Stråforkorter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

kvinde84

Er der nogen der kan sige mig om hvedemel af mærket coop er uden stråforkorter? Jeg ved at deres "undermærke" x-tra har stråforkorter i hvedemelet, men jeg finder ikke noget om coop  Og mens jeg er i gang, hvordan er det så med schulstad bakeoff brød, indeholder de mel med stråforkortere??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Kloster

Aner det ike, men er stråforkorter ikke forbudt, da det kan gøre drenge sterile??

Anmeld

13. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Kloster skriver:

Aner det ike, men er stråforkorter ikke forbudt, da det kan gøre drenge sterile??

Nej stråforkorter er ikke forbudt i dk, der er en grænseværdi, men det jo ikke det samme.

Anmeld

13. februar 2012

Kloster

Fru Skovrup skriver:

Nej stråforkorter er ikke forbudt i dk, der er en grænseværdi, men det jo ikke det samme.

Grænseværdi? Hvad er det?

Anmeld

13. februar 2012

kvinde84

Kloster skriver:

Nej de er netop ikke forbudt Og da min mand og jeg måtte have hjælp til at blive gravide pga kryptorkisme, så tænker jeg ekstra meget over hvad jeg spiser og kemikalier osv, fordi hvis jeg nu bærer en dreng, så vil jeg gøre mit til, at det samme ikke sker for ham!!

Anmeld

13. februar 2012

Skovrup

kvinde84 skriver:

Nej de er netop ikke forbudt Og da min mand og jeg måtte have hjælp til at blive gravide pga kryptorkisme, så tænker jeg ekstra meget over hvad jeg spiser og kemikalier osv, fordi hvis jeg nu bærer en dreng, så vil jeg gøre mit til, at det samme ikke sker for ham!!

I økologiske varer er der ikke brugt strå forkorter

Anmeld

13. februar 2012

kvinde84

Fru Skovrup skriver:

I økologiske varer er der ikke brugt strå forkorter

I know, og køber også altid angelmark når det er på tilbud, nu var det bare coop der var på tilbud denne uge. Jeg bor på færøerne, og dagligvarer her er sindsygt dyre, så hvis man ikke tjener en pæn sum penge, så er der altså ikke råd til at købe udelukkende øko  Jeg bor dog på en gård, hvor vi udelukkende har fritgående dyr, så jeg spiser for det meste ret økologisk  

Anmeld

13. februar 2012

Skovrup

Kloster skriver:

Grænseværdi? Hvad er det?

2mg pr. Kg er grænseværdien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.