Hjælp til info om dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

Fenja09

Hej

Vores datter skal snart starte i dp eller hun skal starte om min. 5 måneder og jeg må blank erkende at jeg ved meget lidt om det. Så tænkte at i piger måske kan hjælpe mig lidt

Hvis der er flere dp´ere med ledige pladser, besøger man så lidt forskellige for at finde den dp´er som man synes bedst om?

Når der står en månedlig pris på dp´en er det så den pris man betaler eller er der tilskud fra staten? Tænker på, at hvis der står at dp´en koster 3000 pr mdr. er det så det man betaler som forældre?

Vi har valgt dp fordi vi godt kan lide at der ikke er flere børn end en 6 stk. Vores datter er hjertebarn og jeg vil helst ikke at hun udsættes for mere sygdom end højest nødvendigt og tror ikke at en vuggestue er det ideelle for hende mht det.

Ved en dp er min bekymring så, tænk hvis dp´en ikke bryder sig om vores barn eller at vores datter måske ikke bryder sig særligt om hende. Der synes jeg at der er en klar fordel ved en vuggestue fordi der er flere voksne. Men er det en reel bekymring eller er der kemi mellem dp og barn de fleste steder?

Håber der er nogen der kan svare på nogen af spørgsmålene ( ved godt der er mange)

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

sarahb

Hej

Da jeg valgte dagplejer fik jeg tilbudt 1.
Hende besøgte jeg, men da hun havde hund ønskede jeg ikke denne plads.
Det sagde jeg til pædagogen fra dagplejen der også var med på besøget og hun arrangerede at jeg kom over til en anden på besøg.
Hos nummer 2 var der INTET kemi mellem mig og DPéren. Så den plads takkede jeg også nej til og det syntes Dagplejepædagogen også jeg skulle gøre da hun godt kunne mærke der ikke var kemi.
Så kom jeg til nummer 3 og vi klikkede helt vildt og hun var fantastisk. Så der takkede vi ja!
Og prisen er den man betaler, man får kun tilskud hvis ens indkomst er så lav at man kan søge om delvis friplads eller friplads. (aner ikke taksterne)

Dpére er proffesionelle og tror bestemt ikke de ikke kan lide nogle børn, fremfor andre. Der er nogle man danner stærkere bånd med, men alle børn i en dpér har jo en speciel plads.

Anmeld

16. februar 2012

Fenja09

sarahb skriver:

Hej

Da jeg valgte dagplejer fik jeg tilbudt 1.
Hende besøgte jeg, men da hun havde hund ønskede jeg ikke denne plads.
Det sagde jeg til pædagogen fra dagplejen der også var med på besøget og hun arrangerede at jeg kom over til en anden på besøg.
Hos nummer 2 var der INTET kemi mellem mig og DPéren. Så den plads takkede jeg også nej til og det syntes Dagplejepædagogen også jeg skulle gøre da hun godt kunne mærke der ikke var kemi.
Så kom jeg til nummer 3 og vi klikkede helt vildt og hun var fantastisk. Så der takkede vi ja!
Og prisen er den man betaler, man får kun tilskud hvis ens indkomst er så lav at man kan søge om delvis friplads eller friplads. (aner ikke taksterne)

Dpére er proffesionelle og tror bestemt ikke de ikke kan lide nogle børn, fremfor andre. Der er nogle man danner stærkere bånd med, men alle børn i en dpér har jo en speciel plads.

Okay, så man bliver selv tilbudt en anden dp´er hvis man ikke synes om stedet eller skal man selv opsøge dem? Tænker på at du nævner en pædagog.

Havde også regnet med at man betalte den pris der står, men kunne jo være at der var noget tilskud. Synes nemlig at jeg læste et sted på en dp - hjemmeside at beløbet var ( kan ikke huske det eksakte) 6000 og så var der et lille regnestykke, hvor der så stod at det forældrene skulle betale var 1600 kr. Men jeg kan selvfølgelig have misforstået det.

Tak for svarene

Anmeld

16. februar 2012

sarahb

Fenja09 skriver:

Okay, så man bliver selv tilbudt en anden dp´er hvis man ikke synes om stedet eller skal man selv opsøge dem? Tænker på at du nævner en pædagog.

Havde også regnet med at man betalte den pris der står, men kunne jo være at der var noget tilskud. Synes nemlig at jeg læste et sted på en dp - hjemmeside at beløbet var ( kan ikke huske det eksakte) 6000 og så var der et lille regnestykke, hvor der så stod at det forældrene skulle betale var 1600 kr. Men jeg kan selvfølgelig have misforstået det.

Tak for svarene

Det er hvis det er privat, så betaler man en højere pris, men så får man tilskud af staten.
Ja der er en dagpleje pædagog med ude når du møder din dagplejer. Nu var jeg heldig at der var flere ledige pladser så jeg havde lidt at vælge imellem, men det kan man jo ikke hvis der er mere eller mindre fyldt op. så må man jo tage hvad der er.

Anmeld

16. februar 2012

L&V

Fenja09 skriver:

Tak for svarene

Nej det er rigtigt at kommunen betaler noget af det så hvis det er regnestykket der har stået så er den go nok

Anmeld

16. februar 2012

Fenja09

sarahb skriver:

Det er hvis det er privat, så betaler man en højere pris, men så får man tilskud af staten.
Ja der er en dagpleje pædagog med ude når du møder din dagplejer. Nu var jeg heldig at der var flere ledige pladser så jeg havde lidt at vælge imellem, men det kan man jo ikke hvis der er mere eller mindre fyldt op. så må man jo tage hvad der er.

Så er det jo billigere at "tage" en privat dp end en kommunal. Ikke at det skal komme an på det, men det er da ret meget at spare, f.eks 1500 om mdr. Ved godt at der er lidt ulemper ved de private, så tror nu at det ender med en kommunal.

Tror jeg vil tage kontakt til en dp´er og så se hvad det føre med sig.

Anmeld

16. februar 2012

sarahb

Fenja09 skriver:

Så er det jo billigere at "tage" en privat dp end en kommunal. Ikke at det skal komme an på det, men det er da ret meget at spare, f.eks 1500 om mdr. Ved godt at der er lidt ulemper ved de private, så tror nu at det ender med en kommunal.

Tror jeg vil tage kontakt til en dp´er og så se hvad det føre med sig.

Så skal du tænke på du ikke har pasnings muligheder i hendes ferie og ved sygdom.
Og ikke den samme kontrol og kontakt personer m.m. som ved kommunalt

Anmeld

16. februar 2012

Fenja09

Månsson skriver:

Nej det er rigtigt at kommunen betaler noget af det så hvis det er regnestykket der har stået så er den go nok

Okay, har lige fået af vide at det er hvis det er en privat dp

Anmeld

16. februar 2012

Fenja09

sarahb skriver:

Så skal du tænke på du ikke har pasnings muligheder i hendes ferie og ved sygdom.
Og ikke den samme kontrol og kontakt personer m.m. som ved kommunalt

Ja og det er lige det jeg mener med ulemper, så derfor tror jeg også at det bliver en kommunal dp

Anmeld

16. februar 2012

sarahb

Fenja09 skriver:

Ja og det er lige det jeg mener med ulemper, så derfor tror jeg også at det bliver en kommunal dp

Det er helt sikkert også det der ville fungere bedst for os, da vi ikke har familie tæt omkring os der lige kan tage over en uge osv.
Så vi er afhængige af at der er pasnings muligheder hele tiden.

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.