opsmørring???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

siw84

Hej kageQuinder nogen der har en god opskrift eller tip til hvad man kan bruge til en lækker og blød opsmøring af kage som ike kal dækkes af fondant eller marcipan???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Dot D

En god chokoladecreme.

200 g chokolade smeltes med 1/4 ltr fløde, lad det stå på køl til det er koldt, så kan du lige piske det lidt op, ikke helt stift, men bare så den er til at smøre med... Det har jeg gjort flere gange, og med forskellige slags chokolade

Anmeld

13. februar 2012

livhemdrup

Dot D skriver:

En god chokoladecreme.

200 g chokolade smeltes med 1/4 ltr fløde, lad det stå på køl til det er koldt, så kan du lige piske det lidt op, ikke helt stift, men bare så den er til at smøre med... Det har jeg gjort flere gange, og med forskellige slags chokolade

undskyld men bruger lige dit råd her. Men har nu prøvet gentagne gange med daim, toblerone og senest skildpadde fulgt opskrift i kage hæftet men hvorfor er det lige som den skiller??? Blir noget mærkelig grumset noget? Fløde koger på intet tidspunkt det står i køleskab til det er HELT koldt og alligevel er det ligesom det skilles ad. Der løber chokolade ud af fløden når det piskes hvis du forstår... Håber du kan fortælle hvad jeg gør forkert..

Anmeld

13. februar 2012

Dot D

livhemdrup skriver:

undskyld men bruger lige dit råd her. Men har nu prøvet gentagne gange med daim, toblerone og senest skildpadde fulgt opskrift i kage hæftet men hvorfor er det lige som den skiller??? Blir noget mærkelig grumset noget? Fløde koger på intet tidspunkt det står i køleskab til det er HELT koldt og alligevel er det ligesom det skilles ad. Der løber chokolade ud af fløden når det piskes hvis du forstår... Håber du kan fortælle hvad jeg gør forkert..

Jeg forstår godt, hvad du mener... Ud af alle de gange jeg har lavet det (og det er MANGE) så er det sket for mig to gange, og jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor, det blev grynet og grumset

Men jeg hælder fløden i en lille gryde og brækker chokoladen i stykker og putter den ned i fløden. Så står det ellers bare og smelter, og jeg rører ind i mellem i det. Når det er helt smeltet, hælder jeg det over i en skål med låg og så i køleskabet med det. 

Det lykkedes som regel

Anmeld

13. februar 2012

livhemdrup

Dot D skriver:

Jeg forstår godt, hvad du mener... Ud af alle de gange jeg har lavet det (og det er MANGE) så er det sket for mig to gange, og jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor, det blev grynet og grumset

Men jeg hælder fløden i en lille gryde og brækker chokoladen i stykker og putter den ned i fløden. Så står det ellers bare og smelter, og jeg rører ind i mellem i det. Når det er helt smeltet, hælder jeg det over i en skål med låg og så i køleskabet med det. 

Det lykkedes som regel

nøjagtig samme måde gør jeg og alligevel ligner det grums når det piskes  Kan bare ikke finde ud af hvorfor.

Anmeld

13. februar 2012

MoarTNoah

livhemdrup skriver:

nøjagtig samme måde gør jeg og alligevel ligner det grums når det piskes  Kan bare ikke finde ud af hvorfor.

Det er fordi at det ikke er koldt nok jeg har gjort det op til flere gange, altså at skiller.. 

Smelt chokolade og fløde sammen og smæk det i køleren natten over, og dæk det IKKE til, så kommer der fugt i, og så vil det skille igen..

Håber det kommer til at lykkes for dig denne gang

Anmeld

14. februar 2012

livhemdrup

MoarTNoah skriver:

Det er fordi at det ikke er koldt nok jeg har gjort det op til flere gange, altså at skiller.. 

Smelt chokolade og fløde sammen og smæk det i køleren natten over, og dæk det IKKE til, så kommer der fugt i, og så vil det skille igen..

Håber det kommer til at lykkes for dig denne gang

Tak Det vil jeg prøve.

Anmeld

15. februar 2012

MoarTNoah

livhemdrup skriver:

Tak Det vil jeg prøve.

Så lidt Har det så virket denne gang?

Anmeld

16. februar 2012

livhemdrup

MoarTNoah skriver:

Så lidt Har det så virket denne gang?

Skal forsøge mig imorgen da jeg skal lave kage til på lørdag så er lidt spændt på det. tænker at lave det i dag og stille det på køl til imorgen så må det da være koldt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.