Julie er så klar som hun overhovedet kan være.... Men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.570 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Mira0911

Der mangler lige et stadie før den er der...  Julie er efterhånden blevet meget bevidst om når hun skal tisse eller af med afførring... Det er jo et skønt plus... 

Vi har lånt et toilet dims med trin på til toilettet, så vi kan få gang i det med at sidde på toilettet - Men først når Julie er helt klar til det... Jeg vil på ingen måder presse hende til det... Hun skal selv komme og sige til... 

Lige for tiden er hun virkelig sød... 

Hun stiller sig i et hjørne her i lejligheden... Så siger hun moooooar... "Jeg tisser lige".... Hvis det er afførring... Mooooar "Jeg skider lige"... Jeg har ikke lært hende at sige skider... Jeg vil heller ikke sige pølser - For det er noget med man spiser... I vores øjne herhjemme... Altså dem man køber i supermarkedet... 

Tidligere i dag da jeg skulle på toilet, var Julie på badeværelset... Hun havde smækket den toilet dims på toilettet og trukket bukserne ned... Jeg spurgte om jeg skulle tage bleen af hende så hun kunne komme op og sidde... Julie sagde nej tak ikke nu... 

Da vi lige havde fået den med hjem, var hun meget meget interesseret i den og sagde at hun gerne vil på "lettet" og sidde... Jeg tog bukserne ned og bleen af hende.. Hun fik også plantet sig, hvor hun derefter begyndte at ryste helt vildt og klamrede sig til håndtagene på toilet dimsen og sagde hun vil ned og at hun ikke kunne lide at sidde der... Så ned med hende og så har hun faktisk ikke været oppe at sidde der siden... 

Så jeg tror snart dagen kommer hvor hun sidder deroppe og laver en af tingene når hun er så bevidst om det nu når hun laver det ene eller andet i bleen... 

Det var bare lige lidt snakkeri herfra... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

B&J

hvor er hun bare sød også høflig hun er så dejligt..

og ja jeg tror også snart wc kommer snart for hun lyder til at være meget bevist omkring tingene

Anmeld

15. februar 2012

steph0804

Herhjemme fik vi det råd, at stille potten i stuen hvor vores søn leger mest. Af med ble og bukser og nu laver han både stort og småt på potten. Så måske det kunne være være en idé hvis hun ikke er helt tryg ved toilettet?

Anmeld

15. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kommer helt af sig selv når hun starter i bh og ser, at de andre ikke bruger ble

Anmeld

15. februar 2012

Dot D

steph0804 skriver:

Herhjemme fik vi det råd, at stille potten i stuen hvor vores søn leger mest. Af med ble og bukser og nu laver han både stort og småt på potten. Så måske det kunne være være en idé hvis hun ikke er helt tryg ved toilettet?

Lige netop, sådan gjorde vi også.

Det virker, og jeg er ikke tilhænger af at der skal sættes "noget" på toilettet, for hvad så hvis man er i byen og der ikke er en dims, har hørt om OG set børn der så ikke vil på....

Ligesom at lære dem at drikke med tudkop også et no-go, man kan lige godt lære dem det rigtigt fra starten

Så Mira, gør som os, hi hi , læg et foldet håndklæde på gulvet hvor hun leger, sæt potten derpå, og så kommer det lige pludseligt

Anmeld

15. februar 2012

steph0804

Jep, det fungere nemlig rigtig godt og når potten står fremme minder den lige om at man skal tisse og lave på den, så er barnet fri for forældre der hele tiden minder om at skulle på toilettet.

Anmeld

15. februar 2012

Mira0911

B&J skriver:

hvor er hun bare sød også høflig hun er så dejligt..

og ja jeg tror også snart wc kommer snart for hun lyder til at være meget bevist omkring tingene

Ja hun er så... Er også sikker på det kommer helt af sig selv når hun ser de andre børn i børnehaven sidde på toilettet... 

Anmeld

15. februar 2012

Mira0911

Dot D skriver:

Lige netop, sådan gjorde vi også.

Det virker, og jeg er ikke tilhænger af at der skal sættes "noget" på toilettet, for hvad så hvis man er i byen og der ikke er en dims, har hørt om OG set børn der så ikke vil på....

Ligesom at lære dem at drikke med tudkop også et no-go, man kan lige godt lære dem det rigtigt fra starten

Så Mira, gør som os, hi hi , læg et foldet håndklæde på gulvet hvor hun leger, sæt potten derpå, og så kommer det lige pludseligt

Det må jeg lige prøve... Ikke fordi hun er så interesseret i potten... 

Anmeld

15. februar 2012

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Det kommer helt af sig selv når hun starter i bh og ser, at de andre ikke bruger ble

Ja det tror jeg bestemt også... 

Anmeld

15. februar 2012

Mira0911

steph0804 skriver:

Det skal hvert fald prøves... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.