30 ) Skal i uddannelse eller starte på job.. eneste problem er bare at der ikke er nok jobs til alle de, og nogen har formenligt ikke råd til at tage en uddannelse, eller gennemsnittet til lige den uddannelse de ønsker. 

Anmeld

17. februar 2012

Michael healer

jydeinden skriver:

jo det er regeringens ønske at alle unge ( dvs fra 18- 30 ) Skal i uddannelse eller starte på job.. eneste problem er bare at der ikke er nok jobs til alle de, og nogen har formenligt ikke råd til at tage en uddannelse, eller gennemsnittet til lige den uddannelse de ønsker. 

Hvis regeringen ønsker at de unge skal tage en uddannelse, så må de jo slække på kravene for at komme ind på nogle af de uddannelser som de unge der ikke har et højt gennemsnittet ,men alligevel ønsker en uddannelse hvor der kræves højt gennemsnit normalt, de må være lidt fleksible i disse tider ikke ?

Nu tror jeg så slet ikke det bliver vedtaget, men lad os se

Anmeld

17. februar 2012

Michael healer

Christine skriver:

Okay så nu skal unge mennesker straffes. Jeg synes det er voldsomt diskriminerende at foreslå at halvere kontanthjælp/dagpengesats for unge mellem 25-30 da det er en alder hvor man ofte har SMÅ BØRN AT FORSØRGE (eller burde få børn, da det jo sådan set er den bedste alder biologisk set at få børn i jf. undersøgelser).

Jeg ved godt der har været snak (og jeg har personligt kendt til) om mange der var på kontanthjælp fordi de ikke rigtigt gad andet, men der er altså folk der er ufrivilligt arbejdsløse og kæmper for at få et job!!
Fuldstændigt sygt at man i sin bedste alder skal udsættes for sådan en hetz. Hvorfor ikke sige 35-45 årige?

Jeg synes godt nok det altid er unge mennesker der står for skud og vi kan jo ikke helt gøre for at vi har den alder vi nu engang har.

Synes det skulle være lige for alle, så behøver beløbene måske ikke halveres og gøre livet umådeligt surt for en persongruppe, men i stedet justeres så alle er fælles om det økonomiske ansvar.

Nu skriver du selv

"Jeg ved godt der har været snak (og jeg har personligt kendt til) om mange der var på kontanthjælp fordi de ikke rigtigt gad andet"

Hvordan laver man en lov, der kun rammer dem, det kan blive svært ikke, eller har du et godt foreslag til dette ?

Anmeld

17. februar 2012

jydeinden

Michael healer skriver:

Hvis regeringen ønsker at de unge skal tage en uddannelse, så må de jo slække på kravene for at komme ind på nogle af de uddannelser som de unge der ikke har et højt gennemsnittet ,men alligevel ønsker en uddannelse hvor der kræves højt gennemsnit normalt, de må være lidt fleksible i disse tider ikke ?

Nu tror jeg så slet ikke det bliver vedtaget, men lad os se

det er jeg ganske enig i.. jeg mener at det må være på høje tid at man ikke går efter hvad ens elevers samlet gennemsnit er, men gør det muligt for alle på en eller anden måde at opnå deres drømmestudie.

Og derudover mener jeg i den grad at man måske burde overveje at bygge flere universiteter, så der ikke er så mange der bliver vraget fra fordi der ikke er plads til alle.

Anmeld

17. februar 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg synes det er fint nok at de overvejer er sætte satsen ned for at folk vil begynde på en uddannelse, MEN så skal de sku også sørge for at der er plads til folk, og de får noget ud af uddannelserne....

men husk på, at det er jo ikke forsørgerne de halvere kontanthjælpen på... for forsørgerne, får jo det samme lige meget hvilken alder de har (Både under og over 25) i hvert fald sådan som jeg har forstået det.

Anmeld

17. februar 2012

MelikkazMoar

Christine skriver:

enig.. skal der var nedjusteringer skal det gælde hele vejen rundt.. synes jeg ..

jeg er på kontakt hjælp og kæmper virkelig får at få et arbejde når barslen er færdig.. jeg blev fyret lige inden jeg fandt ud a jeg var gravid. og har hele tiden kæmpet for at få et job ..

synes det er en underlig generalisering..

Anmeld

25. februar 2012

Christine

Michael healer skriver:

Nu skriver du selv

"Jeg ved godt der har været snak (og jeg har personligt kendt til) om mange der var på kontanthjælp fordi de ikke rigtigt gad andet"

Hvordan laver man en lov, der kun rammer dem, det kan blive svært ikke, eller har du et godt foreslag til dette ?

Nej man kan nok aldrig helt forhindre at nogle snyder.

Men at få børnefamilier til at sulte er nok ikke en god ide, som jeg er helt sikker på vil give bagslag. men det er jo ikke sikkert det bliver til noget...

Anmeld

25. februar 2012

Christine

sofies skriver:

Hej

Det har du nok ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.