Boel-prøven..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

Sitrani

Farmor er SP og vejede vores pige her i starten af måneden Hun er nu 73 cm lang, og vejer 9,8 kg.. Store pige.. Hun er lige som hun skal være - smilende og glad, sund og rask..

Vi får vores egen SP på besøg her sidst på måneden til 8 mdrs-tjek.. Glæder mig til BOEL-prøven

Hvad undersøger de ved BOEL-prøven? Og hvad ellers, udover vægt og længde, som de plejer..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Chr-Hei

STN skriver:

Farmor er SP og vejede vores pige her i starten af måneden Hun er nu 73 cm lang, og vejer 9,8 kg.. Store pige.. Hun er lige som hun skal være - smilende og glad, sund og rask..

Vi får vores egen SP på besøg her sidst på måneden til 8 mdrs-tjek.. Glæder mig til BOEL-prøven

Hvad undersøger de ved BOEL-prøven? Og hvad ellers, udover vægt og længde, som de plejer..?

Jeg havde det lige i sidste uge.. Der tjekkede hun om kan reagerede på lyde altså om han kunne hører, og om kan kunne følge en pind med øjnene for at se om han skelner på øjnene ja det var faktisk det?

Anmeld

15. februar 2012

FrkLarsen

STN skriver:

Nu er det jo lidt tid siden at Emilie var igennem BOEL men kan da lige komme med de ting vi lavede på de tidspunkt 

Vægt

Mål

Leg med klokker (som sp siddende inde i hænderne for at se om baby er opmærksom på den når de klinger) 

En stav som hun bevægter frem og tilbage for at se om barnet kigger efter den. 

Det var lige hvad jeg kunne huske, men mon ikke der er et par tests mere? 

Anmeld

15. februar 2012

MetteS81

Hmm, jeg kan huske at de tjekker hørelsen...ringer med en lille klokke først ved det ene øre og derefter det andet, for at tjekke om barnet vender sig efter lyden.

De medbringer også en rød "stav"...barnet skal føle den med øjnene, gribe ud efter den og ende med at tage den i munden.

Og så, som du selv skriver, bliver bebsen målt og vejet

Anmeld

15. februar 2012

MetteS81

Barnet skal "følge" staven med øjenene, ikke "føle"  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.