Anonym skriver:
Hånd-fod-mund syge hvad er det for noget de har ikke undersøgt min søn de siger bare det er det samme ...
Min søn har høj feber haft i en uge savler helt vild sår i munden o ude. Om munden hans balance er rigtig dårlig min datter var kun i helemunden...
Hvordan ser man forskel og skal den behandles ellerafskal de også selv klare den
De får blærer på hænder og fødder også, udover i munden. Daniel fik en lille bitte blære på den ene fod, og 3 bitte små på den ene hånd, og resten sad i munden 
Jeg tror egentlig ikke at der er så stor forskel på de to virusser. Første gang fik vi at vide at det var en herpes virus, og derfor at han fik blærer i munden. Jeg så nok temmelig underlig ud i hovedet, for lægen skyndte sig at forklare at alle børn har den virus i kroppen, men at den kun bryder ud hos nogle af dem.
Prøv at kigge på deres hænder og fødder, og se om du kan se nogle små prikker/blærer. (Sidder sandsynligvis under foden).
Begge dele er "bare" en virus børnenes kroppe selv skal stå igennem. Men hold fast hvor er det hårdt at se sit barn have SÅ ondt, og hverken vil spise eller drikke, og bare græder og græder, og man kan intet gøre, udover at give det smertestillende de nu engang må få. Det virkede så ikke ret længe på Daniel, så det var virkelig hårdt for os alle
Anmeld