Hvad gjorde jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

trunte89

Jeg lavede en kage med fondant igår, men da vi så skulle spise den var smørcremen helt tør, og fondanten skallede bare af når nan skar i den. Why???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Zafir

Det kan have noget at gøre med at din smørcreme var helt kold og hård, da du satte fondanten på?
Men det plejer nu heller ikke at være sådan, at det sidder fast i sådan en blød masse...

Anmeld

15. februar 2012

trunte89

Zafir skriver:

Det kan have noget at gøre med at din smørcreme var helt kold og hård, da du satte fondanten på?
Men det plejer nu heller ikke at være sådan, at det sidder fast i sådan en blød masse...

Ja det var den self. Den havde stået i køleskabet nogle timer efter jeg havde smurt den op. Synes bare sidst jeg lavede en, at der sad det ok sammen. Og gjorde det egetnligt også da jeg lade fondanten på, men ikke senere og idag.

Anmeld

15. februar 2012

Zafir

trunte89 skriver:

Ja det var den self. Den havde stået i køleskabet nogle timer efter jeg havde smurt den op. Synes bare sidst jeg lavede en, at der sad det ok sammen. Og gjorde det egetnligt også da jeg lade fondanten på, men ikke senere og idag.

Det har helt sikkert været derfor.

Anmeld

15. februar 2012

trunte89

Zafir skriver:

Det har helt sikkert været derfor.

Ok, men skal fondanten så på med det samme smørcremen er kommet på?

Anmeld

15. februar 2012

Zafir

trunte89 skriver:

Ok, men skal fondanten så på med det samme smørcremen er kommet på?

Altså en god idé, er at smøre den op en gang. Lade den køle, så det holder på sagerne.

Derefter så smøre et tyndt lag på og på med fondanten

Anmeld

15. februar 2012

trunte89

Zafir skriver:

Altså en god idé, er at smøre den op en gang. Lade den køle, så det holder på sagerne.

Derefter så smøre et tyndt lag på og på med fondanten

Arh, super. Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.